Güncelleme Tarihi:
Hemen hemen her hafta birçok modelin tanıtımı yapılırken, 2014 yılında adeta akın başlayacak. Bu hafta Opel amiral gemisi olan yeni Insignia’yı, Peugeot büyük umutlar bağladığı yeni 308’i tanıtırken, Volvo ise 1 milyar dolarlık yatırımla yeni model ve yeni motor atağına kalkıyor. İşte bu haftanın yenileri...
Hedef 80 bin
ÖNÜMÜZDEKİ 4 yılda 23 yeni model ve 13 yeni motoru pazara sunmaya hazırlanan Opel, Türkiye’de orta ve uzun vadede payını yüzde 10’a çıkaracak. Halen otomobil ve hafif ticari toplam pazarında yaklaşık yüzde 6.5 paya sahip marka 2012’de 49.8 binlik
DİZELLERDEN ÇOK UMUTLU
Makyajlanan Opel İnsignia’nın Frankfurt’taki test sürüşlerinde konuşan Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik Avrupa yönetimiyle biraraya gelerek bir yol haritası çizdiklerini belirtti. Hedefin pazarı yüzde 10’u olarak belirlendiğini anlatan Keklik 2014 sonrasında birçok modelde devreye girecek 1.6 dizel motorun da bunda etkin olacağını söyledi. Önümüzdeki günlerde SUV Mokka’nın 1.4 lt otomatik, yeni Zafira’nın 1.6 lt 140 Bg dizel motorla geleceğini kaydeden Keklik 1.6 lt 170 bg’lik benzinli makyajlı İnsignia’nın bu hafta showroomlara ineceğini açıkladı. İlk 9 ayda Opel satışlarının yüzde 18 civarında arttığına değinen Keklik yine yüzde 18 develüasyona rağmen kendilerinin yüzde 9 civarında zam yaptığını belirtti. Kurların durumuna bağlı olarak zamların sürebileceğini kaydeden Keklik 2014’te seçimlerle birlikte toplam pazarda yüzde 10’luk daralma beklediklerini dile getirdi.
68 bin 590 TL’den başlıyor
OPEL’in ilk kez 2008 yılında Vectra’nın yerine piyasaya sunduğu Insignia, bu haftadan itibaren tamamen yenilenmiş iç ve dış tasarımıyla 68 bin 950 TL’den başlayan fiyatlarla Türk otomobilseverlerinin beğenisine sunuluyor. Modelden Türkiye’de bu yıl sonuna kadar 1500, 2014 yılında ise 6 bin adet satış hedefleniyor. Yeni nesil bilgi ve eğlence sistemine sahip kokpiti, yenilenen ön ve arka yüzü, değiştirilen 2 bin 700 parçasıyla dikkat çeken araçta, Opel’in ilk kez convertible cascada modelinde kullandığı 170 beygirlik 1.6 litre SIDI motor da yer alıyor. Otomatik şanzımanlı SIDI motor seçeneğine sahip yeni Insignia’Nın fiyatı ise 73 bin TL oluyor.
30 yılda bir ilk
OTOMOBİL şirketleri geçmişte 8-10 yıllık dönemlerde bir modeli güncellerken bu durum günümüzde çok daha kısa sürelere indi. Ancak genelde şirketler bazı ufak değişikliklerle farklılık yaratarak yenilenmiş modelleri tüketicinin beğenisine sunmayı tercih eder. Peugeot ise 220 milyon Euro yatırımla uzun zamandır üzerinde çalıştığı ve en büyük kozu olacak yeni 308 serisinde bu anlayışı değiştirecek gibi görünüyor. Üst düzey bir Peugeot yöneticisinin ifadesiyle, “30 yılda hiçbir model bir öncekine oranla bu kadar büyük bir değişim göstermemişti.”
