Sinan Öncel haberleri sayfasında Sinan Öncel hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 482 Sinan Öncel haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
BMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, perakende sektörünün yeni bir kapanmayı kaldıracak gücünün olmadığını belirtti. Öncel, "Çift doz aşı olmayanların 1 Eylül’den itibaren toplu alanlara girişlerine kısıtlama getirilmeli." ifadelerini kullandı.
#PerakendeBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, ramazanın son 3 gününde cirolarda ortalama yüzde 20-25 artış olacağını öngördüklerini belirterek, “Bayram tatili boyunca özellikle market ve restoran cirolarındaki artışla birlikte sadece BMD üyesi markalar için bayram alışverişinin 600-700 milyon liralık bir ek katkı yaratacağını söyleyebilirim” açıklamasını yaptı.
#KampanyaBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.
#MağazaTürkiye’nin önemli başarılara imza atan gençlik oluşumlarından olan İstanbul Gençlik Platformu, iş dünyasının önde gelen isimlerini “Başarısızlık Zirvesi”nde bir araya getirdi. Türkiye’nin lider şirketlerinin yöneticileri gençlere yaşadıkları başarısızlık hikayelerini aktardı.
#ÜniversiteTürk Lirası’nın değerinin korunmasıyla ilgili Cumhurbaşkanı kararnamesinin yürürlüğe girmesine rağmen, birçok internet sitesinde dolar ve Euro ile kiralık ilanları göze çarpıyor. Bu ilanların bazılarının siteye giriş tarihinin ise kararnameden sonra olması dikkat çekiyor.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yüksek döviz kurları nedeniyle dayanacak güçleri kalmadığını belirterek, “AVM kiralarında bir çözüm bulunmaz ve mevcut tablonun devam etmesi halinde üzülerek söylüyorum mağaza kapanışları hızlanacak” dedi.
#AVMHer yıl bayram ya da tatil dolayısıyla Türkiye'ye gelen yurt dışındaki Türkler, yaptıkları harcamalarla büyük bir ekonomi oluşturuyor. TÜİK verilerine göre, yurt dışında yaşayan Türkler, 2012'den bu yılın temmuz ayına kadar geçen 5,5 yılda yaklaşık 30,5 milyon kez Türkiye'yi ziyaret etti. Yurt dışında yaşayan Türkler, söz konusu dönemde Türkiye'de yaklaşık 33,2 milyar dolarlık turizm harcaması yaptı.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 2016’nın son çeyreğinde işsizliğin yüzde 12.1 ile son 6,5 yılın en yüksek seviyesine çıktığını vurgulayarak, “Maalesef bu verilere rağmen çalıştıracak personel bulmakta zorlanıyoruz. Üniversitelerinden yeni mezun olmuş gençler için perakende sektörü çok önemli fırsatlar sunuyor. Kapıları sonuna kadar açan markalarımız Deloitte 2016 raporuna göre bu yıl yaklaşık 67 bin 400 kişiyi işe almak için bekliyor” dedi.
#Sinan ÖncelBirleşmiş Mağazalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, TL'nin dolar karşısında değer kaybetmesine bağlı olarak kira bedelleri ve düşen kârlılık oranları nedeniyle mağazalarda başlayan sıkıntıların ve kapanma eğiliminin tüm alışveriş merkezlerine sıçrayabileceğini söyledi.
#Birleşmiş Mağazalar DerneğiFiyatların rakip ülkelere göre pahalı kalmasından dolayı sipariş kaybı yaşayan sanayici, hammaddedeki koruma önlemlerinin makul seviyeye indirilmesini talep etti. Bunun gerçekleşmesi durumunda fiyatlarda yüzde 25 gerileme yaşanacağı belirtildi.
