Güncelleme Tarihi:
Değişen ve gelişen teknoloji, ekonomi araçlarının işleyişini ve geleneksel ticaret anlayışını da değiştiriyor. Firmalar, dijital pazarlama ve ticaret başta olmak üzere yeni sahalarda yarışıyor. Bu alandaki rekabette ayakta kalabilmek için de sosyal medya ve mobil araçların önemi her geçen gün artıyor.
Ticaretteki Payı Ne Kadar?
Mobil ticaret, elektronik ticaret sahasında payı büyüyen alanlardan biri. Yapılan araştırmalara göre 2010 yılında yüzde 1,8'lik paya sahip olan mobil ticaret, 2017 yılının sonunda yüzde 24'lük rakama ulaştı. Dolayısıyla firmalar mobil sitelerini geliştirmeye ve doğrudan mobil uygulamalar ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor.
Geçtiğimiz yıl Amerika Birleşik Devletleri'nde mobil ticaretin geliri 157 milyar dolara ulaştı. 2019 yılında beklenti ise 270 milyar dolar.
Nasıl Kullanılıyor?
Geleneksel ticaret ve pazarlama yöntemleri, mobil ticaret ile hem araçlarını hem de söylemlerini değiştirdi. Bu araçlar arasında tabletler ilk sırada yer alıyor. Araştırmalarda internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin sitelere tablet üzerinden ulaştığı görülüyor.
Türkiye gerek sosyal medya gerekse mobil araçların kullanımı bakımından çok ciddi bir sayıya sahip. 25 milyona yakın kişi internet üzerinden çeşitli mecralarda alışveriş yapıyor. Bu nedenle firmalar web sitelerini mobile uygun hale getiriyor.
Akıllı telefon ya da tablet kullanan tüketicilerin yüzde 40'lık bölümü haftada bir defa e-ticaret sitelerinden alışveriş yapıyor. Yüzde 30'luk kısım ise birden fazla ürün almayı tercih ediyor.
Neler Yapmalı?
Böylesine önemli bir potansiyeli kullanabilmek için web sitenizin tasarımı mobil servislere uygun olmalı. Bunun yanı sıra mobil sitenizin yanında bir de uygulama olarak ürünlerinizi satabileceğiniz yazılımlar geliştirmek, rekabette ayakta kalabilmek için gerekli şartların başında geliyor.
E - ticaret neden yeni bir akım oldu? Bu sorunun başlıca yanıtı arasında maliyet konusu bulunuyor. Düşük masraflı olması, kısa zamanda çok fazla kişiye ulaşma, ürün tanıtımı, promosyon ve diğer kampanyaların sosyal medya başta olmak üzere internet üzerinden yapılabilmesi kısa vadede şirketlere önemli kâr getirebiliyor. Ayrıca güncellemeleriniz daha kolay ve hızlı olabiliyor.
Google üzerinde üst sıralarda yer alabilmek için SEO çalışması yapmanız da yeterli oluyor. E-ticaret siteleri, bu alanda da profesyonel kişilerle birlikte çalışıyor.