Ticaret Bakanlığı, acentelere ve sahte sitelerin oyununa gelmeden tatil yapma rehberi niteliğinde bir çalışma yayınladı. Rehberde tatile çıkmadan önce rezervasyon yapılan işletmelerin ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında kayıtlı olup olmadığının kontrol edilmesi istenirken, memnuniyetsizlik durumunda fesih hakkı bulunduğuna dikkat çekildi. Hürriyet’e konuşan sektör temsilcileri de sosyal medya dolandırıcılığına dikkat çekti, rezervasyon önerilerini sıraladı. İşte tatil rezervasyonu yapmadan önce dikkat edilmesi gereken sekiz kural...
#Ticaret BakanlığıAdalet Bakanı Yılmaz Tunç, Hakimler ve Savcılar Kurulu tarafından alınan ve Resmi Gazete'de yayımlanan karar doğrultusunda yeni faaliyete başlayan ve yargı çevreleri belirlenen mahkemelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
#Yılmaz TunçBugüne kadar ‘yüksek getirili fon olayı’ ile ilgili suskunluğunu koruyan Fatih Terim, iddialara ilk kez avukatları tarafından yaptığı yazılı açıklama ile yanıt verdi. Banka müdürü Seçil Erzan’ın isminin direkt olarak geçmediği yazılı açıklamada, “Müvekkilimiz, Denizbank A.Ş. bünyesinde bu olaya ilişkin sorumluluğu bulunanlardan şikâyetçi olmuştur” denildi.
#Fatih TerimÜnlü futbolcular Fernando Muslera, Selçuk İnan, Emre Çolak ve menajer Musa Mert Çetin, ‘gizli fon’ adı altında kendilerini dolandırdıkları iddiasıyla şikâyetçi oldukları banka müdürü Seçil Erzan ile Ali Yörük, Atilla Yörük, Nazlı Can ve Denizbank’a ‘şimdilik’ 10’ar bin dolarlık alacak davası açtı.
#Seçil ErzanRAMAZAN Bayramı tatili ile ara tatil planlayanlar, kopya edilmiş web sitelerinin yanı sıra e-posta ve SMS yoluyla 'hayali otel' dolandırıcılığına karşı uyarıldı. Ticaret Bakanlığı'nca, paket tur ya da konaklama faaliyetinin aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilidiğinde, ticari reklam ve haksız ticari uygulamaları denetlemekle görevli Reklam Kurulu Başkanlığı’na başvurulması gerektiği bildirildi.
#Ticaret BakanlığıRAMAZAN Bayramı tatili ile ara tatil planlayanlar, kopya edilmiş web sitelerinin yanı sıra e-posta ve SMS yoluyla 'hayali otel' dolandırıcılığına karşı uyarıldı. Ticaret Bakanlığı'nca, paket tur ya da konaklama faaliyetinin aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilidiğinde, ticari reklam ve haksız ticari uygulamaları denetlemekle görevli Reklam Kurulu Başkanlığı’na başvurulması gerektiği bildirildi.
#ANKARABir müşterisi, hizmetini beğenmediği gerekçesiyle, gittiği kafenin Google'daki kullanıcı değerlendirmesine en düşük puanı verince olanlar oldu. Kafenin avukatı, söz konusu işlem için yasal takip başlattıklarını yine Google'dan duyurdu. Bunun üzerine sosyal medyada tartışma konusu olan emsallik 'puan' kavgasının arkasından ise emsallik bir hikaye çıktı. İşte hem hukukçuların hem de iş yeri sahibinin ağzından yaşananlar ve olayın detayları...
#Tüketici HaklarıYaşanabilecek olası mağduriyetler karşısında vatandaşı korumak için Tüketici Mahkemesi ön plana çıkmaktadır. Bu mahkeme belli başlı mal ve hizmet üzerinden yapılan işlem ile beraber ortaya çıkacak sorunlar konusunda önemli bir yere sahiptir. Peki, tüketici mahkemesi nedir ve ne işe yarar? Tüketici mahkemesine nasıl başvurulur ve sonuçlanması ne kadar sürer? İşte, merak edilen tüm detaylar.
#Tüketici MahkemesiGenel olarak tıbbi malpraktis, diğer bir tanımla da doktorun tıbbi uygulama hatası olarak bilinen bu terim, doktorun ya da tıp merkezi, hastane, poliklinik vb. sağlık kuruluşlarının deneyimsizliği, bilgisizliği ya da ilgisizliği nedeni ile hatalı tedavi, yanlış teşhis veya eksik bakım hizmeti sonucunda hastanın zarar görmesi olarak da tanımlanabilir. Malpraktis ne demek ve malpraktis davası nedir? İşte, merak edilen tüm detaylar.
#MalpraktisOkulların açılacak olmasıyla birlikte veliler, çocuklarının ulaşımı için servis araçlarıyla anlaşmaya başladı. Bazı servisçiler yüzde 15 yerine yüzde 35 oranında zam yaptı. Buna karşı olarak İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan fazla ücret talep eden servisçilere ilişkin olarak Tüketici Mahkemeleri'ne bildirilmesi gerektiğini söyledi.
#İstanbulOkulların açılacak olmasıyla birlikte veliler, çocuklarının ulaşımı için servis araçlarıyla anlaşmaya başladı. Bazı servisçiler yüzde 15 yerine yüzde 35 oranında zam yaptı. Buna karşı olarak İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan fazla ücret talep eden servisçilere ilişkin olarak Tüketici Mahkemeleri'ne bildirilmesi gerektiğini söyledi.
#ServisTüketici hakem heyetleri bir nevi sağlık ocağı gibidir. Nasıl ki büyük hastaneye gitmeden önce semtimizdeki aile hekimliği bulunduğu sağlık ocağına gidiyoruz, burada da tüketicilerimizin tüketici mahkemelerinden önce ilk müracaat yeri hakem heyetleri olmalı. 2’de
#TuketiciTüketicilerin, satın aldığı mal veya görmüş olduğu hizmet sonucu satıcı veya sağlayıcı ile problemleri sonucunda haklarını arayabilmeleri için ekonomik prosedürler mevcut olup, masrafsız ve kısa sürede çözüm almak maksadıyla, belirli bir miktara kadar mevcut uyuşmazlıklar için mahkemeye başvurmadan tüketici hukuku kapsamında başvurabileceği tüketici hakem heyetleri vardır.
#TüketiciBir tüketicimiz satın aldığı dizüstü bilgisayarın pilinin sorunlu çıktığını anlatıyor. Garanti süresi bitmeden ilk arızayı veren pil, ithalatçı firma tarafından değiştirilmiş. Ancak tüketicimiz tekrar aynı sorunla karşı karşıya kalmış. İthalatçı firmaya şikâyetini bildirmesine rağmen bu model pilin stoklarında kalmadığını ve yardımcı olamayacaklarını söylemişler. Tüketicimiz Hakem Heyeti’ne müracaatını yaptı. Hakem heyeti kararı ile tüketicimiz yeni dizüstü bilgisayarına kavuştu.
#TüketiciTüketici uyuşmazlıkları nelerdir? Tüketici uyuşmazlıklarında görevli merci neresidir? Uyuşmazlıklarda arabuluculuk zorunlu mu? Zorunlu arabuluculuk istisnaları nelerdir? Avukat Özgün Önal, konuyla ilgili tüm merak edilenler anlattı.
#Tüketici Uyuşmazlıkları