#Spor AyakkabıYerel seçimlerin hemen ardından iş dünyası temsilcileri de ilk mesajlarını yayınladı. Mesajlarda ekonomi programı ve yapısal reformlara devam edilmesi gerektiğinin altını çizen iş insanlarının ortak görüşü “Artık ekonomik sorunlara odaklanma vakti geldi” şeklindeydi. Açıklamalarda enflasyonla mücadele ve fiyat istikrarına vurgu yapılırken, merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında işbirliğinin artırılmasına yönelik mesajlar da dikkat çekti. İşte iş dünyası temsilcilerinin 31 Mart mesajları...
#İş Dünyasıİş dünyasının başı ‘Job Ghosting’ ile dertte. Yani, işe alım sürecinin ortasında aniden yok olan çalışanlar, şirketlerin yeni sorunu oldu. İş ilanlarına başvuran adaylar çağrıldıkları görüşmelere gitmiyor, İK yetkilileri dakikalarca boş masada bekliyor. Bir şekilde işe başlayanlar ise 2-3 gün sonra haber dahi vermeden işten ayrılıyor. Sektör temsilcileri, “Söz verilen görüşmelere gelinmiyor. İlk gün öğle yemeğine çıkıp dönülmüyor. İş verenin telefonları dahi engelleniyor. Hayalet işçilerle başımız dertte. Aradığımız elemana ulaşamıyoruz” diyor.
#Job Ghosting14 Şubat Sevgililer Günü için hazırlıklar, satış cirolarına yansımaya başladı. BMD Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer günü için hediyelik satışlarının haftalık cirolara ortalama yüzde 20 – 25 katkı getireceğini belirtti. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara da ocak ayına göre verilen sipariş sayısında yüzde 35’lik artış olmasını beklediklerini söyledi. Bu dönemde en çok talep gören kategoriler ise kıyafet, takı ve kozmetik ürünleri oldu.
#Sevgililer GünüORGANİZE perakende markaları 2023’te enflasyonun etkisiyle cirolarında ortalama yüzde 80’in üzerinde artış sağlarken, her üç markadan birinin adet satışı 2022’nin gerisinde kaldı. Birleşmiş Markalar Derneği’nin yaptığı yazılı açıklamaya göre, markalar 2023’te turiste satışta da umduğunu bulamadı.
#ORGANİZE Perakende Markaları2024’te uygulanacak asgari ücret 17 bin 2 TL olarak açıklandı. Peki birçok ödenekte baz alınan asgari ücretteki yüzde 49’luk artış neleri değiştirecek? Öncelikle en düşük işsizlik ödeneği 7 bin 940 lira olacak. Ayrıca kısa çalışma ödeneği ve GSS primleri de artacak. Askerlik ve doğum borçlanmasından stajyer ücretlerine birçok kalemde değişiklik olacak.
#Asgari ÜcretMuhteşem Cuma indirimleri perşembe akşamı saat 20.00’de başladı, mağaza önlerinde uzun kuyruklar oluştu. Kuyrukta bekleyenler ile görevliler arasında zaman zaman tartışma çıktı. Aynı manzara cuma günü mağazaların açılmasıyla da devam etti. Vatandaşlar kapılar açılır açılmaz mağazalara akın etti.
#Cuma İndirimleri‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımA Milli Kadın Voleybol Takımı’nın Avrupa şampiyonu olması, ‘made in Turkiye’ markasına da güç verecek. Londra merkezli Genuine Strategies UK’in patronu Hakan Senbir, “Bu başarı Türkiye’nin marka algısını yukarı taşıyacak” derken ihracatçılar bunu sadece kupada kalmayacağını belirtti. İhracat dünyası, “Bu başarılar işimizi kolaylaştırıyor” dedi.
