Havayolu yolcuları bilet fiyatlarına sonradan eklenen el bagajı ağırlığı ya da koltuk seçiminden kaynaklanan fiyat artışlarından şikâyetçi. Genel olarak bilet için rezervasyon yapılırken net bir rakam görmek isteniliyor. Ama şirketler arasındaki standart farklılıkları sorun yaratıyor. Avrupa’da yeni bir düzenleme gündemde.
#TAV HavalimanlarıSon günlerde havayolu yolcularını kızdıran ve bazen bağlantılarını kaçırmalarına yol açan gecikmeler oluyor. Bunun ana nedeni Avrupa hava sahasındaki yoğunluk. Bu da yetmiyormuş gibi Avrupa’da bazı havalimanlarının sistem yoğunluğuna ayak uyduramamaları da var. Geç gelen THY ya da Pegasus uçağı başka bir yere zorunlu olarak geç gidiyor. Bu yüzden sinirlenmeyin, çaresi yok.
#HavayoluSıcak bir uçak kabini yolculuk için tehlikelidir. Aşırı su kaybı, sizi halsiz bırakır. Hatta bayılmalara bile yol açar. Kendinizden geçersiniz. Çok uykunuz geldiğini sanırsınız. Kabin sıcaklığı ayarlaması konusunda ciddi ihmaller ve hatalar var. Kabin ekiplerine kabin sıcaklığının ayarlamasının sürdürülebilir hale gelmesi için ciddi eğitim verilmesi gerekliliği ortaya çıkıyor.
#UçakDepremde hasar alan Hatay Havalimanı’nda iyileştirme çalışmaları devam ediyor. Havacılık dilinde Hatay Havalimanı, bu çalışmalar tamamlanana kadar ‘notamlı’. Yolcu uçakları boş iniyor ama dolu kalkabiliyor. Çünkü pistte hasar var. 3 bin metrelik pistin iki bin metreden daha az kısmı iniş yapılabilir halde. Uzmanlar, havalimanının yeni bir yere taşınma ihtimalini de masaya yatırmış durumda.
#HatayGeçen hafta THY’nin yeniden yönetim ve icra kurulu başkanı seçilen İlker Aycı, 2018’de kargonun yıldız olacağından bahsediyordu. Geçmişte sigortacı olan başkan İlker Aycı, pandemi sürecinde kargo ile şirketin bir tür sigortasını yapmış oldu aslında. Kasadaki nakiti de harcamayarak zor zamanların sigortası için tuttu.
#YAZARHavayolu şirketleri çok zor zamanlara girdi. Hâlâ yeterince yolcu yok. COVID-19 hız kesmiyor. Ölümler artıyor. 2019 yılındaki havayolu yolculuğu sayılarına ulaşmak daha birkaç yıl alacak. Fabrikalar, uçak üretimlerini iyice kıstı ama uçak fabrikalarının ön, arka ve başka yerlerde kiraladıkları apronları ağzına kadar uçakla doldu. Binlerce uçak yerde. İşin sonu çok karanlık.
#YAZARHavayollarının pandemi zararları sık sık gündeme geliyor. Ama başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın birçok yerinden özelleşmiş havalimanı ve terminal işletmecilerinin uğradığı kırımın kimse farkında değil. Bu durum işletmecileri zor durumda bırakıyor. Yakında hizmetlerde ciddi aksaklıklar çıkabilir. Yeni teknoloji, güvenlik ve sağlıkla ilgili terminallerdeki yatırımlarında gecikmeler doğabilir.
#YAZARTürk Hava Yolları bünyesindeki personel eksikliğini gidermek için Kabin memuru alımı yapacağını belirtti. Başvuru şartları ve başvuru bilgileri haberimizin devamındaki bilgilerde yer almaktadır. Türk Hava Yolları kabin memuru alım ilanına başvuru yapacak adaylardan, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak veya Mavi kart sahibi olmak, 01 Ocak 1988 ile 31 Aralık 1997 tarihleri arasında doğmuş olmak, İyi derecede ingilizce bilmek ve tercih sebebi ile ikinci bir yabancı dil bilmek, En az lise mezunu olmak, Adli sicil kaydı ve adli sicil arşivi bulunmamak, Boy ve kilo orantısı çerçevesinde 160 cm ile 180 cm boyları arasında olmak, Sağlık açısından görevini yapmasına elverişli olmak, THY kabin memuru üniforması giydiğinde vücudunun görünecek kısımlarında dövmei yanık, yara izi ve piercing vb. bulunmamak ve daha önce çalıştığı havacılık kuruluşlarından veya THY den disiplin cezaıs ile veya sağlık nedeni ile görevinden ayrılmamış olmak şartları aranacaktır. Başvuru yapacak adaylar başvurularını yapabilmeleri için yukarıdaki şartları taşımak zorundadırlar. Buna göre başvurular Türk Hava Yolları( THY ) resmi internet sayfası olan, www.thy.com üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. Başvuru şartlarını taşımayan adaylar başvuru yapamıyacak ve başvuruları geçersiz sayılacaktır.
#Türk Hava YollarıHavayolu ve bankaların harcamaları uçak biletine dönüştüren yeni kampanyaları millere rağbeti artırdı. Sadece THY’nin mil programına katılanlar bile son üç yılda yüzde 60’lık sıçramayla 2.5 milyon kişiye ulaştı. Rekabetin keskinleşmesi tüketiciye yeni seçenekler getiriyor. Alışveriş ve uçuş puanlarını kullanmakta ustalaşan 12 gezgin, mil kullanma alışkanlıklarını, unutamadıkları gezilerini anlattı.
Ali Sabancı son dönemin en gözde patronlarından. Aile şirketinden ayrıldıktan sonra Pegasus ile imza attığı büyük başarı ve Türk havacılık sektörüne vurduğu damga kolay kolay silinmez. Zaten o da 'biz Türkiye'de havacılık sektörünü değiştirdik' derken fazla mütevazilik yapmıyor. Sadece başarılarının altını çiziyor.
Bundan 30-40 yıl önce gökyüzünden geçen uçaklara hayran hayran bakılırdı. En çok çocukların hayaliydi bu demir kuşu yakalayabilmek. O zamanlar havalimanı sayısı gibi uçak sayısı da azdı. Yolculuklar zahmetli, biraz tehlikeli ve pahalıydı. Şimdi ise isteyen herkes uçağa binebiliyor. Paranıza göre lüksünüzü sağlayıp uçuyorsunuz. İster bir sandviçle, ister özel şarap mönüsünden seçim yaptığınız ziyafetle.
Avrupalılar gökyüzünde ve uzayda da birleşti. Avrupa Havacılık Savunma ve Uzay şirketi (European Aerospace Defence and Space-EADS), portföyünde Airbus yolcu uçaklarından Eurofighter askeri jetine, uzay sistemlerinden tek motorlu uçaklara yüzlere ürünüyle faaliyet gösterdiği her alanda dünya liderliğine oynuyor.