A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2008 14:10
Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar Kalpaklıoğlu, Yaşar Gıda Grubu olarak, bu yıl satışlarda yüzde 25 büyüme planladıklarını, ihracatta da iddialı hedefleri bulunduğunu ve ihracatta yüzde 16-20 arasında büyüme hedeflediklerini bildirdi.
Pınar'ın, 1-9 yaş arası çocukların zihinsel ve bedensel gelişimlerine destek olmak amacıyla mineral ve vitaminlerle zenginleştirilmiş çocuk sütünün tanıtım toplantısında konuşan Kalpaklıoğlu, 33 yıldır en iyiyi sunmak adına yaptıkları çalışmaların sonuçlarını başarılı bir şekilde aldıklarını söyledi.
Kalpaklıoğlu, Yaşar Gıda Grubu olarak, 2007'de 1 milyar YTL'nin üzerinde ciro rakamına ulaştıklarını, satışların yüzde 20 civarında bir büyüme gösterdiğini ve yaklaşık 27 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirterek, “2008'de satışta yüzde 25 büyüme planlıyoruz. İhracatta da iddialı hedeflerimiz var, ihracatta yüzde 16-20 arasında büyüme hedefliyoruz” dedi.
Yaşar Gıda Grubunun amiral gemisi konumunda olan Pınar'ın, yüzde 26 pay ile uzun ömürlü süt pazarında “lider” konumda olduğunu ve 2008'de de bu liderliğini sürdüreceğini ifade eden Kalpaklıoğlu, bu yıl için 10 milyon avro değerinde yatırım planladıklarını, 2008'de Pınar çocuk sütünün yanı sıra, çocuk kategorisindeki diğer ürünleri için de yeni yatırımlarının olacağını anlattı.
Sütün son 10 yılda en hızlı büyüyen sektörlerden biri olduğunu vurgulayan Kalpaklıoğlu, “Pınar Süt, bugüne kadar 7,5 milyar litre süt satışı gerçekleştirdi. Türkiye'de nüfusun 70 milyon olduğunu varsayarsak herkesin 110 litre Pınar Süt içtiğini söyleyebiliriz” dedi.
Kalpaklıoğlu, Türkiye genelinde hane penetrasyonlarının yüzde 36 olduğunu, bunu yüzde 40'a çıkarmak ve bu yıl 3 milyon tüketiciye daha ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
“YILDA 11 MİLYON TON SÜT ÜRETİLİYOR”
Feyhan Yaşar Kalpaklıoğlu, Türkiye'de yılda 11 milyon ton süt üretildiğini düşündüklerini ifade ederek, süt üretiminin sadece yüzde 25'lik bölümünün kayıtlı olabildiğini, Türkiye'de kayıtlı sütün artmasını istediklerini ve bu konuyu desteklediklerini söyledi.
Geleceğin dünyasında beslenme şekilleri ve yaşam tarzlarının değişmeye başlamasıyla birlikte doğal, güvenli ve ambalajlı ürünlere yönelimin artmasının beklendiğini kaydeden Kalpaklıoğlu, gelecek yıllarda tüketici ihtiyaçlarına cevap verecek bütün yenilikçi ürünleri sunmayı taahhüt ettiklerini belirtti.
Kalpaklıoğlu, Türkiye'de çocukların süt tüketim miktarının olması gerekenin çok altında bulunduğuna da işaret etti.
Yaşar Holding Operasyonlar Başkanı Olcay Sunucu da, Pınar Süt'ün 2007'de 22 milyon YTL'lik yatırım gerçekleştirdiğini, bunun önemli bir kısmının sütle ilgili kapasite artışları ve UHT sistemleri üzerine olduğunu, bu yıl kapasite artışı yönündeki büyümeyi karşılayabilecek 10 milyon avroluk yatırım planı bulunduğunu anlattı.
Sunucu, söz konusu rakama pazarlama harcamalarının dahil olmadığını belirterek, Pınar Süt'ün 2007'de 14 milyon YTL'lik pazarlama yatırımında bulunduğunu, bu yıl bu rakamın 30-31 milyon YTL seviyesinde olmasının planlandığını kaydetti.
2 BİN TONUN ÜZERİNDE TÜKETİM BEKLENTİSİ...
Ticari Operasyonlar Başkan Yardımcısı Azmi Gümüşlüoğlu ise, Türkiye'nin, çocuk nüfus sayısı yüksek ülkelerden biri olduğuna dikkat çekerek, 1-9 yaş aralığında 11,2 milyon çocuk bulunduğunu, bu yaş aralığındaki çocukların sağlıklı gelişimleri için her gün 2 bardak (400 mililitre) süt tüketmeleri gerektiğini, ancak Türkiye'de bu miktarın 63 mililitre oranında olduğunu, sadece paketli süt tüketilme oranının ise 26 mililitreye kadar düştüğünü bildirdi.
Kişi başı süt tüketiminin İspanya'da 103 litre, İsveç'te 102 litre, Fransa'da 60 litre, Yunanistan'da 34 litre, Türkiye'de ise 23 litre olduğunu belirten Gümüşlüoğlu, toplam tüketilen paketli süt dikkate alındığında ise Türkiye'deki rakamın 9,5 litrelerde bulunduğunu kaydetti.
Gümüşlüoğlu, ambalajlı süt pazarının 676 milyon litre olduğunu belirterek, “Sadece 1-9 yaş arasındaki çocuklar günde 2 bardak süt içerse ambalajlı süt pazarının 1,6 milyar litre olması gerekiyor” dedi.
Çocuklu ailelerde bile süt içmenin henüz bir alışkanlık olmadığını, annelerde, çocuklarının sağlıklı gelişimiyle ilgili bilincin yeterli düzeyde bulunmadığını ve çocukların da şekerli ürünleri erken yaşlarda tüketmelerinden dolayı sütün lezzetini beğenmediğini ifade eden Gümüşlüoğlu, yeni ürünleri Pınar Çocuk Sütü ile hedeflerinin çocukların süt içme alışkanlığını artırmak olduğunu söyledi.
Gümüşlüoğlu, bir soru üzerine, Pınar Çocuk Süt'ün bu yılın sonuna kadar 2 bin tonun üzerinde tüketilmesini, sonraki her yıl da yüzde 40 civarında büyüme rakamı beklediklerini, 2 bin tonun karşılığı olarak yaklaşık 4 milyon YTL civarında bir ciro beklentisi bulunduğunu bildirdi.
Toplantıda, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Gastroenterolojisi ve Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Tufan Kutlu da çocukların beslenme alışkanlıkları ile ilgili bilgi verdi.
Basın toplantısının sunuculuğunu oyuncu Berna Laçin üstlenirken, Laçin'in kızı Ada da toplantıda yer aldı.