Peppers: Şirketler krizde yaratıcı oluyor

Güncelleme Tarihi:

Peppers: Şirketler krizde yaratıcı oluyor
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 27, 2003 00:00

Müşteri arasında Ford ve DaimlerChrysler’in de bulunduÄŸu Peppers & Rogers Grup Danışmanlık ÅŸirketi, Türk ÅŸirketi directCom'la ortaklık kurdu. Peppers & Rogers Grup Kurucu ortağı Don Peppers, ‘‘Türkiye gibi ekonomik krizin olduÄŸu ülkelerde ÅŸirketler daha yaratıcı olur, biz ÅŸirketlerin yaratıcılığını artıracağız’’ dedi.Dünyaca ünlü yönetim gurusu Don Peppers, ekonomik krizin yaÅŸandığı ülkelerde ÅŸirketlerin daha yaratıcı olduÄŸunu ve müşterileriyle iliÅŸkilerinde daha parlak yöntemler geliÅŸtirdiklerini söyledi. Türk ÅŸirketi directCom'la ortak olarak kurulan Peppers&Rogers Group Ä°stanbul Ofisi'nin açılışı öncesi sorularımızı yanıtlayan Peppers, ‘‘Türkiye'deki ÅŸirketler müşteri iliÅŸkileri yönetimini (CRM) uygulamada bir çok ülkeye göre daha ileri olmak zorunda, ancak ÅŸirket yönetiminin diÄŸer alanlarında yakalanan baÅŸarı bu alanında yakalanamamış’’ dedi.Ahmet Pura’nın başında bulunduÄŸu Türk ÅŸirketi directCom'la 2 yıl süren bir iÅŸbirliÄŸi sonucunda ortak olmaya karar verdiklerini vurgulayan Peppers, ortaklığın Türkiye ile sınırlı kalmayacağını, Türkiye merkez olmak üzere GüneydoÄŸu, DoÄŸu Avrupa ve OrtadoÄŸu'nun da çalışma alanları içine gireceÄŸini söyledi. Türk ÅŸirketlerine uluslararası rekabet alanında yardımcı olacaklarını söyleyen Peppers, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye'de ve bölgede büyük bir potansiyel var. Türkler iyi giriÅŸimci. Özellikle finans yönetiminde çok baÅŸarılı adımlar atıyorlar. Türk insanı yeniliÄŸe açık. Sektörümüzde çalışan insanlar son derece yetenekli ve parlak. Ortağımız directCom, bölgeyi ve Türk ÅŸirketlerinin, Türk insanının yapısını çok iyi biliyor. Birlikte çok güzel iÅŸler yapacağız ve bölgenin potansiyelini yaratıcı tarzda devreye sokacağız.’’Peppers, iyi bir CRM için geliÅŸmiÅŸ bir teknoloji kullanmanın yetmeyeceÄŸini, asıl önemli olan noktanın teknoloji yönetimi olduÄŸunu söyledi. BiliÅŸim ÅŸirketlerinin her geçen gün daha hızlı ve geniÅŸ kapasiteli çözümleri devreye soktuÄŸunu ve bu çözümlerin ÅŸirketlere maliyetinin her geçen gün düştüğünü hatırlatan Peppers, ÅŸunları söyledi:‘‘Ancak CRM ile teknoloji farklı ÅŸeydir. Yöntemi saÄŸlam olmayanlar CRM'den sonuç alamaz. Biz de tam bunun için varız. CRM'i etkin kullanmanın yöntemini öğretiyoruz. Satış yapmak için müşterinin istek ve ihtiyaçlarını doÄŸru tespit etmek gerek. Müşteriye uygun hizmet ve malın uygun yöntemle sunulması için gereken stratejiyi biz oluÅŸtururuz.’’Türkiye örnek ülkeTürk ÅŸirketi directCom'la ortaklık kurarak Ä°stanbul'da bir yönetim danışmanlığı ÅŸirketi kuran Don Peppers, Türkiye'yi, ‘‘Dünyaya model olacak ülke’’ olarak tanımladı. Türkiye'nin laik bir Ä°slam ülkesi olarak liberal demokrasiyi uyguladığını vurgulayan Peppers, ‘Laiklik, Ä°slam, liberal ekonomi, parlamanter demokrasi, bunlar bir araya geldiÄŸinde OrtadoÄŸu’da model olacak bir ülke ortaya çıkıyor'' dedi.Ä°ÅŸ potansiyeli açısından da Türkiye'nin müthiÅŸ bir ülke olduÄŸunu söyleyen Peppers, sadece Türkiye'nin deÄŸil, OrtadoÄŸu ve DoÄŸu Avrupa'nın da müthiÅŸ bir potansiyele sahip olduÄŸunu vurguladı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!