İkinci bahar yaşıyor Aslan

Güncelleme Tarihi:

İkinci bahar yaşıyor Aslan
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2015 09:00

İflasın eşiğine gelen Peugeot, 2014 yılında Çinli Dongfeng ve Fransız hükümetinin ortaklığı sonrası yarışa dönerek tüm dünyada yüzde 5.4 büyüdü. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, “İkinci baharı yaşıyoruz ve tekrar böyle bir şans gelmez” dedi.

Haberin Devamı

FRANSIZ PSA (Peugeot-Citroen) Grubu Çinli ortağı Dongfeng ve Çin pazarındaki güçlü büyümesi ile 2014 yılında yarışa çok hızlı geri dönüş yaptı. Dongfeng firmasının 2014 başında iflasın eşiğine gelen PSA Grubu’nun yüzde 14’ünü alması ve ardından Fransız hükümetinin de aynı oranda hisseye sahip olması sonrası gaza basan Fransızlar önemli büyüme gerçekleştirdi. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, PSA Grubu’nun 2014’te tarihi bir şans yakaladığını belirterek, “İki yeni istikrarlı ortak geldi. Her ikisinin de yüzde 14 payı var. Biri Fransız hükümeti, diğeri Çinli ortağımız Dongfeng Motor Corporation. PSA Grubu için bu çok önemli; ikinci bahar ve tekrar böyle bir şans önümüze gelmeyecektir” diye konuştu.

YÜZDE 5.4 BÜYÜDÜ

PSA Grubu’nun 2014’te dünya genelinde 2 milyon 939 bin araç satışı gerçekleştirerek 2013 yılına göre yüzde 4.3 artış elde ettiğini aktaran Bergeretti, Çin’in 734 bin araç satışıyla yüzde 31.9 artış göstererek grubun en büyük pazarı haline geldiğini söyledii. Bergeretti, grubun Avrupa’da yüzde 8.1 artışla 1 milyon 761 bin satış gerçekleştirilerek güçlü bir büyüme sağladığını ifade etti. Marc Bergeretti, Peugeot’nun ise dünya satışlarında 1 milyon 635 bine ulaşarak 2013 yılına göre yüzde 5.4 artış gerçekleştirdiğini belirtti. Avrupa’da Peugeot’nun satışlarının yüzde 9.8 artışla 965 bine yükseldiğine işaret eden Bergeretti, “Markanın hizmet kalitesiyle birleşen ürün gamının modernliği ve doğru yapılandırılmış olması, sağlam ve karlı bir büyümeye olanak vererek markanın çekiciliğini güçlendirdi” dedi.

TÜRKİYE’NİN KATKISI

Peugeot merkezinden 2014 yılında mutlak olarak kârlılığın arttırılması talimatı geldiğini hatırlatan Bergeretti şunları söyledi: “Türkiye’ye de bu şekilde yansıdı. Ana eksen kârlılığın arttırılması, kârlı kanallardan satışın öne çıkmasıydı. Bunun da toplam satış rakamları üzerine olumsuz bir etkisi oldu. 2013’teki o korkunç mali sonuçlardan sonra sabit maliyetlerini mutlaka düşürmesi ve kârlılığın tekrar öne çıkması gerekiyordu. 2014 yılında sadece sermaye artışı değil, bu anlamda çok acil ve güçlü önlemler alınmalıydı. Türkiye de bu önlemlere katkıda bulundu.”

Haberin Devamı


Tofaş’la işbirliği bu yıl sona eriyor

Haberin Devamı

MARC Bergeretti, hafif ticari araç pazarında geçen yılın ikinci yarısında bir toparlanma olduğuna işaret ederek, “Geçen yıl satılan araçların yüzde 78-79’u binek, yüzde 20-21’i ticari iken, bu oranın bu yıl biraz daha değişeceğini ve ticari araç satışın oranının yüzde 25’e çıkacağını düşünüyoruz. Tofaş ile işbirliğimiz 2015 yılı sonunda bitiyor. Tofaş’ın Fiat için Fiorino, Citroen için Nemo ve Peugeot için Bipper ismiyle ürettiği hafif ticari modelinin sürdürülmesi için müzakereler devam ediyor. Bu iş birliğinin sürdürüleceğine dair makul bir iyimserlik içindeyim. Türkiye pazarında ticari araç satışlarımızı canlandırmak için yılın ortalarına doğru Partner modelinde yeni bir dizayn ortaya koyacağız. Bunu da İstanbul Autoshow’da sergileyeceğiz” dedi.