2 BENZİNLİ 2 DİZEL
Eski ve yeni 308 yan yana geldiğinde bu sözlerin ne kadar doğru olduğu rahatlıkla anlaşılabiliyor. Fransa’nın İsviçre sınırında gerçekleştirilen test sürüşünde Peugeot’nun yeni 308’e yönelik büyük umutlarının boşuna olmadığını da anlıyoruz. Yeni 308 sanki başka bir serinin devamı ya da bambaşka bir model gibi… Adı dışında, herşey değişmiş ve Peugeot yetkilileri bunun gerçek bir ‘kuantum sıçramasını’ temsil ettiği için önemli bir devrim olduğunun altını çiziyor ve ekliyor, “Yeni Peugeot 308 Avrupa’da fetih modelimiz olacak.”
ÇOK STRATEJİK MODEL
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti de yeni 308’in Peugeot için stratejik bir model olduğunun altını ısrarla çiziyor. Bergeretti, yeni 308’in Türkiye’ye 1.2 VTi 82 beygir, 1,6 THP 155 beygir, 1,6 HDi 92 beygir ve 1,6 e-HDi 115 beygir olmak üzere, 2 benzinli, 2 dizel motor seçeneği ile sunulacağını söylerken Fransa’da 18 bin Euro’dan başlayan fiyatın Türkiye şartlarına göre farklılık gösterebileceğini özellikle vurguluyor.
Tasarım ve performans konusunda C sınıfına yeni bir soluk getirecek hatta bir üst sınıfı yakalayan yeni 308 pek çoğu lüks otomobillerde görülen donanımları standart olarak sunmasıyla da dikkat çekiyor. i-Cocpit sayesinde navigasyondan, radyoya, klimadan telefona hemen her şeyi dev dokunmatik ekran sayesinde kontrol edebiliyorsunuz. Şubat 2014’ten Türkiye’de satışa sunulacak olan ve dünya genelinde yıllık 150 bin adet satış hedefi bulunan yeni 308’in 2014 yılında Türkiye’nin en önemli modellerinden biri olacağı kesin gibi gözüküyor. /Anıl DEMİR
1 milyar dolarlık büyük atak
VOLVO, 2014’ün ilk çeyreğinde Türkiye’de S60, V60, XC60, S80 ve XC70 modellerinde pazara sunacağı yeni Drive-E motorlarla hem performans hem de ekonomi sunacak. Yenilenen modeller ve yeni motorların yatırımı için şimdiye dek 1 milyar dolar harcayan
120-300 BEYGİR ARASINDA
Geliştirme aşamasında Volvo Motor Mimarisi (VEA) olarak adlandırılan Drive-E motor yelpazesi, biri common rail dizel ve diğeri de direkt enjeksiyonlu benzinli olmak iki adet dört silindirli motordan oluşuyor. Bu motorların farklı silindir hacimli versiyonları olacak ve üç platform üstünde sekiz farklı motor seçeneği mevcuttakilerin yerini alacak. Drive-E dizel motorların güçleri 120 ila 230 beygir aralığında değişirken, benzinli versiyonlar 140’dan 300 beygirin üstüne kadar çıkabilecek. Başlangıçta; yeni S60, V60 ve XC60, yeni motor ailesinden üç güç ünitesiyle satışa sunulacak: 306 HP benzinli turbo T6, 245 HP T5 ve 181 HP D4 turbo dizel... Yeni sekiz ileri otomatik şanzıman da yakıt ekonomisine katkıda bulunurken, rafine bir sürüş karakterine olanak tanıyacak. T5 ve D4 motorlar yeni Volvo V70, XC70 ve S80’de de satın alınabilecek.
TÜM GAM TAMAMLANACAK
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, “Tork beslemeli yeni 8 ileri veya 6 ileri manuel şanzımanla satın alınacak bu 2.0 litrelik yeni motorlar ilk itapta 2014 motor yılı ile Türkiye’ye gelecek. 2015 yılı sonuna kadar da aynı teknoloji ile üretilecek 1.6 litre de dahil diğer hacimli motorlar eklenecek. Hangi motoru tercih ettiğinize bağlı olarak, yakıt ekonomisi de yüzde 10 ila 30 arasında değişebiliyor” diye konuştu.