Türkiye reklam yatırımlarında Avrupa'yı geçti

Güncelleme Tarihi:

Türkiye reklam yatırımlarında Avrupayı geçti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2011 14:04

Avrupa ekonomilerini sarsan kriz, en çok reklam harcamalarını vurdu. 2011 yılı içinde Avrupa ülkelerinde reklama ayrılan pay azalırken, yatırımcıların yeni adresi olan Türkiye’de, reklam yatırımları bir önceki yıla yüzde 24 artış gösterdi.

Haberin Devamı

Tasarım ve yaratıcılıkla katma değer yaratan sektörlerde atılım yapan Türkiye,  pek çok uluslararası organizasyonlara artık ev sahipliği yapıyor. Bu organizasyonlar arasında en önemlisi bu sene Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı’nın himayesinde,  Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin desteği ile gerçekleştirilen Kıtalararası Reklamcılık Yarışması “The CUP”.  Uluslararası yarışmalarda ödül kazanan reklamlar arasında ‘en iyilerin iyisini’ seçecek olan “The CUP”, 26-27 Ocak tarihleri arasında İstanbul Ritz Carlton Oteli’nde gerçekleşecek.

Global ekonomik krizin yaralarını sarmaya çalışan Avrupa ülkelerinde, reklam yatırımlarına ayrılan payda önemli bir düşüş gerçekleşti.  Reklamcılar Derneği’nin verilerine göre, 2011 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre Fransa yüzde 9.8, Almanya yüzde 2.5, İtalya -5.1, İspanya yüzde -7.5, İngiltere yüzde 1 oranında reklama pay ayırdı.

Haberin Devamı

Türkiye, reklam yatırımlarında da büyüyor

Son açıklanan büyüme rakamları ile dünyanın en hızlı büyüyen ikinci ekonomisine sahip olan Türkiye, reklam yatırımlarında da Avrupa ekonomilerini geride bıraktı. 2011 yılının ilk altı ayında, 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 24’lük bir büyüme gerçekleştirdi. Reklam yatırımlarına yüzde 23.6 ile Avrupa’da en fazla pay ayıran ülke olan Türkiye, ilk altı ayda toplam 2 milyar 227 milyon TL reklam harcaması yapıldı.

Türkiye’de reklama en çok pay ayıran sektörler kamu kuruluşları, siyasi partiler, sağlık-medikal, inşaat-dekorasyon hizmetleri, mobilya, ev tekstil, eğlence, kültür sanat, spor ve eğitim oldu.

Reklam ve yaratıcılıkta yeni pazar Türkiye

Avrupa ekonomilerinde yaşanan sıkıntılara rağmen Türkiye ekonomisi ve reklam yatırımları büyümeye devam ediyor. Reklam endüstrisindeki bu gelişim Türkiye’nin uluslararası organizasyonlar için platform olarak görülmesini sağladı. “

İstanbul’u yaratıcılığın yeni merkezi olarak konumlayacak bu organizasyonlar arasında yer alan “The CUP”, dünyanın en önemli yaratıcı dehalarının katılımıyla iki gün boyunca entelektüel bir fırtına estirecek.

Haberin Devamı

2011 yılı içinde dört kıtada uluslararası yarışmalarda ödül kazanan reklam projeleri arasında en iyilerin iyisinin seçileceği “The CUP” Marketing Türkiye ve MMI organizasyonuyla gerçekleştirilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!