Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı

Güncelleme Tarihi:

Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 26, 2010 00:20

Hyundai'nin yeni tasarım anlayışının ilk modeli olan ix35, Avrupa ile aynı anda Türkiye'de satışa çıktı. Hyundai, ix35'in kendi segmentinde en çok satan araç olmasını hedefliyor.

Haberin Devamı

81 bin lira başlangıç fiyatı ile piyasaya çıkan ix35'i geçtiğimiz hafta test etme imkanı buldum.

Ä°ÅŸte Hyundai ix35 / Foto-Galeri

Öncelikle Hyundai ix35, SUV-C segmentinde yer alan bir araç. Yani en büyük ciplere göre biraz ufak ve daha spor görünümlü, diğer taraftan da crossover modellere göre daha büyük. Hyundai bu aracı Tucson modelinin yerine konumlandırıyor. Fakat Tucson'dan 85 mm daha uzun, 20 mm daha geniş ve 60 mm daha alçak. Zaten tasarımda da en ufak bir benzerlik yok.

TASARIM ÇOK DİKKAT ÇEKİYOR
 
Aracın en dikkat çekici özelliği tasarımı. Eğer amblemini görmezseniz bunun bir Hyundai olduğunu anlamanız çok güç. Çünkü klasik Hyundai çizgilerinin çok ötesinde. Zaten Hyundai, ix35'in Hyundai’nin yeni tasarım anlayışının ilk seri üretim modeli olduğunun altını çiziyor.
 
'Nedir bu yeni tasarım anlayışı' derseniz, göze çarpan ilk öğe, öndeki altıgen radyatör ızgara. Altıgen tasarım, klasik tasarımlara göre araca daha sportif ve agresif bir duruş kazandırmış. Bence bu görüntüye gözleriniz alışsın, çünkü artık Hyundai aynı tasarımı diğer modellerinde de kullanacak.
 
Altıgen radyatörün yanında yenilenen farlar da çok dikkat çekici. Büyük ön farlar, hemen altındaki sis lambaları ile görüntüde iyi bir uyum sağlamış. Benzer şekilde arka stoplar da tamamen yenilenmiş.

Haberin Devamı

Tasarıma genel olarak bakıldığında da aracın rahatlıkla dinamik ve çekici bir görüntüsünün olduğu söylenebilir. Bir tarafta yumuşak bir tarafta da sert çizgiler birbirinin tamamlayıcısı olmuş. Eğimli tavanı araca sportif bir hava veriyor. Hyundai ix35, bu hali ile birçok kullanıcı için yenilikçi ve çekici gelecektir.

İÇ GENİŞLİK YETERLİ, MALZEME KALİTESİ STANDART

Araç, kendi segmentinin doğal özelliği olan iç genişliği kullanıcıya sunuyor. Arka tarafta diz mesafesi oldukça geniş. Aynı şekilde ferahlık konusunda da bir sıkıntı yok. Ancak kullanılan plastik malzemenin kalitesi çok yüksek değil.

ix35’in bagaj hacmi 591 litre. Arka koltuklar yatırıldığında ise 1436 litreye kadar artırılabiliyor.
 
Ä°KÄ° AYRI CAM TAVAN VAR

Haberin Devamı

ix35'in iç tasarımındaki ilginç detaylardan bir tanesi iki ayrı cam tavanın bulunması. Ä°kisinin de kapağını ayrı ayrı açıp kapayabiliyorsunuz. Ä°kisi aynı anda açıldığında neredeyse tavanın tamamı cam haline geliyor. Ancak ön taraftaki cam tavan tek bir hareketle tamamen açılıp araç bir anda yarı cabrio haline gelebilirken, arka taraftakiler gökyüzünü sadece camın altından izlemek zorunda kalıyor. Çünkü arkadaki cam tavan sabit.Â
 
Hyundai, iç göstergelerde diğer modellerinde olduğu gibi yine mavi rengi seçmiş. Özellikle gece sürüşlerde mavi rengi beğenenler için güzel bir görüntü ortaya çıkıyor.

Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı
Â
Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı

Haberin Devamı

Kokpitin ergonomisi gayet iyi. Sürücü koltuğundan zorlanmadan her noktaya erişebiliyorsunuz. Ayrıca kol dayamaya kolunuzu koyduğunuz anda elinizle hemen önündeki bardaklığa ulaşabiliyorsunuz. Bu belki herkes için çok önemli bir özellik değil ama benim gibi özellikle uzun yolda kahve içmeyi sevenler için önemli bir ayrıntı.

PARK EDERKEN ZORLANANLARA

Aracın yan ceplerinin genişliği yeterli. Kol dayama kapağının altındaki büyüklük ise araca göre biraz ufak kalmış. Ancak Hyundai, Tucson'a göre daha büyük bir soğutmalı torpido gözü ile buradaki dezavantajı dengelemiş.

Araçta bulunan geri görüş kamerası çok kullanışlı. Geri vitese taktığınız anda, arkadaki kamera dikiz aynasının sol köşesinden devreye giriyor ve size çok kolay bir park imkanı sağlıyor. Özellikle aracı park etme sorunu olanlar için ideal bir çözüm. Parkettikten sonra yan aynaların içeriden tek bir düğme ile kapatılabiliyor olması da hoş bir ayrıntı.

Haberin Devamı

YENİ MOTOR ÇOK KUVVETLİ

Hyundai, ix35'te yeni bir motor kullanmış. 2.0 litre dizel CRDI motor 184 beygir güç üretiyor. Hyundai ekibinin yaklaşık 4 yılda geliştirdiği bu motora 6 ileri shiftronic şanzıman eşlik ediyor.

