Değişen dünyamızda tarım, yaşamın devamı için gerekliliğini ve önemini daha fazla hissettirmesiyle hem kavramsal hem de uygulama teknikleri bakımından derinleşen bir anlam kazandı. Gelişmiş bir toplumun bilinçli bireylerini yetiştirmek için entelektüel boyutu öne çıkan bir alan haline de geldi.
#Konuk YazarTikTok’ta bir şarkı viral olduysa Instagram’da, Twitter’da, her yerde viral oluyor. Ancak madalyonun bir de öteki yüzü var. Birçok müzisyen ‘TikTok için içerik üretme’ baskısı altında. Kafa karıştıran sorulardan biriyse şu: “Şarkı viral olduğu için mi çok dinleniyor, yoksa iyi şarkı olduğu için mi viral oluyor?”
#TiktokDijital pazarlama, son zamanlarda çok daha güçlü bir şekilde hayatımızda yer edinmeye başladı. Bu kavramla birlikte ticaretteki rekabet sanal ortama taşındı. Dijital pazarlamaya ayak uydurabilmek için gerek kurumsal gerekse bireysel ihtiyaçlar çerçevesinde birçok teknik geliştirildi. Peki dijital pazarlama için hangi teknikler uygulanıyor? Yeni başlayanlara rehber olması niyetiyle hazırladığım bu yazıyı okuyarak teknikler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
#HürriyetAfyonkarahisar'da termal devremülk satışı üzerinden dolandırılan ve sayılarının 7 bini bulduğunu söyleyen mağdurlardan bazıları Afyonkarahisar Adliyesi önünde açıklama yaptı. Mağdurlar tutukluların serbest bırakılmamasını isterken, birinin avukatı da olan Tüketiciler Derneği Gaziantep İl Temsilcisi Zekiye Ilgaz Özdarendeli, "Soruşturma devam ediyor ve soruşturmanın başlangıcından bu yana yaklaşık 3-4 aydır, dosyada 40'a yakın tutuklu var. Biz bu tutukluların tahliye edilmesini istemiyoruz" dedi.
#AfyonkarahisarTürk Telekom’un Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirdiği ‘Hedefi Olan Kadına İnternetle Hayat Kolay’ projesi doğrultusunda, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında ‘Dijital Pazar Yeri’ etkinliği düzenlendi.
#GazetehaberleriSosyal medya platformlarının hayatımıza girmesiyle birlikte elde edilen veriler, dijital reklamcılık sektörüne hız kazandırırken, markaların pazarlama yöntemlerine de yön vermeye devam ediyor. Yaklaşık 10 yıl önce Türkiye’nin ilk influencer marketing ajansını kuran Bahadır Mısır ile pandemi sürecinde popülerleşmeye devam eden sosyal ağların, iş ve özel yaşamımıza yansımalarını konuştuk. Mısır, “Çevrimiçi ya da çevrimdışı dijital dünyada artık her hareketimizde inanılmaz ayak izleri yani veriler bırakıyoruz. Ses, görüntü ve yazı olarak dinleniyor, kategorize ediliyoruz. Veri olarak yansıdığımız bu dünyadan artık çıkış zor!” dedi. Bahadır Mısır, iş dünyasının değişen ticari anlayışlarla birlikte iş yapış şekillerini hızlıca sorgulaması ve çıkarım yapması gerektiğinin de altını çizdi.
#BursaBilgi ya da verinin günümüzde ne kadar önemli olduğu artık herkes tarafından biliniyor. Yani en değerli olanın 'veri' olduğundan artık haberdar olmuş durumdayız. Peki bu veriler nasıl kullanılıyor ya da ne için-neden kullanılabilir? Verinin en değerli madenler gibi olduğunu söyleyen İletişimci Yazar Barış Karaoğlan, veri madenciliği konusuna da dikkat çekerek, artık her mecrada okuduğumuz ve birbirimizle paylaştığımız WhatsApp Sözleşmesi konusundaki kafa karışıklıklarını, daha da giderecek bilgiler verdi.
