Güncelleme Tarihi:
Doğu Pres Genel Müdürü Alper Uysal, otomotiv sektörünün geleceğine dair önemli açıklamalarda bulunarak yakıt sistemleri üzerinde çalışan firmaların B planı olarak hidrojen yakıt sistemli araçlar geliştirmeye ciddi Ar-Ge harcadıklarını belirtti. Uysal, “Gelecek araç trendlerini ise buradaki gelişmeler belirleyecek gibi görünüyor. Doğu Pres olarak bizler de teknolojiyi ve değişimi yakından takip ediyor, üretimimizi ve ürün gamımızı şekillendiriyoruz. Hali hazırda birçok müşterimizle hidrojenli yakıt sistemleri için hem prototip hem de seri üretim için parça üretimine başladık” dedi.
PANDEMİ ETKİSİ
Firma olarak tüm gelişmeleri yakında takip ettiklerini ve alınması gereken önlemleri hızlıca alarak gelecek hedeflerine doğru ilerleme gayretinde olduklarının altını çizen Uysal, şöyle devam etti: “1980’lerden beri kullanılan VUCA kavramı pandemiyle başlayan süreçle birlikte Amerikalı bir antropolog, yazar ve fütüristin ortaya çıkardığı yeni bir kavrama, “BANI” ye bıraktı. BANI’deki ‘B’ kırılganlık, ‘A’, kaygı ‘N’ doğrusal olmayan, ‘I’ da anlaşılabilir olmayan manasına kullanılıyor. Pandeminin etkilerinin yanı sıra bugünlerde yaşanan ekonomik dalgalanmaları da göz önünde bulundurduğumuzda süreçlerimizi olabildiğince iyi bir şekilde yönetmek için gerekli tedbirleri almamız gerektiğini, eski bilgilerle yeni problemleri çözemeyeceğimiz ve yenilikçi bakış açısı ile olayları ele almamız gerektiğini görüyoruz.
‘BANI’ DÜNYASI
Bu noktada, BANI dünyası değişime kolay adapte olanların başarıya ulaşacağı, risk ve fırsatları doğru yönetmek için ezber bozan ve yenilikçi düşünce yapısı ile yeni becerilere odaklanması gerektiğini gösteriyor. Tam da bu noktada dijitalleşme, firmaların daha esnek ve çevik olmalarına, yalın uygulamaları daha etkin uygulayarak daha kaliteli ve verimli süreçler tasarlamalarına fırsat veriyor” diyerek sözlerini sürdürdü.”
ENERJİ MALİYETLERİ YÜZDE 300 ARTTI
TÜRKİYE otomotiv sektörünün ilk altı ayını da değerlendiren Alper Uysal, Ortak düşünce bolluk döneminin bittiği yönünde; küresel çapta yaşanan hammadde sıkıntılarında Rusya-Ukrayna Savaşı’nın da ciddi bir payı var. Bütün bunlar yaşanırken bir diğer zorlayıcı noktada enerji maliyetlerinde yüzde 300’ü aşan fiyat artışları. Sektörde enerji krizinin Avrupa’da çok yakın zaman içinde üretimi durdurma noktasına geleceğine yönelik kaygılar artıyor. TAYSAD’ın yaptığı anket sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 62’si, önümüzdeki kış enerji temini sıkıntısı yaşanacağını öngörüyor. Öte yandan hammadde maliyetleri artarken ödeme vadelerinin de kısaltılması otomotiv tedarikçilerini ciddi anlamda zorluyor” dedi.