2013 yılı Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19.16 artarak 452 bin 354 adete ulaşan otomobil satışları, son 3 aya çok hızlı girdi. Yıl sonunda rekor satış bekleyen otomotiv firmaları artan rekabeti de gözönünde bulundurarak yeni model fırtınası başlattı. OPEL’in ilk kez 2008 yılında Vectra’nın yerine piyasaya sunduğu Insignia da, bu haftadan itibaren tamamen yenilenmiş iç ve dış tasarımıyla 68 bin 950 TL’den başlayan fiyatlarla Türk otomobilseverlerinin beğenisine sunuluyor.
#Volvo‘PEUGEOT ile Engelsiz Yaşam” kurumsal sosyal sorumluluk projesi Birleşmiş Milletler 68. Dönem Genel Kurul Etkinlikleri çerçevesinde New York Türkevi’nde Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin’in başkanlığında düzenlenen “Yenilik İmkan Sağlar” (Innovation Enables) panelinde tanıtıldı.
OSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
Avrupa’da krizin etkisiyle zor günler geçiren Fransız Peugeot’nun tek umudu yeni modeli 208 oldu. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, 208’in markanın yeniden doğuşu olacağını belirterek, “200 yıllık bir markayız ve zor zamanları hep ‘2’ serisi ile aştık. 208 ‘fetih’ aracımız olacak” dedi.
2008 yılında yepyeni bir sedan otomobili Türkiye’de üretmek için düğmeye basan ancak küresel kriz nedeniyle tercihini kapasitesi düşen İspanya fabrikasından yana kullanan Fransız Peugeot, dondurduğu yatırım için 2012 yılındaki yeni teşvikleri bekliyor. Peugeot’nun Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, “Yatırım kararı için hükümetin çıkaracağı teşviklere bakılacak. Türkiye artık görülmeyecek pazar değil” dedi. Bergetti, Türkiye’yi BRIC ülkeleriyle aynı ligde gördüklerini vurguladı.
Peugeot Dış İlişkiler Direktörü ve ailenin ikinci kuşak temsilcisi olan Christian Peugeot, Türkiye pazarında istedikleri seviyede olmadıklarını belirterek, “Ancak hızla büyüyen ve dikkat çeken Türkiye’de büyük ilerleme potansiyelimiz var.
2007 yılından bu yana Peugeot Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapan ve Türkiye’yi Peugeot’nun Güney Avrupa bölgesine sokup pazar payını iki kat artıran Jean Pierre Vieux, Fransız şirketin 16 ülkeden sorumlu Kuzey ve Doğu Avrupa Ticari Direktörlüğü’ne atandı.