Taysad haberleri sayfasında Taysad hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 311 Taysad haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
BYD’nin Türkiye ile yatırım anlaşması imzalamasının domino etkisi yaratması bekleniyor. BYD’nin yıllık tahmini 3-4 milyar dolarlık ciro sağlayabileceğini belirten TAYSAD Başkanı Albert Saydam, “Anlaşma, birçok markanın soru işaretlerini ortadan kaldırdı. Diğer Çinli markalar için tetikleyici etki yapar” dedi. Bu arada, dev anlaşmanın daha imzası kurumadan Manisa’daki depolar ‘BYD fabrikasına yakın’ ibaresiyle ilanlara çıkmaya başladı.
#BYDKoronavirüs etkilerinin Avrupa’da yavaş yavaş azalması ile birlikte otomotiv sektörü ayağa kalkıyor. Hem Avrupa’da hem de Türkiye’de üretim yeniden başlıyor. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye’nin Avrupa’dan etkilendiğini ancak Çin’deki krizden etkilenmediğini ve ilerleyen süreçte Çin’e alternatif bir tedarik sanayi olabileceğini vurguladı. Kanca, “Yaşanan değişim Türkiye’ye fırsat doğurabilir” dedi.
#GazetehaberleriTAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca "TOGG ile iş birliğimiz çok iyi gidiyor. Bizim TOGG’la şu an görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında firmamız var. TOGG, bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladı. Ama hedef 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek" dedi.
#TOGGTAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca 'Bir Tel Arabamız Vardı' belgeseli ile hem Türk tedarik sanayinin tarihini kayıt altına almak hem de sanayi tarihi konusundaki eksikliği gidermek hususunda, üye şirketlerimize ve paydaşlarımız olan STK'lara ilham vererek daha iyisi için yarışmayı tetiklemek istedik" dedi.
#TAYSADTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ve Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Türkiye’nin otomobili ve onun ortaya çıkaracağı mobilite ekosistemindeki iş birliği fırsatlarını değerlendirmek ve hayata geçirmek üzere, oluşturdukları gruplar aracılığıyla görüşmelere başladı.
#TOGGDünyanın en büyük fren sistemi firmalarından Alman Knorr-Bremse’den bir yetkilinin kendileri ile iş yapmak isteyen Türk tedarikçiye, mevcut politik durum nedeniyle iş yapamayacaklarını ve Türkiye’den tüm tedariki kestiklerini söylemesi kriz yaratmıştı. Bu durum nedeniyle özür dilemek zorunda kalan Alman firmanın başkan yardımcısı geçtiğimiz hafta Bursa’ya gelerek Türkiye’de yeni ortaklıklarla alımı arttıracaklarını açıkladı.
#Knorr-BremseTAŞIT Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, son yıllarda küresel rekabet ile birlikte ana sanayi ve tedarik sanayisinin daha fazla iş birliği içerisinde olduğunu belirterek, "An itibarıyla Türk otomotiv tedarik sanayi, geldiği noktayla bir otomobilin yüzde 80'ini üretebilecek durumdadır. Kendi gücümüzü iyi bilmeliyiz. Bugün Almanya bile bir otomobilin yüzde 100'ünü yerli üretimle yapamazken, otomotiv tedarik sanayimiz önemli bir aşama kaydetmiş, etki alanını arttırmış ve global oyuncu olmuştur. Özellikle ana ve tedarik sanayi iş birliği ile Türk sanayisi çok daha iyi yerlere gelecektir” diye konuştu.
#Alper KancaOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) tarafından desteklenen, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından ortaklaşa düzenlenen 8. Aftermarket Konferansı 26 Mayıs 2017 Cuma günü The Green Park Pendik Hotel’de gerçekleştirildi. Sektörün önde gelen kurum ve kuruluşlarının katıldığı konferansa,OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyal TARABLUS’un açılış konuşmasında gündeme getirdiği sektörümüzün terminolojisini Türkçeleştirelim önerisi de yer aldı.
#Otomotiv Satış Sonrası Ürün Ve Hizmetleri DerneğiTaşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, son 5 günde yaşanan elektrik kesintileri nedeniyle sadece Gebze bölgesindeki otomotiv tedarik sanayi firmalarının 300 milyon avronun üzerinde kayıplarının söz konusu olduğunu ve bu kaybın her geçen saat arttığını bildirdi.
