Her geçen gün teknolojik gelişmeler ile beraber şanzıman türleri artış göstermeyi sürdürüyor. Bu konuda son dönemlerde ise EDC şanzıman türü merak edilen konular içerisinde yer almaktadır. Peki EDC şanzıman nedir, nasıl çalışır ve ömrü ne kadar? EDC şanzıman sorunları ve arızası çözümleri üzerine tüm detayları derledik.
#EDC ŞanzımanYeni nesil sistemler arasında gelen DSG şanzıman en merak edilen konular içerisinde yer alıyor. Peki, DSG şanzıman nedir, nasıl çalışır ve kullanılır? DSG şanzıman hangi araçlarda var ve ömrü ne kadar tüm detayları ile derledik.
#DSG ŞanzımanMevcut arabalar hakkında herhangi bir araştırma yaptıysanız, muhtemelen çift kavramalı şanzımanlar (DTC) hakkında duyum almışsınızdır. Araba kullanmayı öğrenmenin, aynı anda debriyaj pedalını, gaz pedalını ve vites seçme kolunu manipüle ederken manuel olarak vites değiştirmenin inceliklerinde ustalaşmayı öğrenmek anlamına geldiği bir dönem vardı. Lakin bu dönemler DTC sayesinde bitti. Peki, DCT yani Çift kavramalı şanzıman nedir detayları ile derledik.
#DCT ŞanzımanAraçların marka ve modelleri ile beraber gelişen teknoloji kapsamında şanzıman çeşitleri de değişkenlik göstermeye devam ediyor. Bu doğrultuda son dönemlerde ise CVT şanzımanın ne olduğu merak edilmektedir. Peki CVT şanzıman nedir, ne işe yarar ve nasıl çalışır detayları ile derledik.
#CVT ŞanzımanŞarj sürecinde aracı tanıyan en-ix sistemi dolumun her aşamasında kullanıcıyı bilgilendiriyor. Akcan Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve En Yakıt A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Özcan Akcan şarj sürecinin sonunda temassız tahsilat yapan sistemin filo araçlarına ihtiyaç halinde gün, saat bazında kısıtlamalar da koyabildiğini söyledi.
#Akcan HoldingGünlük hayatımızda sık sık kullandığımız ya da karşımıza çıkan cisimlerin isimlerini çoğunlukla bilmeyiz. Bu cisimlerin isimleri hakkında bilgi sahibi olmadan o cisimleri tarif etmekte de oldukça zorlanırız. Bu yüzden her alanda karşımıza çıkabilecek olan cisimlerin isimleri ve görevleri hakkında bilgi sahibi olmak birçok konuda daha hızlı olmayı kolaylaştıracaktır. Biz de bu nedenle her alanda karsımıza çıkabilecek bir terim olan transmisyon nedir ve ne işe yarar veya transmisyon sisteminin görevleri nedir tüm detayları ile derledik.
#TransmisyonVites kutusu aynı zamanda araçlar içerisinde şanzıman olarak bilinmektedir. Aldığı görevi ile beraber motor üzerinden aktarım işlemini gerçekleştirdiğini söylemek mümkün. Peki, vites kutusu nedir, ne işe yarar ve bakımında ne kontrol edilir? Vites kutusu arızaları ve çözümleri hakkında detayları derledik.
#Vites KutusuBir bağlantı ve aktarım yapısı olarak tork konvertörü araçlar için büyük bir öneme sahiptir. Belli kısımların etkisini farklı noktalardan aktarma görevini üstlendiğini söylemek mümkün. Peki, tork konvertörü nedir, ne işe yarar ve nasıl çalışır? Tork konvertörü arızası nasıl anlaşılır ve belirtileri nelerdir detayları ile derledik.
#Tork KonvertörüBirçok kişi tır ve kamyonların bu kadar yük altında nasıl yavaşladıklarını düşünmüşüzdür veya yolcu otobüslerinde frenlerken duyduğumuz o uğultu sesini fark etmişizdir. Bu ses devasa motorlu araçlarda şanzıman sesi olarak bilinmektedir ses esas olarak retarder denilen kısımdan gelmektedir. Retarder nedir? Retarder ne işe yarar? Retarder çalışma prensibi hakkında detayları sizler için derledik.
#RetarderDaha önce manuel vitesli bir araba kullandıysanız, muhtemelen debriyaja aşinasınızdır. Vites değiştirmek için basmanız gereken üçüncü pedaldır. Ancak, özellikle de yalnızca otomatik şanzımanlı arabalar kullanıyorsanız, debriyajın tam olarak ne yaptığını bilemeyebilirsiniz. Peki, Debriyaj nedir detayları ile derledik.
