Türkiye'ye geliş tarihi belli oldu

Güncelleme Tarihi:

Türkiyeye geliş tarihi belli oldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2013 10:05

Peugeot'un yeni modeli 308, Şubat ayından itibaren piyasaya çıkacak.

Haberin Devamı

OTOMOBİL şirketleri geçmişte 8-10 yıllık dönemlerde bir modeli güncellerken bu durum günümüzde çok daha kısa sürelere indi. Ancak genelde şirketler bazı ufak değişikliklerle farklılık yaratarak yenilenmiş modelleri tüketicinin beğenisine sunmayı tercih eder. Peugeot ise 220 milyon Euro yatırımla uzun zamandır üzerinde çalıştığı ve en büyük kozu olacak yeni 308 serisinde bu anlayışı değiştirecek gibi görünüyor. Üst düzey bir Peugeot yöneticisinin ifadesiyle, “30 yılda hiçbir model bir öncekine oranla bu kadar büyük bir değişim göstermemişti.”

2 BENZİNLİ 2 DİZEL

Eski ve yeni 308 yan yana geldiğinde bu sözlerin ne kadar doğru olduğu rahatlıkla anlaşılabiliyor. Fransa’nın İsviçre sınırında gerçekleştirilen test sürüşünde Peugeot’nun yeni 308’e yönelik büyük umutlarının boşuna olmadığını da anlıyoruz. Yeni 308 sanki başka bir serinin devamı ya da bambaşka bir model gibi… Adı dışında, herşey değişmiş ve Peugeot yetkilileri bunun gerçek bir ‘kuantum sıçramasını’ temsil ettiği için önemli bir devrim olduğunun altını çiziyor ve ekliyor, “YeniPeugeot 308 Avrupa’da fetih modelimiz olacak.”

Haberin Devamı

ÇOK STRATEJİK MODEL

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti de yeni 308’in Peugeot için stratejik bir model olduğunun altını ısrarla çiziyor. Bergeretti, yeni 308’in Türkiye’ye 1.2 VTi 82 beygir, 1,6 THP 155 beygir, 1,6 HDi 92 beygir ve 1,6 e-HDi 115 beygir olmak üzere, 2 benzinli, 2 dizel motor seçeneği ile sunulacağını söylerken Fransa’da 18 bin Euro’dan başlayan fiyatın Türkiye şartlarına göre farklılık gösterebileceğini özellikle vurguluyor.

Türkiyeye geliş tarihi belli oldu

Tasarım ve performans konusunda C sınıfına yeni bir soluk getirecek hatta bir üst sınıfı yakalayan yeni 308 pek çoğu lüks otomobillerde görülen donanımları standart olarak sunmasıyla da dikkat çekiyor. i-Cocpit sayesinde navigasyondan, radyoya, klimadan telefona hemen her şeyi dev dokunmatik ekran sayesinde kontrol edebiliyorsunuz. Şubat 2014’ten Türkiye’de satışa sunulacak olan ve dünya genelinde yıllık 150 bin adet satış hedefi bulunan yeni 308’in 2014 yılında Türkiye’nin en önemli modellerinden biri olacağı kesin gibi gözüküyor.

Haberin Devamı

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Peugeot'nun büyük umutlar bağladığı yeni 308'i test etmek için ilk durağımız Mulhouse havalimanı, daha doğrusu tam adıyla Euro Airport.... Havalimanın en ilginç özelliği ise üç ülkeye birden hizmet veriyor oluşu.

Fransa, İsviçre ve Almanya sınırlarının kesiştiği bölgede yer alan havalimanının tabelasında Mulhouse-Basel-Freiburg yazıyor oluşu ilk anda akıllara 'ben neredeyim' sorusunu getiriyor...

Üç ülke için farklı çıkış kapıları bulunan Havalimanı'ndan araçları alıp Peugeot'nun fabrikasının bulunduğu Socheux'a doğru yola çıkıyoruz.

Yaklaşık 80 km'lik ilk etapta 156 hp'lik 1.6 Thp motorlu yeni 308'i deneme fırsatımız oluyor. Koltuğa oturduğunuz anda çok farklı bir sürüş deneyimiyle karşılaşacağınızı anlıyorsunuz.

Haberin Devamı

Peugeot'nun, uzun zamandır bir önceki modeline oranla böylesine büyük bir değişiklik yapmadığını bu kadar güçlü vurgulamasına hak veriyoruz.

Yeni 308'in sürüşü konforlu ve performanslı. İç mekanda kullanılan malzeme kendi sınıfı için tatmin edici. Kalın dikişli deri direksiyon simidi, panaromik tavan, Denton müzik sistemi, geri görüş kamerası, kullanışlı navigasyon ve bel masajı aracın çok sayıdaki mutlu edici ve kullanışlı özelliğinden birkaçı...

Ancak 308'in az da olsa göze batan kusurları yok değil... Özellikle ön koltukların gereğinden fazla yüksek oluşu ve yeterli oranda alçaltılamaması uzun boylu yolcular için bir dezavantaj. İ-Cocpit sayesinde klima dahil her türlü kontrol tek merkezden yapılabiliyor ancak örneğin navigasyonu kullanıyorsanız farklı bir işlem yapmak istediğinizde bir süreliğine de olsa haritadan çıkmak zorunda kalabiliyorsunuz.

Haberin Devamı

Türkiyeye geliş tarihi belli oldu

Mulhouse’dan Peugeot’nun fabrikasının bulunduğu Sochaux’ya kadar keyifli bir yolculuk geçiriyoruz. Buradaki basın toplantısının ardından bu kez Alsace bölgesinin müthiş güzellikleri arasında yaklaşık 170 km’lik bir dağ yolcuğu gerçekleştiriyoruz.

Yollar gerçekten zorlu. Çok virajlı olmasına rağmen 1,6 dizel motorlu yeni 308 rampalarda çok seri. Koltukların rahatı bel masajı ile birleşince keyif de artıyor.

Havanın kararmasıyla tamamen led olan farların önemini birebir tecrübe ediyoruz. Yeni 308 kendi sınıfında tamamen led farlara sahip ilk model.

Yolda iki kez devasa geyiklere çarpma tehlikesi atlatmamıza, zaman zaman sisten önümüzü göremememize rağmen keyifli ve heyecanlı bir yolculuğun ardından test sürüşümüzü Bargenheim'da tamamlıyoruz.

Haberin Devamı

Türkiyeye geliş tarihi belli oldu

BAKMADAN GEÇME!