#TAYSADTAŞIT Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, Türkiye'nin üretim, istihdam ve ihracatta sürükleyici konumda olan otomotiv sektörünün iç pazar satışları ile dünya ülkeleri sıralamasında 17'nci, Avrupa otomotiv satışlarına göre de altıncı sırada yer aldığını belirtti.
#TAYSADYılmayan, dönüştürebilen, cesur, kendi deyimi ile her yere ait olan, Atatürk’ü dünyanın en büyük girişimcilerinden biri olarak gören, bildiğiniz bir çok kuruluşun yönetiminde ve oluşumunda olan, kurucusu olduğu Fark Labs ile başı çeken şirketlerle, belediyelerle geleceği kurgulayan, ARYA ile kadın girişimcileri destekleyen müthiş bir iş insanı olan Ahu Serter ile ilham vermenin ötesinde bir sohbet gerçekleştirdim.
#YüzdeyüzYılmayan, dönüştürebilen, cesur, kendi deyimi ile her yere ait olan, Atatürk’ü dünyanın en büyük girişimcilerinden biri olarak gören, bildiğiniz bir çok kuruluşun yönetiminde ve oluşumunda olan, kurucusu olduğu Fark Labs ile başı çeken şirketlerle, belediyelerle geleceği kurgulayan, ARYA ile kadın girişimcileri destekleyen müthiş bir iş insanı olan Ahu Serter ile ilham vermenin ötesinde bir sohbet gerçekleştirdim.
#1BYD’nin Türkiye ile yatırım anlaşması imzalamasının domino etkisi yaratması bekleniyor. BYD’nin yıllık tahmini 3-4 milyar dolarlık ciro sağlayabileceğini belirten TAYSAD Başkanı Albert Saydam, “Anlaşma, birçok markanın soru işaretlerini ortadan kaldırdı. Diğer Çinli markalar için tetikleyici etki yapar” dedi. Bu arada, dev anlaşmanın daha imzası kurumadan Manisa’daki depolar ‘BYD fabrikasına yakın’ ibaresiyle ilanlara çıkmaya başladı.
#BYDTürkiye'nin yerli ve milli otomobili Togg ile hızla gelişen Türk otomotiv sanayi, Fransız ulusal haber ajansı AFP'nin de dikkatini çekti. Haber ajansı Türkiye'nin elektrikli otomobil pazar büyüklüğünün Togg satışlarıyla şimdiden otomotiv devi ülkeleri İtalya ve İspanya'yı solladığını ifade etti. Ayrıca Togg'un ilk senesinde Tesla'dan daha fazla üretim yaptığı da belirtildi.
#ToggAB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABTOGG’un Gemlik’teki Kampusu’nun açılışına Türkiye otomotiv sektörünün önde gelen isimleri de katıldı. Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı (OSD) Cengiz Eroldu, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Altuğ Erçiş, Renault Grubu Türkiye CEO’su Hakan Doğu gibi birçok isim Türkiye’nin otomobilinin banttan indirilme törenini yakından takip etti. Ben de sergi ve toplantı alanında karşılaştığım sektör temsilcilerine Togg ile ilgili ilk düşüncelerini sordum. Bununla birlikte, sosyal medya hesaplarından Togg’un gelişini kutlayan sektör temsilcileri oldu. İşte otomotiv cephesinde Togg ile ilgili ilk görüşler:
#OtomobilOtomotiv endüstrisinde geleneksel araçların yerini otonom, bağlantılı ve elektrikli araçların oluşturduğu yepyeni bir ekosistemin alacağını belirten Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, Türkiye ihracatının 16 yıldır lider sektörü olan ve başta AB olmak üzere dünyanın birçok pazarına ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörünün bu dönüşümün güçlü bir parçası olacağını söyledi.
#Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları BirliğiBenzinli ve dizel araç satışının 2035’ten itibaren yasaklanması Avrupa’da tartışmalara neden oldu. Yasağın bir ‘dayatma’ olduğunu savunan ülkeler artan enerji ve hammadde fiyatlarına dikkat çekti. Almanya sert bir tavırla kararı kabul etmeyeceğini bildirirken; Bulgaristan, İtalya, Portekiz, Slovakya ve Romanya yasağın 2040’a ertelenmesi için ortak bildiride anlaştı. Bu arada Türkiye de 2040 yılına kadar fosil yakıtlı araçları terk etme sözü vermişti.
