Ramazan ayının başlamasına sayılı günler kala iftar sofralarının gözdesi olan hurma, tezgâh ve raflardaki yerini aldı. Ancak faydalı diye tüketilen hurma sizi sağlığınızdan edebilir. Çünkü gıda sahtekarları hurmaya da el atmış durumda… Peki sahtekârlar hurmada hangi yöntemlere başvuruyor? Hurma alırken nelere dikkat etmek gerekiyor? Uzman Diyetisyen Nihan Yakut, hurmadaki hileleri ve hurmanın faydalarına dair tüm detayları hurriyet.com.tr’ye anlattı.
#SağlıkBöbrek taşları dünya genelinde yaygın bir problem. Vücuttaki su miktarı azaldığında mineral ve tuzlar kristalleşerek böbrek taşlarına yol açabiliyor. Genelde orta yaşlarda görülen hastalık, artık gençleri ve çocukları hedef almaya başladı. Açıklanan son rapor uzmanları korkuturken, hastalığın ülkemizdeki görülme sıklığındaki artış ise endişe verici… Peki neden böbrek taşı hastalıkları bu kadar arttı? Çocuklarda görülmesinin altında yatan unsurlar neler? Nasıl önlemler almak gerekiyor? İşte tüm bu soruların cevapları…
#SağlıkAileleri için hazırladıkları sağlıklı ürünleri iş fikrine çevirdiler ve İspanyolca ‘benim masam’ anlamına gelen ‘Mia Mesa’ markasını kurdular. Bu masa artık sağlıklı beslenmek isteyen herkesin... Fulya Birdal İncekara ve eşi Eray İncekara’nın girişimi ile hayat bulan marka, ürettiği ilikli kemik suyu, yerfıstığı ezmesi, tahin ve kuru meyve gibi birçok ürünü e-ticaretle 81 ile ulaştırıyor. Hedefleri ise emin adımlarla büyümek ve yurtdışında organik marketlere açılmak.
#Fulya Birdal İncekaraGıda israfı artıyor. Tüm yiyeceklerin yaklaşık yüzde 40'ı yenmeden çöpe gidiyor. Ancak dünya nüfusunun %10'u aç… Peki Türkiye'de durum nasıl? Siz ne yapabilirsiniz? Gıda kaybı ve israfı konusundaki acı gerçekleri duymaya hazır mısınız?
#Gıda İsrafıTürkiye’de 2019 yılı verilerine göre israf edilen gıda miktarı 26 milyon ton, bunun karşılığıysa 214 milyar lira. Gıda israfının önüne geçmek için toplumdaki gıda okuryazarlığı bilincinin oturması gerekiyor. İşte 9 maddede gıda okuryazarlığı hakkında ipuçları…
#GazetehaberleriTürkiye’nin lider şirketlerinden Arçelik, pandemi sürecinde değişen tüketici alışkanlıklarından yola çıkarak hijyen serisini tasarladı. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “Türkiye’nin öncü şirketlerinden biri olarak esnek ve çevik üretim anlayışımız ve güçlü Ar-Ge yapımız sayesinde yine bir ilke imza atarak tüketicilerin ihtiyacına hızlı bir şekilde yanıt verdik, Ultra Hijyen Serisi’ni tasarladık. Serimizde; UV Bölmeli Buzdolabı, Ultra Hijyen Fonksiyonlu Bulaşık Makinesi, Dezenfeksiyon Programlı Ankastre Buharlı Fırın, UV Hijyenik Havalandırma Programlı Kurutma Makinesi, Oksi Hijyen Programlı Çamaşır Makinesi, Hijyenik Havalandırma Sistemli Çamaşır Makinesi, UV Temizleme Cihazı olmak üzere 7 farklı ürün bulunuyor” dedi.
#GıdaÖzel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT) tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenen olan Private Label Zirvesi 2017 perakende sektörünün önde gelen isimlerini buluşturdu. PLAT Derneği Başkanı M. İmer Özer, “Zincir market ve üreticilerin birbirine daha fazla kulak vermesi, ucuz fiyat imajından sıyrılması gerekiyor” diye konuştu.
#Private Label ZirvesiEv dışı tüketim sektörü Türkiye’de 25 milyar TL büyüklüğe ulaşırken, bu alandaki firmalar da hedef büyüttü. İki şirketiyle bu sektörde bulunan Esas Holding’in Gıda Grubu Başkanı Babür Çelebi, “Mücevher gibi parlayacak” dediği sektörde büyüme planları yaparken, “Planlarımızı ciromuzu 100 milyon liradan 1 milyar liraya çıkaracak şekilde yaptık” dedi.
Kriz sonrasında hızlı tüketim ürünleri pazarının diğer sektörlere göre daha az daraldığı ve ucuz ürünlerin, markalı ürünlere göre pazar paylarını artırdığı ortaya çıktı. Kriz yılı 2001'de halkın açık pazarlara ve açık ürünlere olan ilgisi de arttı.<br>