Otomatik dizelle Türkiye atağı

Haberin Devamı

MARC Bergeretti, geçen yıl Türkiye’de Peugeot’nun 17 bin 26’sı binek, 7 bin 96’sı hafif ticari olmak üzere toplam 24 bin 122 satışla yüzde 3.14 pazar payı elde ettiğini ifade etti. Peugeot’nun tarihinin en genç ürün gamıyla 2015 yılında atağa geçeceğini belirten Bergeretti, “800 bin seviyesinde gerçekleşmesi öngörülen toplam pazarda Peugeot, 32 bin araç satışı gerçekleştirerek yüzde 4 oranında pazar payı elde etmeyi hedefliyor. Yılın ikinci çeyreğinde 308’den başlayarak yepyeni teknolojiye sahip Euro6 normlarına uygun Blue HDi dizel motor seçeneği sunulacak. Ayrıca EAT6-Efficient Automatic Transmission (6 kademeli tam otomatik) vites kutusu Peugeot ürün gamında yaygınlaştırılacak” ifadelerini kullandı.

Seçimin etkisi nötr olacaktır

Haberin Devamı

MARC Bergeretti, deflasyon tehlikesiyle karşı karşıya kalan Avrupa’da büyüme oranlarının çok düşük olduğuna işaret ederek, Avrupa’da ekonominin mutlaka canlandırılması gerektiğini söyledi. Bu noktada Avrupa Merkez Bankası’nın (ECB) bu yıl başındaki politika değişikliğinin olumlu sonuçlar doğuracağını belirten Bergeretti, bunun Türkiye ekonomisine de olumlu yansıyacağını dile getirdi. Bergeretti, Türkiye’de haziran ayında genel seçimler yapılacağına değinerek, “Bu yıl genel seçimlerden önce ciddi bir çalkantı beklenmiyor. Seçimlerin ekonomiye daha nötr bir etkisi olacaktır” ifadelerini kullandı.

Düşük Euro fiyata yansır

Türkiye’de faiz oranlarında düşüş olduğunu aktaran Bergeretti, düşük faiz oranlarının otomobil satışlarını artıran ana unsurlardan biri olduğuna dikkati çekti. Euro’nun değer kaybetmesinin otomobil fiyatlarına yansıyıp yansımayacağına ilişkin soruya Bergeretti, “2013 yılında TL Euro’ya karşı yüzde 15-20’lik değer kaybetmişti ama otomobil fiyatları yüzde 15-20 artmamıştı. Aynı şekilde bunun tersi de geçerli. Euro’nun değer kaybetmesi, otomobil fiyatlarını bir ölçüde etkileyecektir ama bunun birebir pazara çok kısa sürede yansımasını beklememek lazım. Euro’daki düşüşün otomobil fiyatlarına ne zaman ve hangi oranda yansıyacağını biraz da pazardaki rekabet koşulları belirleyecek” cevabını verdi.

157 bin TL’ye yeni Outback

Haberin Devamı

JAPON Subaru’nun Crossover segmentindeki iddialı temsilcisi Outback yenilenen yüzü ve gelişmiş teknolojileri yollara çıkmaya hazırlanıyor. Yeni Outback, mart ayından itibaren Türkiye’de de Lineartronik CVT şanzıman ve 2.0 litrelik dizel motora sahip ‘Premium’ ve ‘Limited’ versiyonlarıyla 156 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle, 2014 yılı toplam Subaru satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 27 oranında artışla 1402 adet olarak gerçekleştiğini belirterek şunları söyledi:

HEDEF 250 ADET

“Özellikle XV modelimizde toplam 748 adet satış ile hedeflediğimizin oldukça üzerinde bir satış rakamına ulaştık. Bu yıl da yeni Outback ile satışlarımıza ivme katacağız. Kasım ayında ön siparişlerini almaya başladığımız yeni Outback’e yoğun bir ilgi söz konusu. Bu yıl yeni Outback modelimizden 250 adet satmayı hedefliyoruz. Diğer tüm modellerimizle birlikte toplamda 2 bin adetlik bir satış hedefimiz bulunuyor.”

