Güncelleme Tarihi:
Bunlardan biri de öğrencilerin okuma becerilerinde göstermiş olduğu başarıya odaklanan ‘Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması’ (PIRLS). PIRLS 2021’in sonuçları geçtiğimiz günlerde açıklandı ve buna göre Türkiye, 496 puanla 500 ortalamanın hemen altında yer aldı. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat İnce, Türkiye’nin 2001 yılındaki PIRLS araştırmasına göre 47 puanlık bir artış gösterdiğini ve son araştırmada kız çocuklarının okuma becerileri konusunda daha başarılı olduğunu belirtiyor. Doç. Dr. İnce, hürriyet/ eğitim sayfasında kaleme aldığı yazısında PIRLS sonuçlarını yorumlayarak öğrencilerin okuma becerilerinin gelişmesi konusunda neler yapılması gerektiğini anlatıyor.
DOÇ. DR. MURAT İNCE’NİN YAZISINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN