Güncelleme Tarihi:
Dikkat çekici bir nokta ise bu konuda kamuoyu oluşturmak isteyenler bazı lobi gruplarının mart ayından bu yana 15 milyon dolar harcamış olmaları. Wall Street Journal (WSJ) gazetesinin bir haberine göre, karşı çıkan gruplar, İran nükleer anlaşmasını batırmak için mart ayından bu yana 13 milyon dolarlık reklam harcaması yaptı. Destekleyen gruplar ise aynı dönemde 2 milyon dolarlık reklam harcaması gerçekleştirdi.
Böylece 15 milyon dolarlık fatura ile İran nükleer anlaşması, ABD’de bu yıl taraftarlığı için en çok harcama yapılan konu başlığı oldu. ABD’de İsrail lobisi ile bağlantılı “Nükleersiz İran için Vatandaşlar” organizasyonu, en çok harcama yapan grup oldu. Grup, kanun yapıcıların İran ve P5+1 ülkeleri arasındaki anlaşmayı engellemesi için çağrıda bulunulan reklamlar için 9 milyon dolar harcadı. Beş eski Senatör tarafından kurulan Amerikan Güvenlik Girişimi kuruluşu ise yine anlaşmaya karşı verdiği reklamlarda, 1980’lerde Beyrut’ta bir terörist saldırısında ölen bir Amerikan askerinin oğluna yer verirken, çeşitli Senatörlere ismen anlaşmaya karşı çıkma çağrısında bulunuldu.