Uluslararası kuruluşların, eğitim stratejilerine yön vermek üzere dünya çapında karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çabaları, eğitimin evrensel bir yönünü ifade ediyor. Son 20 yıl içinde dünya genelinde yapılan çeşitli eğitim araştırmaları, ülkelerin eğitim programlarını revize etmelerine, eksiklikleri gidermelerine ve uluslararası eğitim sahnesinde kendi pozisyonlarını belirlemelerine yardımcı oluyor.
#Konuk YazarTürkiye’de araştırmalar, anne ve babaların yalnızca dörtte birinin çocukların okumalarını geliştirmek için çaba sarf ettiğini gösterse de PIRLS, PISA gibi değerlendirmelere göre okuma ve diğer becerilerin geliştirilmesinde ebeveyn desteğiyle birlikte ailede çocuğa sağlanan imkânlar son derece önemli.
#Konuk YazarEğitimde uluslararası izleme değerlendirme çalışmaları, son yıllarda dünyada oldukça fazlalaştı. Bu çalışmalardan en çok bilinenleri şunlar: OECD’nin yaptığı PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı), TALIS (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Çalışması), SSES (Sosyal Duygusal Becerileri Belirleme Çalışması); IEA’nın yaptığı TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması), PIRLS (Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması). Bu çalışmalar belirli yıl aralıklarıyla farklı sınıf seviyelerinde ve yaş gruplarında yapılıyor. Katılan tüm ülkelere eğitim sistemlerini değerlendirmeleri için önemli fırsatlar sağlıyor.
#Konuk YazarUNESCO Eğitim İhtisas Komitesi Üyesi Prof. Dr. Eren Ceylan; yaptığı çalışmalarda PISA, TIMSS ve TALIS gibi uluslararası kriterlere göre Türkiye’de 15 yaş grubunda 30 bine yakın üst düzey (başarılı) öğrenci olduğunu saptadığını, bu çocuklara sahip çıkılıp iyi bir eğitim verilmesi gerektiğini söyledi.
#Prof. Dr. Eren CeylanMillî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından eğitimde süreç odaklı değerlendirme yaklaşımıyla ‘Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’ yapılacak. Öğrencilerin, öğretim programlarında yer alan kazanımları edinme düzeylerini belirlemek amacıyla 17 Mayıs’ta 81 ilde yapılacak olan araştırma, salgın döneminde öğrencilerin olası öğrenme kayıplarının tespit edilerek gerekli desteklerin sağlanması açısından önem taşıyor.
#MEBMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, okullarda yüz yüze eğitime ilişkin yaptığı açıklamada "Bizim elbette önceliğimiz yüz yüze eğitim ancak okulların en çok kapalı olan ülkeler arasında ilk 5'te yer alıyoruz. Okullarla ilgili takibimiz sürecek, değerlendirmelerimiz daimi olarak sürüyor." dedi.
#Milli Eğitim Bakanı Ziya SelçukMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ile Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) gibi uluslararası başarı tespit sınavlarında Türkiye'nin başarısını yukarıya taşıdığını belirterek, "Yaptığımız hazırlıkların sonuç verdiğini görüyoruz. PISA, TIMSS ve Uluslararası Okuma Okuryazarlığı Çalışmasındaki İlerleme (PIRLS) gibi sınavlarda başarının artması bizim çok ehemmiyet verdiğimiz bir konu" dedi.
#Milli Eğitim BakanıMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ile Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) gibi uluslararası başarı tespit sınavlarında Türkiye'nin başarısını yukarıya taşıdığını belirterek, "Yaptığımız hazırlıkların sonuç verdiğini görüyoruz. PISA, TIMSS ve Uluslararası Okuma Okuryazarlığı Çalışmasındaki İlerleme (PIRLS) gibi sınavlarda başarının artması bizim çok ehemmiyet verdiğimiz bir konu" dedi.
#AnkaraMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, okulların tamamen açılmasını kendisinin de arzuladığını, ancak kontrollü devam etmek istedikleri, öğretmenlerin ve öğrencilerin sağlığını düşündükleri için tedbirli ve güvenli şekilde adım attıklarını belirtti. Selçuk, "Sağlık önceliğimiz, koşullar izin verdikçe tüm evlatlarımızı yüz yüze eğitimde okullarına kavuşturmak isteriz" dedi.
