'İş hayatında Japon balığı olmayın'

Güncelleme Tarihi:

İş hayatında Japon balığı olmayın
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2004 01:46

Yönetim danışmanlık firması Peppers&Rogers Group'un sahibi ve kurucu ortağı Don Peppers, Japon balıklarının hafızası olmadığı için herşeyi kısa zamanda unuttuklarını hatırlatarak, ‘Şirketler, Japon balığı gibi hafızasız iş yapmaya devam edemez. Müşterilerin kişisel özelliklerini ve zevklerini dikkate almayan, yani hafızası olmayan şirketler geleceği de düşünemeyeceklerdir" diye konuştu.

"Pazarlamada Oyunun Kuralları Değişiyor mu?" teması çerçevesinde bu yıl 5'incisi düzenlenen Pazarlama Zirvesi'nde konuşan Peppers, müşterilerin, şirketler için en yüksek değeri oluşturduğunu ifade etti. Peppers, müşteri getirisini maksimize etmek için önce müşterinin güvenini kazanmak gerektiğine dikkat çekti.

Müşterilerin, üründen ve sermayeden daha az bulunduğunu ifade eden Peppers, şöyle konuştu: ‘Müşterilerinizi bulup, büyüteceksiniz. Müşteriniz varsa istediğiniz parayı zaten bulursunuz."

Pazarlama kuruluşu Chartered Institude of Marketing'in CEO'su Peter Fisk ise, piyasaların artık eskisinden daha fazla rekabete sahne olduğunu belirterek, pazarlamacıların daha stratejik, yaratıcı, yenilikçi ve ticari anlayışa sahip olmasına ihtiyaç bulunduğunu ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!