Türkiye ekonomisinin kanayan yarası olan taklit ayakkabı üretimine karşı harekete geçildi. Bu kapsamda sosyal medyada reklamlar engellenecek. Perakende noktalarında denetimler artacak. Kargo firmaları sahte ürünleri taşımayacak. Trendyol gibi pazar yerleri bu ürünlere dikkat edecek. Kaçak ve taklit ayakkabının ablukaya alındığını söyleyen Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Berke İçten, “Artık kaçak ürünler daha rahat toplatılabilecek. Amacımız yerli üreticinin kazanması” dedi.
#Taklit Ayakkabı ÜretimiAyakkabı sektörünün başı taklit ürünlerle dertte. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, özellikle Anadolu’da artık mağaza raflarının yüzde 60-70’inin çakma (sahte, taklit) ürünlerle dolduğunu söylüyor. Vergi ve istihdam kayıpları hesaplandığında, taklit ürünlerin Türkiye’ye yıllık maliyetinin en az 30 milyar lirayı bulduğunu söyleyen İçten, “Bu firmalar bu kalitede kendilerini geliştirmişlerse, orijinallerini üretmeleri konusunda bir programı devreye almalıyız” dedi.
#Ayakkabı Sektörü<b><i>Halk arasında “şeker hastalığı” olarak da bilinen diyabet, dünyada adeta bir salgın hastalık gibi giderek daha fazla sayıda insanı etkiliyor. Diyabet tanısı alanlarda düzenli takip edilemeyen ve kontrol altına alınamayan kan şekeri, böbrek yetmezliğinden kalp krizine, karaciğer yağlanmasından körlüğe kadar pek çok ciddi hastalığa yol açıyor.</i></b> <br><br><b><i>Türk Diyabet Cemiyeti uzmanları, 14 Kasım Dünya Diyabet Günü nedeniyle diyabet, risk faktörleri, gebelikte diyabet, diyabetin takibi ve önemi gibi konularda toplumu bilgilendirmek amacıyla şu önerilerde bulunuyor:</i></b>
#Sponsorlu İçerikÜsküp’ten 18 yaşında Türkiye’ye göç eden Fehim Akar’ın kardeşiyle Laleli’de başlayan ayakkabıcılık hikâyesi, iki kardeşin 1977’de ayrılmasıyla Rumeli Caddesi’nde sürdü. Burada kadınlara ‘babet’ ve ‘kısa topuk’lu satarak öne çıkan Akar, geçen yıl 20 milyon lira ciroya ulaştı.
GF Ferre, Ferre, Just Cavalli, Armani Jeans gibi markaların Türkiye distribütörü, lüks ve perakende uzmanı İstanbul Bijuteri’nin sahibi Aydın Ak, tasarruf edip lüks markalardan alışveriş yapan orta gelirlinin krizle alt segmente yöneldiğini, kaymak tabakanın ise haute couture kaydığını söylüyor.
Ferudun Kundura’nın patronu Ferzat Erdebil, 2001 krizinde çıkış yolu ararken, ’uçuk tasarım’a yöneldi ve ’gay’lere dönük ayakkabıyla çözümü buldu. Milano’daki Micam Ayakkabı ve Deri Fuarı’nda ürünlerini sergileyen Erdebil, Düsseldorf Fuarı’nın kataloglarına modellerini "gay ayakkabısı" diye yazdırdı. Ferudun Kundura, "uçuk ayakkabı" modelleri sayesinde ihracatta 54 ülkeye uzandı.
Çin'den ithal edilen suni derilerin doğal diye satıldığını belirten Türkiye Deri Sanayicileri Derneği Başkanı Turgut Koşar, ‘‘Çifte faturayla, değeri düşük gösterilerek Türkiye'ye mal getirenler haksız rekabete neden olurken, halkın sırtından da haksız kazanç sağlıyor’’ dedi.