#Milli Eğitim BakanıBirçok ülke bilimsel araştırma bulgularına dayanarak eğitim sistemlerini geliştirmek, sorunları çözmek, modeller geliştirerek yenilikçi eğitim anlayışlarını dünyaya yaymak istiyor. Ülkeler bu hedeflere ne derece ulaştığını anlayabilmek için bilimsel bir “ölçme ve değerlendirme” anlayışına ihtiyaç duyuyor.
#EğitimYGS bitti. Sınav heyecanını atlatan adaylar sonuçlarını öğrendi. Şimdi sıralamadaki yerlerini korumak ya da yükseltmek hedefiyle Lisans Yerleştirme Sınavları için çalışıyorlar. Uzmanlar, bu hazırlıklar sırasında okul başarısının da ihmal edilmemesi gerektiğini söylüyor, çünkü yüksek gelen diploma notu sizi aynı puanı aldığınız bir aday karşısında daha da yukarıya çıkaracak.
#YGSHer çocuğumuz yetenekli. Asıl olan onların yeteneklerini, yaratıcılıklarını ve özgün yanlarını keşfedecekleri ve geliştirecekleri eğitim ortamlarının onlara sunulması. İlkokuldan liseye kadar okuldaki 12 yılının neredeyse yarısını sınavlara hazırlanarak ve soru çözerek geçiren bir öğrencinin dünyamıza katacağı çok az şey olabilir. Araştırmalar, çocuklarımıza çok sayıda soru çözdürerek başarılarını arttıramayacağımızı ortaya koyuyor.
#OKULTürkiye öğretmen yetiştirme açısından olumlu ve olumsuz örnekleriyle engin bir deneyime sahip olmakla birlikte, maalesef bu deneyimlerden yeterince yararlanamıyor. Bu durumun başlıca nedenleri ise yöneticilerin her seferinde miladı kendilerinden başlatmaları, geçmişi bilmemeleri, geçmişten ders almamaları, araştırmaya değer vermemeleri, yanlışa göz yummaları ya da desteklemeleri olarak ifade edilebilir.
#Öğretmen2-6 Aralık’ta düzenlenen 19. Milli Eğitim Şûrası’na “Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ilkokul 1’inci sınıftan itibaren zorunlu olsun”, “Turizm okullarında alkollü kokteyl hazırlama dersi kaldırılsın”, “İmam hatip liselerinde Osmanlıca Türkçesi zorunlu olsun” önerileri ve genel kurulda bu konularda alınan tavsiye kararları damga vurdu.
PISA, TIMSS, PIRLS gibi uluslararası ölçekteki sınavlar, ülkelerin eğitim performanslarını ortaya koyuyor. Ülkeler bu sınavlara göre eğitimdeki durumunu anlayabiliyor. Türkiye, uluslararası sınavlarla ilk olarak 20013’teki PISA ile tanıştı. Geçtiğimiz 10 yılda bazen görmezlikten gelinse de, özellikle son yıllarda sivil toplum kuruluşları bu konuda hatırı sayılır araştırma yapıyor. Bunun son örneği de bu hafta yayınlanacak TEDMEM tarafından hazırlanan “PISA 2012 Türkiye Üzerine Değerlendirme ve Öneriler” kitapçığı.
PISA, TIMSS, PIRLS gibi uluslararası ölçekteki sınavlar, ülkelerin eğitim performanslarını ortaya koyuyor. Ülkeler bu sınavlara göre eğitimdeki durumunu anlayabiliyor. Türkiye, uluslararası sınavlara ilk olarak 20013’teki PISA ile tanıştı. Geçtiğimiz 10 yılda bazen görmezlikten gelinse de, özellikle son yıllarda sivil toplum kuruluşları bu konuda hatırı sayılır araştırma yapılıyor. Bunun son örneği de bu hafta yayınlanacak TEDMEM tarafından hazırlanan “PISA 2012 Türkiye Üzerine Değerlendirme ve Öneriler” kitapçığı.
#SınavTalim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof.Dr. İrfan Erdoğan, liselere giriş sistemiyle ilgili yeni düzenlemelerin tüm ayrıntılarını “hurriyet.com.tr”ye açıkladı. OKS’nin kaldırılış gerekçelerini, yeni sistemi, bunun nasıl uygulanacağı ve diğer ayrıntıları anlatan Erdoğan, sistemin yararlı olacağını söyledi.