Güncelleme Tarihi:
Firma sahibi Mehmet Akbacakoğlu, yaklaşık 60 yıldır ayakkabı ürettiğini, yıllar içinde sektörün önemli bir gelişme gösterdiğini söyledi.
Küçük atölye tipi üretim biçimi ve kalifiye olmayan iş gücü nedeniyle geçmiş yıllarda ihracat potansiyelinin yeterince değerlendirilemediğini anlatan Akbacakoğlu, son yıllarda birçok fabrika açıldığını, sektörün sanayileştiğini dile getirdi.
Özgün tasarıma sahip, kaliteli ve düşük maliyetli ayakkabılar üretildiği takdirde, yurt dışı piyasalarda rekabet gücünün artacağına, daha geniş pazarlara ulaşılabileceğine işaret eden Akbacakoğlu, şunları söyledi:
"Türk ayakkabı sektörü, kalite ve el işçiliği olarak dünyada ilk sıralardadır. Neredeyse İtalyanlar kadar biz de çok iyi üretim, el işçiliği ve deri üretimine sahibiz. Bizdeki sorun, yeterince markalaşamamak. İtalyanlar, uzun yıllardır marka vizyonuna sahipler. Ürünlerine değer katarak, hem yurt içinde hem yurt dışında iyi pazarlıyorlar. Türkiye'de daha çok takip eden bir zihniyet vardı. Bugün bunu büyük oranda aşmaya başladık. Mağazacılıkta dünyanın birçok ülkesine göre çok daha iyiyiz. Dünyadaki gelişmeleri çok yakından takip ediyor, birçok konuda yeni teknikler geliştiriyoruz. Artık markanın önemini ve ruhunu biliyoruz."
Türkiye'de hem ulusal hem de uluslararası marka olmayı başarmış birçok ayakkabı perakendecisi bulunduğunu ifade eden Akbacakoğlu, dünyaca ünlü markaların yer aldığı ayakkabı fuarlarında Türk stantlarına büyük ilgi gösterildiğini anlattı.
"Ayakkabı terapi gibidir"
"İşim kadınların ayakkabı tutkusu üzerine kurulu” diyen Akbacakoğlu, kadınların bu tutkusunu çok iyi anladığını dile getirdi.
"Bir kadın asla yeterince ayakkabım var demez, hep yeni ayakkabılara tutulur ve onu almadan rahat edemez" ifadesini kullanan Akbacakoğlu, ayakkabı satın almanın kadınlara terapi gibi geldiğini söyledi.
"Markanın değerine paha biçiliyor"
Derinin kalitesi, türü, aksesuarların değeriyle el işçiliğinin, ayakkabının fiyatını belirlediğine dikkati çeken Akbacakoğlu, "Tüm bunlar en iyi şekilde yapıldığında dahi eğer pırlanta ayakkabı yapmamışsanız, ayakkabının maliyeti yükselse de ancak belli bir seviyeye gelebilir. Burada aslında markanın değerine paha biçiliyor. O markanın, o tasarımcının yarattığı dünyaya dahil olmak, o nadide ürünleri giyerek, farklı ve ayrıcalıklı hissetmek için o paralar gözden çıkarılıyor" diye konuştu.