STEREO KAMERA

Yeni Outback; Subaru’nun vazgeçilmezi olan karşılıklı-yatay yerleşimli Boxer Motor ve simetrik sürekli dört çeker (AWD) teknolojisine sahip 173 HP gücünde 2.5 litre benzinli ve 147 HP gücünde 2.0 litre turbo dizel motorlu CVT şanzımanlı versiyonlarıyla dikkat çekiyor. Türkiye’de satışa sunulacak olan 2.0 litre turbo dizel motor seçeneği, performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufunu ön planda tutuyor. Yeni Outback’in ‘EyeSight’ teknolojisi ise araçlar, yayalar ve bisiklet kullanıcıları gibi hareketli nesneleri ya da raylar ve şeritler gibi sabit nesneleri algılamak için yalnızca stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı ilk sistem.


Forester’a dizel dopingi

Subaru’nun ideal SUV’u olarak tanımlanan Forester’ın 2.0 litrelik dizel lineartronic şanzımanlı seçeneği martta Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle, Geçen yıl XV en çok satan modelimizdi, bu sene Forester’in yeni versiyonunun gelişiyle, iki modelimiz arasında hangisi daha çok satar şimdiden kestirmek zor ama Forester’ın XV’yi yakalama, hatta geçme olasılığı var. Forester satışlarımızın 800 adedin üzerinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Premium ve Sport olmak üzere iki farklı versiyonda satışa sunacağımız dizel lineartronik Forester’ın fiyatı henüz netleşmemekle birlikte 135 – 145 bin TL gibi iddialı bir aralıkta olacağını öngörüyoruz” dedi.


CR-V, 1.6 litre motora kavuştu

HONDA’nın SUV segmentindeki en önemli oyuncusu olan CR-V, pazarda yükselen trende sahip 1.6 litrelik dizel-otomatik motor seçeneğine kavuştu. 160 beygir gücünde, 9 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanlı motor seçeneğine sahip CR-V yaz aylarında Türkiye’de satışa sunulacak. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İsmail Sümer, “Avrupa’da birçok başarıya imza atan 2.2 litrelik dizel motorumuzu otomatik şanzıman kombinasyonuyla, vergi sistemi nedeniyle pazara sunamamaktaydık. Bu başarılı motorun yerine geliştirilen yeni 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman seçeneğiyle Türkiye’deki dizel otomatik talebine cevap vermeyi hedefliyoruz” dedi. Yeni modellerin satışına başlanmasıyla Honda Türkiye’nin satış adetlerinde başarılı rakamlara ulaşacağını söyleyen Sümer sözlerini şöyle sürdürdü: “İlerleyen dönemde Türkiye’de üretilen Civic Sedan’ın da yenilenmesiyle uzun zamandır beklediğimiz yükselme trendini yakalayacağımızı umuyoruz. Diğer taraftan uzun zamandır özlediğimiz, Honda’nın sportif yüzünü gösteren Type R ve NSX modellerimizin de bu yıl yollara çıkıyor olması bizleri oldukça heyecanlandırıyor. Ayrıca Formula 1 yarışlarında da Honda’yı yeniden göreceğimiz için oldukça heyecanlıyız.”


Yeni Doblo ile devri âlem

TOFAŞ’ın Bursa fabrikasında üretilip dünyada yaklaşık 80 ülkeye ihraç edilen yeni Doblo çok özel bir projeyle Avrupa ve Amerika’daki otomobilseverlerle buluşuyor. Bursa’dan yola çıkan yeni Doblo, karayoluyla Avrupa’da 7 şehir ve ABD’de 7 eyaleti ziyaret ederek, Fiat Chrysler Automobiles’in (FCA) Detroit- Auburn Hills’deki merkezine ulaşacak. AutoBest Jüri Üyesi gazeteci Okan Altan tarafından gerçekleştirilen seyahatte, yeni Doblo toplam 6 bin 500 kilometre yol kat edecek. ABD ve Kanada pazarlarında RAM markası altında ProMaster City ismiyle satışa sunulan aracın yolculuğu boyunca geçtiği şehirlerden izlenimler, FCA Italy SpA’in Londra’daki merkezinden detaylar ile Okan Altan’ın yol boyunca gerçekleştirdiği röportajlar www.dobloamerikaya.com adresindeki web sitesinden otomobil tutkunları ve seyahat meraklılarıyla paylaşılıyor. Web sitesinde ayrıca Yeni Fiat Doblò’nun ziyaret ettiği şehirler tanıtılırken, gezilecek yerler, tarihi mekanlar ve çeşitli lezzet durakları hakkkında da bilgiler veriliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!