#Avrupa ParlamentosuAkaryakıt, trafik sigortası ve motorlu taşıtlar vergisi gibi birçok maliyetten kaçınarak ulaşım ihtiyaçlarını gidermek isteyenlerin yeni tercihi elektrikli motosikletler oldu. Geçtiğimiz yıl 18 bin elektrikli motosiklet satılırken, bu yılın ilk dört ayında satılan elektrikli motosiklet sayısı 6 bine ulaştı. Uzmanlar, ‘B’ sınıfı ehliyetle kullanılabilen bu motosikletlerin vatandaşın yeni çözümü olduğunu söyledi.
#Elektrikli MotosikletYeni yılda otomobil almak isteyen vatandaşları zamlı fiyatlar bekliyor. Otomotiv sektörü, dünya çapında artan hammadde, enerji ve nakliye maliyetlerini bu aydan itibaren fiyatlara yansıtmaya hazırlanıyor. Sektör temsilcilerine göre, ÖTV matrahları güncellenmezse iç pazarda satışlar 2021’nin bile altında kalabilir.
#ÖTVÇip krizine rağmen üretimi sürdürmek isteyen otomotiv markalarının yeni çözümü bazı teknolojileri araçlardan komple çıkartmak oldu. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma gibi daha birçok teknoloji kaldırıldı. Bazı markaların tüketiciye dahi haber vermemesi tartışma yarattı. Türkiye ise sorunu şimdilik esnek üretimle çözmeye çalışıyor.
#OtomotivTaşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, Türk otomotiv sanayisinin bir aracın yüzde 80'ini üretebilir durumda olduğunu ancak dönüşüme ayak uydurulmaması durumunda bu oranın yüzde 15'e kadar düşebileceğini belirterek, "Dolayısıyla TOGG projesi hepimiz için tam bir boy aynası. Sadece rekabetçilik anlamında değil, bir elektrikli araçta neyi yapıp, neyi yapamadığımızı görüyoruz." dedi.
#TOGGDünyada doğalgaz ve kömür fiyatları rekor seviyelere çıktı. Avrupa’da elektrik fiyatları yüzde 150, Türkiye’de ise yüzde 75 arttı. Hali hazırda çip krizi, hammadde ve nakliye gibi birçok sorunla boğuşan otomotiv sektörünün önüne bu kez de elektrik faturası geldi.
#OtomotivKüresel çip krizini en yakından takip eden yerli üreticiler tedarik sıkıntılarını ve beklentilerini anlattı. Normalde 20 haftada gerçekleşen çip tedarikinin gelinen noktada 3 katına çıkarak 55 haftayı bulduğunu belirten Tofaş Tedarik Zinciri Direktörü Onur Yalçın, tam anlamıyla normalleşme için 2024 yılını işaret etti.
#Küresel Çip KriziKrizlerle boğuşan otomotiv sektöründe beklenen düzeye ulaşılamasa da dünya çapında 2021 yılına ümitle bakılıyor. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, “Son 3 yılda dünya, Avrupa ve ülkemizde üretim daralmış durumda. Bu sene 2020 yılına göre ortalama yüzde 13’lük bir küresel büyüme bekleniyor. Bu da 87.2 milyon adetlik bir üretime tekabül ediyor” dedi.
#GazetehaberleriDolardaki düşüşün otomobil fiyatlarına anında yansımadığına dikkat çeken sektör temsilcileri, “Dolardaki düşüş devam ederse bunun fiyatlara yansıması olur. Ancak ÖTV aracın millileştiği tarihteki KDV matrahı üzerinden ödendiği için kurdaki düşüş, fiyatlara yüksek maliyetli stoklar bitmeden yansımıyor” dedi.
#GazetehaberleriTürkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş "Planlarımız doğrultusunda Avrupa’da klasik üretici olmayan, bizim gibi yeni nesil kurulmuş şirketlerden ortaya çıkan ilk SUV üreticisi olacağız" dedi.
#Gürcan KarakaşYerli otomobil olarak da anılan TOGG için ilk üretim süreci hakkında detaylar açıklandı. 2019 yılında gerçekleşen lansman sonrasında seri üretim için hazırlıklara başlanan TOGG, fabrika kurulum sürecinin tamamlanmasının ardından üretim aşamasına geçiş yapacak. Peki, TOGG ne zaman çıkacak ve ilk üretim hangi tarihte gerçekleşecek? İşte, o bilgiler
#Togg