Çok kültürlü dünya, küreselleşmenin getirdiği hem fırsatlar hem de zorluklar nedeniyle önemli değişimler yaşıyor. Dördüncü sanayii devriminin getirdiği yenilikler, dijital dünya, veri analitiği, yapay zekâ gibi farklı sektörlerde önemli dönüşümler getirerek günlük yaşamımızı ve çalışma ortamlarımızı değiştirdi.alanda kurumların, şirketlerin, kamu ve özel sektör yapılarının “küresel yeterlilik” temelinde kendilerini yeniden, hızlı tempolu küresel profesyonel ortamına hazırlaması ve adapte etmesi gerekir.
#Konuk YazarUluslararası kuruluşların, eğitim stratejilerine yön vermek üzere dünya çapında karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çabaları, eğitimin evrensel bir yönünü ifade ediyor. Son 20 yıl içinde dünya genelinde yapılan çeşitli eğitim araştırmaları, ülkelerin eğitim programlarını revize etmelerine, eksiklikleri gidermelerine ve uluslararası eğitim sahnesinde kendi pozisyonlarını belirlemelerine yardımcı oluyor.
#Konuk YazarULUSLARARASI Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA, “1985-1990 yılları arasında Paris’te ‘Planlama Müşaviri’ olarak görev yaptığım Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır” diyor Rıdvan Karluk.
#PISAEğitimde uluslararası izleme değerlendirme çalışmaları, son yıllarda dünyada oldukça fazlalaştı. Bu çalışmalardan en çok bilinenleri şunlar: OECD’nin yaptığı PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı), TALIS (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Çalışması), SSES (Sosyal Duygusal Becerileri Belirleme Çalışması); IEA’nın yaptığı TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması), PIRLS (Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması). Bu çalışmalar belirli yıl aralıklarıyla farklı sınıf seviyelerinde ve yaş gruplarında yapılıyor. Katılan tüm ülkelere eğitim sistemlerini değerlendirmeleri için önemli fırsatlar sağlıyor.
#Konuk YazarUNESCO Eğitim İhtisas Komitesi Üyesi Prof. Dr. Eren Ceylan; yaptığı çalışmalarda PISA, TIMSS ve TALIS gibi uluslararası kriterlere göre Türkiye’de 15 yaş grubunda 30 bine yakın üst düzey (başarılı) öğrenci olduğunu saptadığını, bu çocuklara sahip çıkılıp iyi bir eğitim verilmesi gerektiğini söyledi.
#Prof. Dr. Eren CeylanMilli Eğitim Bakanlığı, Türkiye’de eğitimin son 20 yılıyla ilgili bilgiler içeren bir kitap yayınladı.. “Türkiye’de Eğitimin 20 Yılı: 2000-2019” başlıklı kitapta 2000 ile 2019 yılları arasında eğitimde yaşanan dönüşüm, eğitim göstergeleri üzerinden ele alındı. Kitaptaki verilere göre tüm eğitim kademelerinde okullaşma oranı arttı, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı azaldı.
#Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özerİlkokuldan üniversiteye eğitim yaşamımız boyunca matematikle birlikteyiz. Öğrenimimiz boyunca başarılı olup olamayacağımızda matematik bilgisi önemli rol oynuyor. Örneğin, matematiği iyi olan öğrenciler üniversite giriş sınavında daha yüksek puan alıyor, istedikleri üniversiteleri kazanma şansları yükseliyor. Kimi öğrenciler için başarının kapısını aralayan matematik dersi ne yazık ki çok sayıda öğrenci için aşılması imkânsız bir engel, adeta bir kâbus.
#MatematikMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Tekli eğitime geçiş ve okul öncesi eğitim hedefimiz, uzaktan eğitim, okullardaki deprem güçlendirme faaliyetleri ve meslek liselerinin atölye altyapısı gibi özel önem verdiğimiz alanlar için MEB yatırım bütçesini, 5.8 milyar liradan yüzde 94 artırarak 11.3 milyar liraya çıkartıyoruz" dedi.
#EğitimYaklaşık çeyrek asırdır 3 milyona yakın çocuğa ulaşan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), 91 bini aşkın gönüllü ile 31 il ve 71 noktada ilköğretim çağındaki çocuklara okul sonrası ücretsiz eğitim desteği veriyor. Önümüzdeki hafta 25’inci kuruluş yılını kutlayacak TEGV’in Genel Müdürü Sait Tosyalı, uzun yıllar büyük holdinglerde üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra sivil toplum hayatına geçti. Kendi deyimiyle her gün bu işine severek geliyor.
