'İş hayatında Japon balığı olmayın'

Güncelleme Tarihi:

İş hayatında Japon balığı olmayın
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2004 00:00

Yönetim danışmanlık firması Peppers&Rogers Group'un sahibi ve kurucu ortağı Don Peppers, Japon balıklarının hafızası olmadığı için herÅŸeyi kısa zamanda unuttuklarını hatırlatarak, ‘Şirketler, Japon balığı gibi hafızasız iÅŸ yapmaya devam edemez. Müşterilerin kiÅŸisel özelliklerini ve zevklerini dikkate almayan, yani hafızası olmayan ÅŸirketler geleceÄŸi de düşünemeyeceklerdir" diye konuÅŸtu. "Pazarlamada Oyunun Kuralları DeÄŸiÅŸiyor mu?" teması çerçevesinde bu yıl 5'incisi düzenlenen Pazarlama Zirvesi'nde konuÅŸan Peppers, müşterilerin, ÅŸirketler için en yüksek deÄŸeri oluÅŸturduÄŸunu ifade etti. Peppers, müşteri getirisini maksimize etmek için önce müşterinin güvenini kazanmak gerektiÄŸine dikkat çekti.Müşterilerin, üründen ve sermayeden daha az bulunduÄŸunu ifade eden Peppers, şöyle konuÅŸtu: ‘Müşterilerinizi bulup, büyüteceksiniz. Müşteriniz varsa istediÄŸiniz parayı zaten bulursunuz."Pazarlama kuruluÅŸu Chartered Institude of Marketing'in CEO'su Peter Fisk ise, piyasaların artık eskisinden daha fazla rekabete sahne olduÄŸunu belirterek, pazarlamacıların daha stratejik, yaratıcı, yenilikçi ve ticari anlayışa sahip olmasına ihtiyaç bulunduÄŸunu ifade etti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!