#A Milli Kadın Voleybol Takımıİstiklal Caddesi’nde son dönemde alışverişteki canlılık, saat 03.00’e kadar sürüyor. Markalar çift vardiya çalışırken; en çok Ortadoğulu turistlerin yoğunluğu görülüyor. Gece eğlenmeye gitmeden önce şık kıyafet giymek isteyen ya da kozmetik ihtiyacı için mağazaların yolunu tutan turistler, yeme-içme mekânlarını da dolduruyor. Güvenlik için ise WhatsApp gruplarıyla önlem alan mağaza çalışanları, “Polislerle WhatsApp grupları kurduk, bir güvenlik sorunu olduğunda artık mesajla bilgi veriyoruz. Hızlı müdahale ediliyor” diyorlar.
#İstiklal CaddesiHaziran ayında hem adet hem de ciroda yükselişe dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, “Maliyet artışları söz konusuyken enflasyonla mücadele için kampanya yapmak kolay olmayabilir ama bizi asıl tedirgin eden, talepte bir azalma yaşanması. Nakliyecinin, bankaların, AVM’lerin devreye girmesiyle sezon başında başlatacağımız bir kampanya, enflasyona karşı ‘efsane cuma’ etkisi yaratabilir” dedi. Öncel’in talepteki düşüşün önüne geçmek adına yaptığı bu çağrıya markalar ve diğer sektörlerden destek geldi.
#AYDPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizCumhurbaşkanlığı seçimlerinin sona ermesinin ardından dün akşam iş dünyasından da peş peşe açıklamalar geldi. Ekonomi dünyasının temsilcileri seçimden galip ayrılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı tebrik etti. Özellikle demokrasi vurgusu yapılan açıklamalarda iş dünyası temsilcileri seçim nedeniyle oluşan belirsizlik döneminin de geride kaldığının altını çizdi. Açıklamaların satır aralarında yeni döneme ilişkin beklentiler dile getirildi. Bu taleplerin başında enflasyonla mücadele, rekabetçi kur ve iş dünyası ile güçlü iletişimi olan bir kabine vardı.
#MÜSİADAnneler Günü kampanyalarının en büyük farkı sadece hediye değil genel ihtiyaçların karşılanması için de bir fırsat olarak görülmesi. O nedenle mağazalar geniş çaplı kampanyalarına daha yüksek talep alıyor. Bu yıl ise tüm gruplarında en çok talep gören ürünler airfryer ile robotlar oldu. Teknosa satışların geçen aya göre iki kat arttığını belirtirken Arzum’un patronu Murat Kolbaşı, dik süpürgelere ilginin de yüksek olduğunu belirtti.
#Anneler GünüBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelTüketicilerin ‘ihtiyacı olmadığı halde’ aynı ürünün farklı versiyonlarını satın alıp, beğenmediklerini iade etmesi, yine tüketicinin cebini ve çevreyi etkiliyor. ABD’de bu sistemi tercih edenlerin oranı yüzde 63’e çıkarken; Türkiye’de lojistik maliyetinin de dolaylı olarak vatandaşa kalabileceği belirtiliyor.
#E-TicaretBlack Friday’de (Muhteşem Cuma) online işlem hacminde yüzde 145.7, işlem adedinde ise yüzde 27.1 oranında artış yaşandığı belirtildi. BMD Başkanı Sinan Öncel, “ABD’de olduğu gibi bizde de rekora imza atılacak gibi görünüyor. Cirosal anlamda resmi enflasyonun çok üzerinde artış var ancak adetsel anlamda pozitif bir tablo çizebilir miyiz, emin değilim” dedi.
#Black FridayTüm dünyada markaların büyük indirimlerle adeta alışveriş çılgınlığı yarattığı ‘Muhteşem Cuma’ indirimlerinden yararlanmak isteyenler, Türkiye’nin birçok şehrindeki AVM’lere akın etti. Mağazaların önünde uzun kuyruklar oluştu, indirimli ürünler kapanın elinde kaldı. TÜİK’e göre, son bir yılda yüzde 41 artan kıyafet enflasyonuna işaret eden BMD Başkanı Öncel, “Enflasyon nedeniyle hızla artan fiyatlar, bu hafta mağazalarımızda önemli oranda düştü” dedi.
#AVM