#WhatsappÜniversitelerin Uygulamalı Bilimler Fakültesi ve İşletme Fakültesinde yer alan Pazarlama bölümü bir ön lisans programıdır. 2 yıllık eğitimin ardından DGS sınavına girerek birçok lisans bölümüne geçiş yapmak mümkündür. Pazarlama bölümü dersleri neler, mezunu ne iş yapar? Merak edenler içim detaylı bir şekilde derledik.
#Pazarlama Bölümü Nedir?Meslek seçimleri ile ilgili pek çok detay vardır. Özellikle de yeteneklerinin yanı sıra doğru kariyer planlaması önemlidir. Elektronik ticaret ve teknoloji yönetimi bölümüne de ilgi oldukça artıyor. Elektronik ticaret ve teknoloji yönetimi bölümü nedir? Tüm ayrıntıları ile sizler için derledik.
#Elektronik Ticaret Ve Teknoloji Yönetimi Bölümü Nedir?Teknoloji devlerinin alt etmek için büyük yatırımlar yaptığı seçim paradoksu, özellikle dijital platformlardaki video yayınları takip edenlerin farkında bile olmadan deneyimlediği bir durum. Peki, seçim paradoksu nedir ve dijital yayın platformları bu paradoksu alt etmek için neler yapıyor?
#Şinasi Furkan AvcıKoronavirüsle mücadelesini sürdüren Türkiye, normalleşme sürecine geçti. İşletmeler, bu yeni döneme dijital çözümlerle uyum sağlıyor. Koronavirüs sürecinde bulut santral, hedefli ve toplu SMS gibi çözümlerle iş süreçlerini sürdürülebilir kılan işletmeler, normalleşme sürecinde de akıllı ekip takip sistemi, akıllı sipariş, termal kamera gibi yeni çözümlerle büyümelerine katkı sağlayacak.
#VodafoneKoronavirüs salgınında sunduğu dijital çözümlerle işletmelerin iş süreçlerini kesintisiz sürdürmelerini sağlamayı hedefleyen Vodafone Business, normalleşme sürecinde de işletmelerin yanında olmak niyetinde. Platform; akıllı ekip takip sistemi, akıllı sipariş, termal kamera gibi yeni çözümleriyle işletmeleri dijitalleşme yolunda teşvik etmeye çalışıyor. Konuyla ilgili konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler, bu süreçte dijital çözümlere talepte ciddi artışların yaşandığına dikkat çekti.
#VodafonePandemi ilanından itibaren online e-ticaret eğitimlerine talep %826 oranında artış gösterdi. Son 3 ayda e-ticaret yapmayı öğrenmek için online eğitimlere dahil olan katılımcı sayısı 6 bini aştı. Yıl sonuna kadar hedef, sektöre 20 bin e-ticaret uzmanı kazandırmak.
#E-TicaretŞirketler, yıllık büyüme hedeflerine ulaşabilmek ve hedeflerini sürdürülebilir kılmak için tüketici taleplerini karşılamak ve beklentilerini anlamak durumundalar. Bu doğrultuda, klasik araştırmaların yeterli olmaması, tüketici iç görüsünü derinlemesine anlama ihtiyacı şirketleri yeni nesil pazarlama yöntemlerine yönlendirmeye başladı.
#Nöropazarlamaİnovasyon, şirketlere, yeni iş fırsatları, yeni ürün, yeni müşteri, yeni pazar, yeni maliyet düşürme olanakları yaratmaya olanak verir. Aslında inovasyonu en temel şekilde “para kazandıran yaratıcılık ve yenilik” olarak tanımlayabiliriz. Daha inovatif şirketlerin daha karlı olduğu, daha fazla istihdam imkanı yarattığı ve uluslararası pazarlarda daha iyi rekabet ettiğini görüyoruz.
#İnovasyonTürkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı. Fortune Türkiye ve DataExpert işbirliği ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda kadınlar çoğunluğu ele geçirmiş durumda. Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 51’i kadın. Araştırmaya göre CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10,3 ünü yönetiyor. Geçtiğimiz yıla kıyasla gözlenen yüzde 1,2’lik artış oranı, CMO’ların şirketlerde artan değerinin göstergesi olarak kabul ediliyor. CMO’ların yaptıkları çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçe ise ortalama yüzde 25’i buluyor.
#Anadolu Efes