Kuveyt’teki limanda Saddam bombası çıktı işe 8 ay mola verdiler

CUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan’ın Tokyo seyahati sırasında konakladığımız otelin lobisinde STFA İnşaat Grup Başkanı Mustafa Karakuş’la karşılaştım, orada bulunma gerekçesini aktardı:

Haberin Devamı

- Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu’nun (DEİK) programı var. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’nin başında olduğu heyetle geldik.
Ardından Japon’ya ile bağlantılarının yapımına Ocak 1986’da başlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne uzandığını anımsattı:
- Itochi ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün yapımında birlikte çalışmıştık. Yakın dönemde İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde de yollarımız kesişti. Itochi ve tanıdığımız Japon kuruluşlarla özellikle Afrika’da birlikte iş yapma konusunu görüşüyoruz.
Büyük projelerde finansman konusunun öne çıktığını vurguladı:
- Japon ortaklarla gireceğimiz projelerde finansman konusunun daha rahat çözüleceğini düşünüyoruz.
2014 Nisan’ında Kuveyt’te temeli atılan limanı sordum:
- Kuveyt Oil Company’nin (KOC), Al Ahmedi Limanı’nın kapasitesinin genişletilmesi ve Abu Halifa’da yeni bir servis limanı inşaatını kapsayan “Smal Boat Harbors” projesinin temelini dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül atmıştı. İnşaat nasıl gidiyor?
- Orada inşaata başladığımızda denizden bombalar çıktı.
- Patlamamış bombalar mı?
- Evet...
- Irak’ın Saddam Hüseyin döneminde Kuveyt’i işgali sırasında atılan bombalar mı kalmış bugüne kadar?
- Öyle olmuş. Biz birkaç bombayı çıkardık. Sonra Kuveyt yönetimi, “Siz inşaata mola verin, biz bombaları temizleyelim” dedi.
- Temizlik ne kadar sürdü?
- 7-8 ay kadar sürdü. Sonra işe başladık. Bize de proje için 8 aylık süre uzatımı verdiler.
STFA İnşaat Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Alp Taşkent, yanlarına Kuveytli kardeş şirketler Canar ve Imco’yu aldıkları 490 milyon dolarlık projeyi temel atma töreninde şöyle özetlemişti:
- Denizde birbirine uzaklığı 7 kilometre olan Kuzey ve Güney Limanları, toplam uzunluğu 4 kilometrelik mendireklerle korunacak. Mendireklerin koruma tabakası 26 bin adet 7’şer tonluk “Accropode II” isimli beton ünitelerden oluşacak. 7 metre seviyesine kadar taranacak limanlara daha büyük deniz araçları yanaşabilecek. 2.5 kilometrelik rıhtımlar inşa edilecek. Proje 38 ayda bitecek.
Karakuş, Katar’da Yapı Merkezi ile birlikte aldıkları 4.4 milyar dolarlık Doha Metrosu “Gold Line” bölümü inşaatına değindi:
- İnşaatta Guinness Rekorları arasına girebilecek düzeyde işler yapıyoruz.
1990 yazında Saddam Hüseyin’in Irak Ordusu’nun Kuveyt’e attığı bombaların 2014’te bir Türk şirketinin karşısına çıkacağı akla gelir miydi?

Haberin Devamı

Karşımıza çıkacak acıları kestiremiyoruz

Haberin Devamı

ÖNCEKİ hafta Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan, Yönetim Kurulu Üyesi Volkan İkiler ve Genel Müdür Ayşegül Molu ile buluştuk. Gündemlerinde 14-16 Ekim’de gerçekleşecek “Kristal Elma Festivali ve Yarışması” vardı.
Şardan, reklam yatırımlarının ekonomiye etkisine değindi:
- İngiltere’de reklama harcanan 1 sterlin, gayri safi milli hasılaya 6 sterlinlik katkı yaratıyor. İngiltere’de yıllık reklam harcaması 16 milyar sterlin. Ekonomiye katkısı 100 milyar sterlini buluyor.
Türkiye’deki reklam harcamaları üzerinde durdu:
- 2014’te Türkiye’deki reklam harcamaları 3.5 milyar dolardı. Bu rakamın içinde TV, basın, açıkhava, radyo, sinema ve dijital mecralar ile yapım, sponsorluklar ve çizgialtı çalışmalar var. Türkiye’nin bu çarpan etkisini iyi değerlendirmesi ve reklama, yaratıcılığa yapılacak yatırımları artırması gerekiyor.
Ardından Kristal Elma’ya değindi:
- Kristal Elma Yarışması, 27 yıl önce efsane reklamcı Eli Acıman liderliğinde başlatılmıştı. Günümüzde Kristal Elma’yı festivale dönüştürdük. Bu yıl 8 bin katılımcı bekliyoruz.
O an duraksadı:
- Festivalde eğlenceli programlar düşünebilirdik. Ancak, ülkemizdeki ortamın karşımıza ne tür acılar çıkaracağını kestiremiyoruz. O nedenle eğlenceyi gündeme hiç almadık.
Reklamcılar Derneği yönetimi, bu yılki Kristal Elma Festivali’ni konuşmaya başladığında Ankara’da hain bombaların 95 canı aramızdan alacağı akla gelir miydi?

Yazarın Tüm Yazıları