Bizi izlemeye devam edin

Güncelleme Tarihi:

Bizi izlemeye devam edin
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2013 00:00

Son 2 yıldır Türkiye’de hızla büyüyen ve 10 bin adetlik barajı aşan Skoda, bu yılın ilk 5 ayında büyümesini devam ettirerek yüzde 35’lik artış kaydetti.

Haberin Devamı

Geçtiğimiz yıl, “Frene basmak yok ayağımız devamlı gazda” diyen Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, “Bizi izlemeye devam edin” dedi.Duayen otomotivci Orhan Yüce’nin vefatının ardından Aralık 2010’da Skoda’nın Türkiye temsilcisi Yüce Auto’nun başına geçen Ahmet Yüce, son 2 yıldır hızla büyümeleriyle ilgili olarak ‘Bizi izlemeye devam edin’ yorumunu yaptı. Türkiye’de Skoda satışının 2012’de ilk kez 10 bini aştığını ve 2013’te ise bu rakamın 13-14 bin adet olmasını hedeflediklerini söyleyen Yüce, “Her yıl pazarın çok üstünde büyüyerek, sektördeki en fazla büyüyen markalarının başında geliyoruz” dedi.

AYAĞIMIZ DEVAMLI GAZDA

/images/100/0x0/55ea301cf018fbb8f87063d2


“40 yıldır arka plandaydım ama hep vardım. Şimdi artık sahne benim” diyerek 2011 yılı başında kolları sıvayan Ahmet Yüce’nin en büyük görevi markayı hem yurtiçinde hem yurtdışında motive etmek oldu. Yakaladıkları önemli çıkış sonrası, “Frene basmak yok ayağımız devamlı gazda” diyerek, mevcut büyümeyle yetinmeyeceklerinin sinyalini veren Yüce, 2013 yılının ilk 5 ayında geçtiğimiz yıl toplamındaki yüzde 34 büyümenin üstüne bir yüzde 35 daha büyüyünce, “Bizi izlemeye devam edin” yorumunu yaptı.

TÜRKİYE’NİN ETKİSİ

Gerçekten de rakamlara şöyle bir bakınca, Skoda’nın başarısı çok net ortaya çıkıyor. Çek marka hem Avrupa’da hızla büyürken, bunda Türkiye’nin de etkisi kendisini gösteriyor. Türkiye’de yeni modellerin ve yeni yönetimin etkisiyle 3 binli rakamlardan 10 bini aşan rakamlara ulaşan Skoda, 2010 yılında 6 bin 332 adet olan satışını 2011’de 7 bin 590’a, 2012 yılında ise 10 bin barajını aşarak 10 bin 118 adede çıkarttı. Ahmet Yüce, 2012 yılında Türkiye otomobil pazarında yüzde 6’lık daralma yaşanırken, Skoda satışlarını yüzde 33.32  arttığını hatırlatarak şunları söyledi:

5 AYDA YÜZDE 34 BÜYÜME

“Toplam 10 bin 118 adet satarak ve pazar payını 1.82’ye çıkardık. 2013 yılı ilk 4 ayında
2 bin 948 adet satış yaparak geçtiğimiz yıla göre yüzde 24 büyüdük. Mayıs ayı satışımız ise, henüz resmi rakamlar elimize ulaşmadı ancak yaklaşık 4 bin 300 adet ile kapanacak görünüyor. Geçen sene ilk 5 aylık satışımız 3 bin 201 adetti. Bu da bu yıl ilk 5 ayda yüzde 34 artış gerçekleştirdiğimizi gösteriyor.”

