Kartvizitimde uzun yıllar soyadını taşıdığım bir kişi geliyor İstanbul'a iki hafta sonra. 2001 yılında ortaklarımla birlikte İstanbul ofisini kurduğum, sonra da 10 yıldan fazla bir süre tüm dünyada büyümesi için çalıştığım Peppers & Rogers Group'un kurucusu Don Peppers 27 Eylül'de smartcon'da konuşmak üzere burada olacak.
#Smartcon 2017Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu. Virginia Tech Üniversitesi’nde master yaptı. McKinsey & Company’de kıdemli danışman olarak çalıştı. Finansbank’ta üst düzey yöneticilik görevlerinde bulundu. Son olarak Akbank’ta ürün ve kanal geliştirme, bankasürans ve ekonomik araştırmalardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapıyordu.
Mastercard Güneydoğu Avrupa Bölgesi Genel Müdürü Özlem Erçelen İmece, 51 Avrupa ülkesinin gelecek stratejilerinin belirlendiği Mastercard Avrupa İnovatif Platformlar Başkanlığı’na atandı. İmece’nin İstanbul’dan yürüteceği yeni göreve atanmasında Türk bankalarının kart başarısı rol oynadı.
DPT, nisanda Bilgi Toplumu Stratejisi’ni yayınlamaya hazır hale gelecek. Stratejiyi hazırlayan danışmanlık şirketi Peppers&Rogers’ın Ortağı Hamit Hamutçu, "Dünyada ekonomik büyüme ve gelişimin en önemli etkenlerinden birinin bilgi teknolojileri olması nedeniyle, Türkiye’nin hedeflerini düşük koyma seçeneği yok. Stratejide belirlenen eylem planlarına uyulması durumunda bu hedeflere ulaşılabilir" dedi.
Yönetim danışmanlık firması Peppers&Rogers Group'un sahibi ve kurucu ortağı Don Peppers, Japon balıklarının hafızası olmadığı için herşeyi kısa zamanda unuttuklarını hatırlatarak, ‘Şirketler, Japon balığı gibi hafızasız iş yapmaya devam edemez. Müşterilerin kişisel özelliklerini ve zevklerini dikkate almayan, yani hafızası olmayan şirketler geleceği de düşünemeyeceklerdir" diye konuştu.
Müşteri arasında Ford ve DaimlerChrysler’in de bulunduğu Peppers & Rogers Grup Danışmanlık şirketi, Türk şirketi directCom'la ortaklık kurdu. Peppers & Rogers Grup Kurucu ortağı Don Peppers, ‘‘Türkiye gibi ekonomik krizin olduğu ülkelerde şirketler daha yaratıcı olur, biz şirketlerin yaratıcılığını artıracağız’’ dedi.
2002 yılının ilk CRM konferansı “Ben müşteriyim” 7 şubat 2002 perşembe günü düzenlendi. CRM Institute Turkey tarafından gerçekleştirilen “Ben Müşteriyim” konulu konferansa Demir Sabancı, Cengiz Solakoğlu, Aclan Acar, Atok İlhan gibi iş dünyasının önde gelen isimleri konuşmacı olarak katıldı.
Kendi işini kurmak birçok gencin hayali. Ancak bunun zorlukları ve riskleri var. Girişimci, kafası biraz farklı çalışan, etrafındaki dokuz insandan sekizinin göremediğini gören, birinin de gördüğü halde yapmaya cesaret edemediğini yapan insandır. İşin özünde kendine güvenmek ama aynı zamanda çok çalışmak var. Gençlerin, geleceklerini planlarken sevecekleri ve onları mutlu edecek işleri düşünmeleri önemli.
#Girişimcilik