#DebriyajVites geçişleri sürecinde sürücünün herhangi bir müdahalesi olmaksızın yapılabilme imkanı veren şanzıman mekanizmasına otomatik vites adı verilir. Bu şanzıman türü tork konvertörü, hidrolik kumanda, vites dişlileri ve benzeri gibi parçalardan meydana gelmektedir. Otomatik vitesse sahip olan arabada hangi sembollerin yer alındığını ve otomatik vitesli taşıt kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini merak ediyorsanız detayları ile derledik.
#Otomatik Vites Araba Nasıl Kullanılır Ve Çalıştırılır?Bazı parçalar, otomobilin temel yapısını oluşturur ve en önemli parçaları arasında yer alır. Travers ise, otomobilin en önemli parçaları arasında yer alır. Traversler, aracın ön takım parçaları adı verilen sisteminin sabitlendiği bölümdür. Motorun alt kısmında yer alan travers ile motor ile şanzıman takozları sabitlenir. Travers nedir, ne işe yarar? İşte, merak edilen tüm detaylar.
Gerek ehliyet sınavlarında gerekse de günlük yaşamın içinde araçlarda diferansiyel sistemine dair çok fazla sorunun sorulma durumu söz konusu olmaktadır. Bu kapsamda Diferansiyel nedir, ne işe yarar ve nasıl çalışır? Arabada diferansiyel görevi konularını sizin için tüm detayları ile derledik.
#DiferansiyelKoluman Otomotiv Endüstri AŞ tarafından zırhlı araç, tank, mühimmat, kumanda merkezi gibi unsurların taşınmasına yönelik geliştirilen 8X8 lojistik destek aracı Derman, performans testlerini başarıyla tamamladı.
#DermanKoç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, yerli oto üretimiyle ilgili olarak ortaklarıyla görüşme halinde olduklarını belirterek, “Ancak bu konu konsorsiyum halinde yapılabilir, konu şu anda çok ham. Ama biz üzerimize düşen her şeyi yapmaya çalışacağız” dedi. Türkiye’de Ford ve Fiat’la ortak üretim yapan Koç Holding’in yerli otoda muhtemel ortağının Fiat olabileceği belirtiliyor.
Ralli parkurları gerçekten de dünyanın en zorlu spor arenalarından biri. Sürücülerin mekanik güç ile doğaya meydan okuduğu bu sporda ekipler binlerce zorlu kilometreyi de geride bırakarak birinci olmanın hesaplarını yapıyor. Elbette bu zorlu şartlar kadınlara göre daha güçlü bir fiziğe ve dayanıklılığa sahip olduğumuz için erkeklere daha uygun bir spor dalı. Ancak burada da abartıya kaçıp "ralli sporu erkek işidir" dememek gerekiyor.
TOYOTASA Genel Müdürü İbrahim Orhon, "20 yıldan yaşlı otomobilleri hurdaya çıkarmak için mevzuat değişsin, yaşlanan araçlardan daha fazla vergi alınsın. İleri ülkelerde çevreye zarar verme oranı düştükçe, oto vergisi de düşer, biz de aynısını yapalım" dedi.
Geçtiğimiz haftaki test konuğumun bugüne kadar kullandığım en şirin, en çirkin, en kübik ve en dikkat çeken araç olduğunu söylemeliyim. Resimlerinde de gördüğünüz gibi bu araç Türkiye’nin ilk kübik tasarıma sahip aracı Daihatsu Materia’dan başkası değildi. Daihatsu mühendislerinin kübik formlu Materia’yı tasarlarken öyle çok da fazla aerodinamik kaygılar taşımadıklarını aracı ilk gördüğünüzde anlıyorsunuz.
Pazarı 2-3 yıl daha gözleyip, Türkiye’de B segmenti bir otomobil ile L200 pick-up üretimi için yatırım yapacaklarını kaydeden Mitsubishi Motors Corporation (MMC) Başkanı Osamu Masuko, Otoyaşam’a da dünya otomotiv sektörünü değerlendirdi. Masuko, otomotivde ’büyük’ olmanın artık yeterli olmadığını belirterek, sektörde rekabet edebilmek için proje bazlı ortaklıkların önem kazandığını söyledi.
Otomobil satın alma alışkanlığınızı yönlendiren unsurlar nelerdir? Güvenlik, motor gücü, tasarım, yakıt tüketimi, donanım zenginliği, marka takıntısı... Liste uzar gider. Sonuçta herkes bütçesi dahilinde en sevdiği ve ulaşabildiği otomobili almak ister. Peki ya satın aldıktan sonra yaşayacağınız macerayı önceden hesaba katar mısınız?