Etkili rekabet ortamını sağlama ve küçük e ticaret şirketlerini korumak maksadıyla çıkarılan, ancak tüketicilerin cazip fiyatlı ürün kampanyalarından mahrum kalmasına yol açan elektronik ticaret kanunu için Anayasa Mahkemesi son noktayı koyacak. Çıkarıldığı günden bu tarafa, dünya ticaret anlayışına aykırı kurgusu ile tartışılıp mahkemelik olan E-Ticaret Kanunu için, gözler son kararı verecek olan Anayasa Mahkemesi’ne (AYM) çevrildi.
#E-TicaretCumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın Beştepe’de e-ticaret sektörü temsilcileriyle buluştuğu zirvede sektördeki rekabeti düzenleyecek tedbirler masaya yatırıldı. Buna göre belirli büyüklükteki e-ticaret firmalarına lisans şartı getirilecek. Kendi içinde kargo hizmeti veren e-ticaret devlerinin, kargo bölümünü satıştan ayırması gerekecek.
#Fuat Oktay2020 yılı için geri sayım devam ederken, geride bırakmaya hazırlandığımız yılın sosyal medya reklam yatırımlarını değerlendirmenin ve önümüzdeki yılla ilgili öngörülerde bulunmanın tam zamanı! İşte rakamlarla 2019’un kısa özeti ve yeni yıla dair beklentiler…
#Şinasi Furkan AVCITüm dünyada ‘Black Friday’ olarak bilinen, ülkemizde de ‘’Muhteşem, Harika Cuma...’’ gibi isimlerle duyurulan kampanyalar bu yıl da aralık ayına damgasını vurdu ve şimdiden milyonlarca ürün satışı gerçekleşti. Ancak bu dönemlerde siber saldırıların hedefi olmamak için dikkatli olmak gerekiyor. İşte güvenli online alışverişin şifreleri...
#Şinasi Furkan AvcıSiz de duymuşsunuzdur, “Arkadaşımla telefon almaktan söz ettik bugün, internete girdim telefon reklamları gördüm. İnternet kesin bizi dinliyor!” gibi efsaneler. Kişiselleşmiş, hedeflenmiş reklamlar gördüğümüzde hemen böyle düşünüyoruz. Evet internet sizi dinliyor ama sandığınız şekilde değil.
#Serap TorunZincir marketlerde satılan marka ürünlerle, market markalı ürünler arasında büyük fiyat farkı var. Yönetmeliklere göre üretilen bu ürünler için ‘kalitesiz’ dememiz doğru olmaz. Ama ambalaj veya içerikleriyle markalı ürünler kadar ‘kaliteli’ dememiz de yanlış olur. En önemlisi tüketicinin kendi beklentisi, bu da ancak bizzat deneyimle anlaşılabilir.
#YazarZincir marketlerde satılan marka ürünlerle, market markalı ürünler arasında büyük fiyat farkı var. Yönetmeliklere göre üretilen bu ürünler için ‘kalitesiz’ dememiz doğru olmaz. Ama ambalaj veya içerikleriyle markalı ürünler kadar ‘kaliteli’ dememiz de yanlış olur. En önemlisi tüketicinin kendi beklentisi, bu da ancak bizzat deneyimle anlaşılabilir.
#Filiz Çay‘BURADA değil’ demişler reklamlarında... Birbirlerinden çok farklı ürünler satıyor olsalar da, her iki satıcı da aynı sözleri kullanmış... Lüks otomobil satıcısı olan “Hayallerinizdeki X (Otomobil) Burada Değil” derken, fındık satıcısı da “Taze Findukcu Burda Degül” demiş...
#YazarlarÜRÜN tanıtımı için, hedef müşterilerle temas için, dev firmalar reklama ciddi bütçeler ayırıyor. Gazetelerde, televizyon kanallarında, sosyal medyada, açık havada, ürünlerin-markaların tanıtımı yapılıyor. Tanıtımın ardından reklam verenlerin satışlarında da beklenen artışlar yaşanıyor ki, reklam bütçeleri de artıyor, reklam mecraları da çeşitleniyor.
#YazarlarÜRÜN tanıtımı için, hedef müşterilerle temas için, dev firmalar reklama ciddi bütçeler ayırıyor. Gazetelerde, televizyon kanallarında, sosyal medyada, açık havada, ürünlerin-markaların tanıtımı yapılıyor. Tanıtımın ardından reklam verenlerin satışlarında da beklenen artışlar yaşanıyor ki, reklam bütçeleri de artıyor, reklam mecraları da çeşitleniyor.
#GazetehaberleriBeşiktaş’ın yeni stadı Vodafone Arena 11 Nisan’da açılıyor. Peki ama stada ismini veren şirketler ödedikleri bedelin ne kadarını mali açıdan gider yazabilir? Stada isim vermek sponsorluk mudur reklam mı? Peki ya kombine bilet gider midir? İşte cevapları...
#BeşiktaşBeşiktaş’ın yeni stadı Vodafone Arena 11 Nisan’da açılıyor. Peki ama stada ismini veren şirketler ödedikleri bedelin ne kadarını mali açıdan gider yazabilir? Stada isim vermek sponsorluk mudur reklam mı? Peki ya kombine bilet gider midir? İşte cevapları...
#Vodafone ArenaBakanlık müfettişlerinin hazırladığı rapora göre Fadıl Akgündüz’ün Caprice Gold Maldivler projesinde akrabası olan şirket yetkilileri dini duyguları istismar etti ve işleyen bir otel varmış gibi reklam vererek tüketicileri bilerek ve isteyerek aldattı.
#Jet FadılİRAN ile varılan nükleer anlaşma konusunda ABD kamuoyu ikiye bölünmüş durumda. Anlaşmanın ABD Kongresi’nden geçmesi, ve ABD Başkanı Barack Obama’nın hanesine bir dış politika başarısı olarak yazılmasına hemen hemen kesin gözüyle bakılıyor. Ancak yine de kamuoyunda konuyla ilgili tartışmalar tüm hararetiyle devam ediyor.
3 yılda 1.8 milyar lira artan reklam harcamaları, 2012 yılı sonunda 4.6 milyar lirayı geçti. Reklam harcamalarında TV’lerin payı bir önceki yıla göre düşerken gazeteler gücünü korumayı başardı. Reklam yatırımlarının yüzde 22’si gazeteler aracılığıyla sağlanırken, toplam reklam harcaması yüzde 8 arttı.
Reklam harcamaları yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 2 milyar 396 milyon lira olarak gerçekleşti. 2012’nin ikinci yarısında dijital sektör yüzde 27 ile toplam reklam harcamaları içinde payını en çok artıran mecra oldu.