#Sait Tosyalı1997 yılında Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından geliştirilmiş bulunan“PISA” (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı - Programme for International Student Assessment) adlı sınav ile 15 yaşındaki öğrencilerin başarıları sınanıyor.
#HürriyetMEB’in geçen yıl başlattığı uygulama kapsamında internet üzerinden yayınlanan eğitim analiz ve değerlendirme raporları, 4 milyon kez indirildi. Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, "Raporlar, atılan adımların ve başlatılan yeni projelerin sonuçlarının net şekilde izlenebilmesine imkân veriyor” dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıPISA patronu olarak bilinen OECD Eğitim ve Beceriler Başkanlığı Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’nin PISA 2018’deki karnesini değerlendirdi. Hürriyet’e konuşan Schleicher, öğretmene yatırımın ve eğitim kalitesinin arttığını, bunun da Türkiye’yi üst sıralara taşıdığını söyledi. 2023 Eğitim Vizyonu’nu olumlu bulan direktör, “Sınav sistemi değişmezse 2023 vizyonu olmaz”dedi.
#GazetehaberleriMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "(PISA) Bu bir eğitim yarışı değil. Türkiye her üç alanda da ilerleme sağlayan tek ülke. Bu olumlu bir yaklaşım ama en üst seviyedeki öğrencilere baktığımızda da bizim oradaki öğrenci sayımız çok az. Dolayısıyla çalışmamız gerekiyor" dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıAnkara Eğitim Platformu tarafından MEB Şura Salonu’nda’21. Yüzyıl Becerileri ve Tasarım Beceri Atölyeleri Konferansı’ düzenlendi. Etkinliğe, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, PISA Direktörü Andreas Schleicher ve çok sayıda öğretmen katıldı. Schleicher, “Türkiye’de 2018’de öğrenciler öğrenme sonuçları alanında gerçekten iyi sonuçlar elde etti” dedi.
#Pisa3 Aralık'ta yayınlanan PISA 2018 sonuçlarına göre Türkiye’nin performansı üç yıl önceki değerlendirmeyle kıyaslandığında yükşelişte. ‘Okuma’, ‘matematik’ ve ‘fen bilimleri’ alanlarında yapılan değerlendirmelerde Türkiye yaklaşık 10 sıra kazandı ancak OECD ortalamalarını yine yakalayamadı. Listelerin zirvesindeyse tek bir grupta toplanan Çin’den Pekin, Şangay, Jiangsu, Zhejiang şehirleri yer aldı. Türkiye’de kızlar erkekleri tüm testlerde geride bırakırken, yoksul öğrenciler 76 puan düşük performans gösterdi.
#PISA 2018Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü’nün (OECD) 15 yaş düzeyindeki öğrencilere matematik, okuma ve fen bilimleri alanlarında üç yılda bir yaptığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2018 sonuçları açıklandı. 79 ülkeden 600 binin üzerinde 15 düzeyindeki öğrencinin yer aldığı programda Türkiye, PISA 2015’e göre performansını geliştirdi. PISA 2018 sonuçlarına göre Türkiye, OECD ülkeleri içerisinde, üç alanda puanlarını istatistiksel olarak anlamlı artıran üç ülkeden biri oldu. Puanların artışıyla birlikte Türkiye okumada 40; matematikte 42 ve fen bilimlerinde ise 39’uncu olurken, OECD ortalamalarına yaklaşıl.dı.
#Oecd‘PISA Patronu’ olarak bilinen ve Hürriyet’in sorularını yanıtlayan OECD Eğitim ve Beceriler Başkanlığı Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’de eğitimin geleceğinden umutlu. “Eğitimin daha iyiye gideceğinden çok eminim. Sistemin kapasitesi çok yüksek. Hedefler için kaynaklar yeterli” diye konuşuyor. Schleicher, daha iyi olmak için eğitim vizyonunun ısrarla takip edilmesi, öğrencilerin üzerindeki sınav baskısının azaltılmasını öneriyor.
#OECDMEB tarafından, PISA 2018 değerlendirmesine katılacak okulların yöneticilerine ve ilgili alan öğretmenlerine bilgilendirme toplantısı yapıldı. Antalya’da düzenlenen toplantının amacı, öğretmenlerin uluslararası öğrenci değerlendirme programlarına karşı farkındalıklarını arttırmak olarak açıklandı.
#MEB