Haberin Devamı

Şenyücel markayı daha da büyütecek

AHMET Yüce, Yüce Auto-Skoda’nın yeni Genel Müdürü Tolga Şenyücel ile ilgili olarak da, “Tolga markayı daha yukarı taşıyacak donanıma sahip başarılı bir yönetici. Yüce Auto’da ortağımız olan Doğuş Otomotiv’de yetişmiş, önemli görevlerde bulunmuş Şenyücel, bizim için büyük bir şans. Büyüyen markayı daha da ileriye taşıyacağına eminim” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çekler büyük  destek veriyor
 
Yeni modeller ve yeni yönetim anlayışıyla birlikte özellikle son iki yıldır Türkiye’deki Skoda satışlarını ve pazar payını yükseltmeye başlayan Yüce Auto, Çek markanın yönetimi tarafından da sıkı markaja alındı. Ahmet Yüce, “Gösterdiğimiz çaba, Skoda Auto tarafından da izleniyor ve takip ediliyor. Türkiye’yi, BRIC ülkeleriyle birlikte markanın büyümeyi hedeflediği ülkeler arasına sokmayı başardık. Bu yüzden bize her türlü desteği sunuyorlar. Daha önce de söylediğim gibi Türkiye’de hiç bir zaman frene basmayacağız, ayağımız artık devamlı gazda” dedi.

Türkiye İspanya’da üretimi artırdı

Türkiye’de üretimi gündeme gelen, ancak küresel kriz nedeniyle kapasite fazlası bulunan İspanya’daki Vigo fabrikasında üretilmeye başlanan 301, Peugeot’nun Türkiye’de en çok satılan otomobili haline geldi. 301, ilk 4 aylık sürede markanın binek otomobil satışlarını ikiye katlarken, toplam satışlarının da üçte birini oluşturması bekleniyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, bu yılın ilk dört ayında toplam satışlarının yüzde 26 oranında arttığını belirterek, “301 sayesinde binek otomobil satışları ise ilk dört ayda, geçen yıla oranla iki kat arttı” dedi.

HEDEF 12 BİN 500 OLDU

Türkiye’nin, Peugeot 301’in ikinci büyük pazarı olduğuna dikkat çeken Bergeretti, “4 aylık 301 satışımız 3 bin 410 adet oldu. Yıllık 10 bin adetlik bir hedefimiz vardı. Ancak bunu revize edip, 12 bin 500’e çıkaracağız gibi görünüyor. Yıl sonuna kadar toplam 35 bin adetlik satış yapacağız. 301, satışlarımızın üçte birini oluşturacak” dedi. Bergeretti, Türkiye’deki ilginin İspanya Vigo fabrikasındaki  301 kapasitesinin 75 binden 90 bine çıkartılmasında etkili olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

GTi efsanesi 58 bin liraya 208 ile devam ediyor

PEUGEOT’nun efsanevi GTi modellerinin son temsilcisi olan 208 GTi, 205 GTi efsanesini sürdürmeyi hedefliyor. Türkiye’de 57 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan 208 GTi neredeyse kişiselleştirilebilen sportif kullanım ayarlarıyla dikkat çekiyor. Direksiyon hassasiyeti, yaylar, amortisör sertlik ayarı, viraj demiri, sertleştirilmiş ön beşik, arka kirişten ve jantlardan oluşan tüm yürüyen aksam motorla uyum içinde çalışması için özel olarak tasarlanan araç başarılı yol tutuş özellikleriyle öne çıkıyor.

RCZ yenilenen yüzüyle yolda

PEUGEOT’nun en çekici tasarıma sahip modellerinden biri olan RCZ de yenilenen ön yüzcü ve iç mekânı ile 31 bin 900 Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni Peugeot RCZ, manuel ve otomatik vites seçenekleri bulunan 1.6 THP 156 hp ve 1.6 THP 200 hp manuel olmak üzere 2 güçlü motor seçeneğine sahip. İç mekân kaliteli ve sportif bir ambiyans ile “pilotu” anında içine çekiyor. İleri teknoloj ile birlikte yenilikçi bir malzeme kaplanmış ön panel, Yeni RCZ’nin farklı dünyasına mükemmel şekilde uyum sağlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!