Paylaş
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal medyayı kullanmak, hedeflediğiniz kitleye ulaşmak için etkili yöntemlerden biri. İlk başta ürününüze, hizmetinize veya markanıza uygun hedef kitleyi belirlemelisiniz. Daha sonra hedef kitlenize uygun filtreleme yaparak sosyal medya platformlarından tanıtım yapıp reklam vererek geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.
İçerik Pazarlaması
İnternet ortamında her gün milyonlarca yeni içerik yayınlanıyor. Bu içerikler video platformlarında, sosyal medyada, blog sitelerinde yayınlanıp tüketiliyor. Arama motorları içerikleri tarayarak en etkili ve özgün olanların yer aldığı siteleri de ön plana çıkarıyor. Bunların ışığında kaliteli bir içerik aracılığıyla hizmetinizi tanıtabilir ve hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. İçerik pazarlamasının en önemli özelliği, klasik pazarlama yöntemleri yerine hedef kitlenizin dikkatini çekecek ona değer katacak bilgiler içermesi. Böylece reklamınızın ilgi çekici olmasını ve markanızın güven vermesini de sağlayabilirsiniz.
Mobil Pazarlama
Artık mobil cihazları, internet erişimi için bilgisayara kıyasla çok daha fazla kullanmaya başladık. Mobil pazarlama, bu cihazlar ile yapılan faaliyetleri içeriyor. SMS pazarlama yöntemi ilk akla gelen mobil pazarlama tekniklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanında mobil uygulamalar üzerinden hedef kitlenizi belirleyerek veya konumu göz önünde bulundurarak pazarlama faaliyetleri de yapabilirsiniz.
E-Mail Pazarlama
E-mail pazarlama, hedef kitleye direkt ulaşma avantajıyla uzun yıllardır etkili olan bir dijital pazarlama tekniği. Eğer e-mail pazarlaması yapmayı planlıyorsanız attığınız maillerin spam olarak algılanmaması için bazı noktalara dikkat etmelisiniz:
- Doğru kişileri belirlemek
- Zamanlamayı iyi yapmak
- Gönderilecek içeriği kaliteli bir şeklide oluşturmak
- İçeriği kişiselleştirmemek
( Önemli Not: KVKK kuralları çerçevesinde dikkat edilmesi önemlidir! )
Influencer Pazarlama
Bu pazarlama türünde markalar fenomenlerle iş birliği yapar. Sosyal medya fenomenleri video, görsel ve içerik paylaşımlarında özgün bir şekilde ürün ya da hizmet tanıtımı yaparlar. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta ise hedeflediğiniz kitleye uygun bir influencer seçmeniz. Eğer seçtiğiniz influencerın hitap ettiği kitle sizin hedef kitlenizle kesişmiyorsa iş birliği verimsiz bir sonuç alabilir. Ayıca influencerın doğal bir şekilde tanıtım yapması da çok önemli.
Remarketing
Yeniden hedefleme anlamına gelen remarketing, sitenizi ziyaret eden kişilerin başka sitelerde bulunan reklam alanlarında sizin reklamlarınızı görüp bunlara tıklayarak tekrar sitenizi ziyaret etmelerini hedefler. Bu yöntemin hedefi, daha önce dikkatini çektiğiniz kullanıcıların sitenize dönüşüm gerçekleştirmesini sağlamaktır.
B2B Pazarlama
Firmadan firmaya pazarlama anlamına gelen B2B, kurumsal alanda yürütülen bir pazarlama tekniği olarak karşımıza çıkar. B2B pazarlama tekniğinde, firmalar ürün veya hizmetlerini farklı firmalara tanıtmayı ve satmayı hedefler.
Affiliate Marketing
Affiliate marketing, ürün veya hizmet satan firmanın çeşitli kişilerle ortaklık yapması ve yaptığı satışlardan yayıncıya komisyon ödemesi ilkesine dayanır. Özellikle e-ticaret siteleri için çok etkili bir yöntem. Bu ortalık sayesinde satışlarınızı ve marka bilinirliğini arttırabilirsiniz. Örneğin bir Instagram fenomeniyle, hikayelerinde e-ticaret sitenizdeki ilgi çekici ürünleri paylaşması için iş birliği yapabilirsiniz. Fenomenin paylaştığı özgün linkten gelen her dönüşüm için kendisine pay ödeyerek affiliate marketing stratejisi uygulamış olursunuz.
Sağlıkla ve Sevgiyle kalın,
( Not: Lütfen KVKK kurallarına dikkat ediniz! )
3 KURALI LÜTFEN UNUTMAYIN! MASKE – MESAFE – TEMİZLİK
Twitter : https://twitter.com/vedatkarabulut
Linkedin : https://www.linkedin.com/in/vedatkarabulut/
Paylaş