Güncelleme Tarihi:
Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relations Management-CRM) konusunda birçok uluslararası projelerde liderlik yapmış, Türkiye pazarını çok iyi tanıyan bir uzman olan ve halen Peppers & Rogers Group İngiltere ofisinde CRM Danışmanı olarak görevini sürdüren Vladimir Dimitroff konferansın açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Dünya devlerinde uygulanan müşteri k^arlılığı modellerini Türk işletmelerine uyarlayarak anlattığı “Rekabet Silahı olarak CRM” başlıklı konuşmasında, öncelikle şirketlerin müşterilerini çok iyi tanımaları ve her müşteriyle farklı ilişkiler kurulmaları gerektiğinin önemini çizdi. Müşteri değerinin belirlenip, k^arlı müşterilere odaklanılması gerektiğini belirtti.
300’ün üzerinde yöneticinin katılımı ile gerçekleştirilen “Ben Müşteriyim” konferansında ilk kez “Müşteri Değeri” hem kurumların ağzından hem de müşterilerin gözüyle ele alınarak tartışıldı. Müşteri nereye kadar haklıdır?, Kaybedilen müşteri yeniden kazanılabilir mi? Müşteri ne zaman aldatır? Milliyet Gazetesi Tüketici Köşe Yazarı Meral Tamer moderatörlüğündeki panelde müşterilerin şirketlerden beklentileri ortaya konularak, çözüm önerileri geliştirildi.
“En Büyük Müşteri Başka Patron Yok” diyen Sabancı Holding Yönetim Kurulu üyesi Demir Sabancı, patronların müşteriye bakış açılarının nasıl değiştiğinden “Müşteri Mülkiyeti”ni elde etmenin rekabet nezdinde nasıl değer sağladığını dile getirdi. Şirketlerin Müşteri Değeri yaratmayı hedefleyen, yatırım maliyetleri ve getirisi doğru planlanmış çözümler oluşturması gerektiğini vurguladı.
Türkiye’de faaliyet gösteren büyük grupların tepe yöneticileri "Müşteri Odaklılık" hareketinin oluşumu ve "Müşteri İlişkileri Yönetimi"nde standartların belirlenmesi ihtiyacını “Müşteri Devrimi” başlıklı panelde tartıştılar. Koç Holding Tüketim Grubu Başkanı Cengiz Solakoğlu’nun moderatörlüğünü yaptığı panelde Aclan Acar, Atok İlhan, Osman Erk, Levent A. Ersalman eski dönemlerden günümüze müşteri ve müşteri bilincini tartıştılar.
Çırağan Oteli’nde gerçekleştirilen konferansta, Türkiye’de ilk kez CRM uygulayan şirketler başarı hikayelerini örnek projeleri ile paylaştılar. CRM Şampiyonları dizisinde Turk.Net Satış ve Pazarlama Direktörü Birkan Babakol, CRM Institute Turkey ile yaptıkları uzun soluklu çalışmalar sonucunda, doğru teoriler üzerine kurulmuş Müşteri İlişkileri Yönetimi stratejilerini oluşturduklarını belirtti. Ayrıca Migros, Wall Street Journal ve Ata On-Line da devam eden CRM projelerini katılımcılara aktardılar.
Müşteri değeri yaratmanın şirketler için hayati değer taşıdığı tüm katılımcılar tarafından vurgulandı. Bankaların kaybettikleri müşterilerini nasıl kazanacakları, belediye seçimlerinde seçmenin müşteri olduğu ve "Müşteri İlişkileri Yönetimi" unsurlarının sonuçlara nasıl etki yaptığı ele alındı. Ulusal Rekabet gücünün Müşteri İlişkileri Yönetimi ile yakalanacağı bir kez daha vurgulandı.
CRM Institute Turkey, “Ben Müşteriyim” konferansının devamı olarak, 8 Şubat 2002’de, “A’dan Z’ye CRM” ile “Müşteri Sadakati ve CRM” konulu eğitimleri yine Çırağan Sarayı’nda katılımcılara sundu. CRM Institute Turkey, Mayıs 2002’de gerçekleştirmeyi planladığı “1. Ulusal Müşteri İlişkileri Kongresi” ile eğitim ve konferanslarına devam ederken, ayrıca CRM‘i tanımak ve kendi CRM Stratejisini oluşturmak isteyen şirketlere de danışmanlık ve proje hizmetlerini hızlı ve pratik çözümlerle sunmayı hedefliyor.
CRM Institute Turkey Hakkında
CRM Institute Turkey, Türkiye’de Müşteri Odaklı Yönetim anlayışının gelişmesi, CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sektörünün hızlı ve doğru adımlarla büyümesi, CRM konusunda bilinç, talep ve kaynak yaratılması amacıyla 2001 yılında kuruldu.
Enstitü, rekabet güçlerini artırmak isteyen kuruluşlara, CRM sektöründe sağlayıcı kimliği ile rol almakta olan şirketlere ve CRM anlayışlarını kariyer hedefi olarak gören bireylere yönelik geniş bir katkı yelpazesi oluşturmayı hedefliyor.
CRM International Consortium (CRMIC) üyesi CRM Institute Turkey, 1500’e yakın kurumsal ve bireysel üyeye sahip.