Peppers: Şirketler krizde yaratıcı oluyor

Güncelleme Tarihi:

Peppers: Şirketler krizde yaratıcı oluyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2003 01:57

Müşteri arasında Ford ve DaimlerChrysler’in de bulunduğu Peppers & Rogers Grup Danışmanlık şirketi, Türk şirketi directCom'la ortaklık kurdu. Peppers & Rogers Grup Kurucu ortağı Don Peppers, ‘‘Türkiye gibi ekonomik krizin olduğu ülkelerde şirketler daha yaratıcı olur, biz şirketlerin yaratıcılığını artıracağız’’ dedi.

Dünyaca ünlü yönetim gurusu Don Peppers, ekonomik krizin yaşandığı ülkelerde şirketlerin daha yaratıcı olduğunu ve müşterileriyle ilişkilerinde daha parlak yöntemler geliştirdiklerini söyledi. Türk şirketi directCom'la ortak olarak kurulan Peppers&Rogers Group İstanbul Ofisi'nin açılışı öncesi sorularımızı yanıtlayan Peppers, ‘‘Türkiye'deki şirketler müşteri ilişkileri yönetimini (CRM) uygulamada bir çok ülkeye göre daha ileri olmak zorunda, ancak şirket yönetiminin diğer alanlarında yakalanan başarı bu alanında yakalanamamış’’ dedi.

Ahmet Pura’nın başında bulunduğu Türk şirketi directCom'la 2 yıl süren bir işbirliği sonucunda ortak olmaya karar verdiklerini vurgulayan Peppers, ortaklığın Türkiye ile sınırlı kalmayacağını, Türkiye merkez olmak üzere Güneydoğu, Doğu Avrupa ve Ortadoğu'nun da çalışma alanları içine gireceğini söyledi. Türk şirketlerine uluslararası rekabet alanında yardımcı olacaklarını söyleyen Peppers, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye'de ve bölgede büyük bir potansiyel var. Türkler iyi girişimci. Özellikle finans yönetiminde çok başarılı adımlar atıyorlar. Türk insanı yeniliğe açık. Sektörümüzde çalışan insanlar son derece yetenekli ve parlak. Ortağımız directCom, bölgeyi ve Türk şirketlerinin, Türk insanının yapısını çok iyi biliyor. Birlikte çok güzel işler yapacağız ve bölgenin potansiyelini yaratıcı tarzda devreye sokacağız.’’

Peppers, iyi bir CRM için gelişmiş bir teknoloji kullanmanın yetmeyeceğini, asıl önemli olan noktanın teknoloji yönetimi olduğunu söyledi. Bilişim şirketlerinin her geçen gün daha hızlı ve geniş kapasiteli çözümleri devreye soktuğunu ve bu çözümlerin şirketlere maliyetinin her geçen gün düştüğünü hatırlatan Peppers, şunları söyledi:

‘‘Ancak CRM ile teknoloji farklı şeydir. Yöntemi sağlam olmayanlar CRM'den sonuç alamaz. Biz de tam bunun için varız. CRM'i etkin kullanmanın yöntemini öğretiyoruz. Satış yapmak için müşterinin istek ve ihtiyaçlarını doğru tespit etmek gerek. Müşteriye uygun hizmet ve malın uygun yöntemle sunulması için gereken stratejiyi biz oluştururuz.’’

Türkiye örnek ülke

Türk şirketi directCom'la ortaklık kurarak İstanbul'da bir yönetim danışmanlığı şirketi kuran Don Peppers, Türkiye'yi, ‘‘Dünyaya model olacak ülke’’ olarak tanımladı. Türkiye'nin laik bir İslam ülkesi olarak liberal demokrasiyi uyguladığını vurgulayan Peppers, ‘Laiklik, İslam, liberal ekonomi, parlamanter demokrasi, bunlar bir araya geldiğinde Ortadoğu’da model olacak bir ülke ortaya çıkıyor'' dedi.

İş potansiyeli açısından da Türkiye'nin müthiş bir ülke olduğunu söyleyen Peppers, sadece Türkiye'nin değil, Ortadoğu ve Doğu Avrupa'nın da müthiş bir potansiyele sahip olduğunu vurguladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!