Hyundai'nin yeni motoru, 1800 kilograma yakın ağırlığı olan ix 35 için özellikle şehir içi kullanımda oldukça yeterli. Araç 100 km hıza sadece 10.1 saniyede çıkabiliyor. Üstelik ani hızlanmalar ve atiklik konusunda da hiçbir sıkıntı yok. İyi bir spor araba performansını rahatlıkla alabiliyorsunuz. Gaza biraz hızlı bir şekilde bastığınızda arkada oturan varsa ve o sırada öne uzanıp size birşey anlatmaya çalışıyorsa anında koltuğa geri yapışıyor, tecrübe ile sabit... O yüzden gaza yüklenmek yerine kalkışlarda arkadakileri korkutmamak için gaza biraz daha yavaş basmayı düşünebilirsiniz.

Haberin Devamı

Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı

YENİ BİR ÖZELLİK: ECO TUŞU

Araçta dikkat çekici başka bir özellik, ECO tuşu. Bu tuşa bastığınızda 184 beygirlik canavar motor yerini uslu bir arabaya bırakıyor. Ne vites geçişlerindeki o muazzam sesi duyabiliyorsunuz ne de aracın atikliğini hissedebiliyorsunuz. Araç bir anda standart bir performansa iniyor. Ama bunun ödülü de yakıt tasarrufu. Araç ECO modunda iken normal kullanmına göre yüzde 15-17 arasında yakıt tasarrufu sağlıyor.

Hyundai ix 35'in yakıt tüketimi sınıfına göre iyi olarak deÄŸerlendirilebilir. 6 kademeli shiftronic ÅŸanzımanın da etkisiyle 5 kademeli viteslere göre yüzde 12'lik bir tasarruf saÄŸlanmış. Bu ÅŸanzıman aynı zamanda aracın hızlanmasına da olumlu katkı saÄŸlıyor. 2.0 litre motora sahip ix35, 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketiyor. Åžehir dışında bu tüketim 6 litreye kadar iniyor. Emisyon deÄŸeri de 100 km’de 187 gram olarak ölçülüyor. Â

Araçtaki kadran 220 km/s olmasına karşın son hızı 195 km/s.

ANİ FRENLERDE DÖRTLÜLER YANIYOR

Güvenlik tarafına bakıldığında, Tucson'a göre daha fazla çelik ve yeni teknolojiler kullanılarak sağlamlık artırılmış. Dikkat çeken bir güvenlik özelliği ani frenlerde ortaya çıkıyor. Frene hızlı bir şekilde bastığınız anda dörtlü flaşörler yanarak arkadan gelen aracı uyarıyor.

Araçta yeni olarak değerlendirilebilecek başka bir özellik ise yokuş iniş destek sistemi. Dik yokuşlardan inişlerde tek bir düğme ile devreye girerek daha güvenli bir iniş sağlıyor.

Hyunda bu araçta ses ve titreşimlerin düşürülmesi için yeni çalışmalar ve daha fazla izolasyon yapmış ama yüksek hızlarda yol sesi biraz da olsa içeri giriyor. Motor sesi de hiç duyulmuyor demek mümkün değil.

Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı

Ä°KÄ° FARKLI VERSÄ°YON

Hyundai ix35 Türkiye'ye Style ve Style Plus olmak üzere iki farklı donanım paketiyle ithal ediliyor. Hyundai ix35 Style, 81 bin TL’lik anahtar teslim fiyatıyla satılırken Style Plus paketi alındığında 88 bin TL’lik anahtar teslim fiyat ödeniyor.

RAKÄ°PLER KÄ°M?

Hyundai ix 35'in yer aldığı segmentte en büyük rakipler arasında Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Toyota Rav 4 ve Honda CRV gibi araçlar yer alıyor. Ayrıca tam olarak aynı segmentte yer almamasına karşın Nissan Quashgai ve Renault Kaleos da Hyundai ix 35'e rakip olarak görülebilir.

Honda CR-V 81 bin 900, Toyota Rav 4 72 bin 800, Volkswagen Tiguan'ın 2.0 litre motorlu versiyonu 94 bin, Ford Kuga da 78 bin liradan başlayan fiyatlarla satılıyor.

Hyundai kendi devrimini ix35 ile yaptı

SON SÖZ

Aracı toparlamak gerekirse öncelikle tasarımı çok çekici ve iddialı bulduğumu söyleyebilirim. Hyundai çok dinamik bir araç yaratmış. 184 beygirlik 2.0 litre motor performansı da oldukça tatmin edici. Özellikle ani hızlanma ve kaçışlarda bir SUV'dan çok daha öte kabiliyeti var.

Yakıt tüketimi de benzer şekilde performansa oranladığınızda gayet iyi görünüyor.

Araç yüksek hızlardaki içeriye biraz ses geçiriyor. Motorun da tamamen sessiz olduğu söylenemez. Ancak her iki durumda da rahatsız edecek kadar yüksek bir ses girişi yok.

ECO tuÅŸu tasarruflu araç kullanmak isteyenler için önemli bir avantaj saÄŸlıyor. Ancak performansı da ciddi ölçüde etkiliyor.Â

Aracın iç aksamında kullanılan plastiğin kalitesi daha iyi olabilirmiş.

81 bin liralık başlangıç fiyatı rakipleri göz önüne alındığında ortalama olarak gözüküyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!