’Baba nerden buldun bu komik arabayı’

Güncelleme Tarihi:

’Baba nerden buldun bu komik arabayı’
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2007 00:00

Geçtiğimiz haftaki test konuğumun bugüne kadar kullandığım en şirin, en çirkin, en kübik ve en dikkat çeken araç olduğunu söylemeliyim. Resimlerinde de gördüğünüz gibi bu araç Türkiye’nin ilk kübik tasarıma sahip aracı Daihatsu Materia’dan başkası değildi. Daihatsu mühendislerinin kübik formlu Materia’yı tasarlarken öyle çok da fazla aerodinamik kaygılar taşımadıklarını aracı ilk gördüğünüzde anlıyorsunuz.

Test danışmanlarımın (eşim ve kızım) Materia hakkındaki düşüncelerini merakla beklemekteydim. Özellikle artık otomobiller konusunda uzman haline gelen küçük danışmanımın yorumunu merak ediyordum. Küçük test danışmanımı zorla gönderdiğimiz yuvasından almaya Materia’yla gidip biraz da olsun moralini yerine getirmeyi planlamıştım. Tam da düşündüğüm gibi oldu. Küçük danışmanın aracı görünce kahkayı bastı, "Baba nerden buldun bu komik arabayı.’ Materia hakkındaki ilk somut yorum buydu; ’Komik bir araba’

İÇİ BASKETÇİLERE ÖZEL

Daha sonra hiç bir şeyi beğendiremediğim diğer test danışmanım aracı gördü ve beklenmedik bir tepki verdi: "Ya çok güzelmiş bu araç. Nedir bu." Materia, aslında bu yorumlar sonrasında benim için sınavdan geçmişti. Ama asıl olumlu puanı içine binince verdim. Küçük sınıfta yer almasına rağmen 1.90’lık bir adam olarak çok rahat sığmıştım. Baş mesafesinin bırakın beni 2.20’lik basketbol oyuncalar için bile uygun olduğunu söylemeliyim. Aynı şekilde diz mesafeside aracın içinde sanki bir mini-van’daymış hissi yaratıyordu. Dışarıdaki farklı tasarım ise içerde yerini biraz daha güncel araç tasarımına bırakmıştı. Özellikle orta konsol ve üzerine konumlandırılan gösterge paneli oldukça şık bir görünümü sahipti.

UZAY ARACI MI

Ama kuşkusuz aracın en büyük özelliğinin komik tasarımı olduğunu unutmamak lazım. Türkiye’de 26 bin 990 YTL’den başlayan fiyata sahip bu küçük araçla yolda inanın Ferrari’den fazla dikkat çekiyorsunuz. 7’den 70’e herkes Materia’ya adeta "Bu bir otomobil mi yoksa bir uzay aracımı" ifadesiyle bakıyor. Ben ise açıkçası kendimi bu araçla biraz siyahi rapçiler gibi hissettim. Çünkü teste gelen araç hem rengi, hem karartılmış camları hem de modifiye edilmiş gibi duran aksesuvarlarıyla bende bu izlenimi yarattı. Tabiki bu tip kübik araçların Amerika’da en çok siyahiler tarafından tercih edildiğini de biliyordum.
/images/100/0x0/55ea5fd4f018fbb8f87bcc66


İKİ KİŞİLİK YATAK OLUYOR

Bu kadar yorumdan sonra Materia’nın sıradışı tasarımına önden başlayacak olursak; keskin hatlarına uygun olarak dikdörtgen formlu farların kullanıldığı görülüyor. Ön camın dik yerleştirilmesi, sürücünün daha iyi bir açıyla yola hakim olmasını sağlıyor. Dar yan camlar aracın farklı tasarımını desteklerken; şeffaf stop lambaları aracın daha sportif bir görünümüne katkıda bulunuyor. Aracın içine girmek için kapı kolunu kendinize doğru çektiğinizde 80 derecelik açıyla açılan kapılar girişte büyük rahatlık sağlıyor. Üst segmentteki otomobilleri aratmayan 2 bin 540 milimetrelik aks mesafesi de iç mekanın genişliğindeki en önemli etkenlerden biri. Ayrıca Fonksiyonel özellikleri ile iç mekanı kişiselleştirilebilen Materia’nın arka koltukları ileri geri hareket ettirilebiliyor. 230 litrelik bagaj hacmine sahip aracın arka koltukları yatırıldığında hacim 619 litreye ulaşıyor. Daihatsu yetkilileri bu sayede iki kişilik yatak olabileceğini belirtiyor.

Manuel şanzıman trafikte yoruyor

Materia, Türkiye’de sadece 1.5 litre hacminde benzinli bir motorla satılıyor. Bu motorun hem otomatik hem de manuel şanzıman seçeneği var. İki farklı şanzıman seçeneğini de denediğim araçta, manuel şanzıman açıkçası eski teknoloji olduğu için sizi trafikte biraz yoruyor. Dört ileri otomatik vitesli versiyonda ise araç kimi zaman "nefes alma" süresine ihtiyaç duyabiliyor. 103 beygir güç üreten 1.5 litrelik benzinli motor manuel versiyonda 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede tamamlarken 4 ileri otomatik şanzımanda bu süre 13.7 saniye olarak ölçülüyor. Aracın maksimum hızı ise saatte 170 kilometre olarak belirlenmiş. 100 kilometrede ortalama 7.2 litre yakıt tüketen Materia, Silver ve Gold olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Silver versiyonunda EBD destekli ABS, 4 hava yastığı, radyo-CD-MP3 çalar, klima, elektrikli ön-arka camlar standart olarak sunuluyor. Gold versiyonunda ise bu donanımlara ilave olarak ön sis farları, 15 inç alüminyum jantlar, kaydırılabilen arka koltuklar ve göstergeli park sensörü bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!