ORIFLAME Türkiye’nin İsveç’ten yeni atanan Genel Müdürü Johann Larsson “Oriflame Global sıralamasında 6’ıncı sırada bulunan Türkiye’yi, ekibimiz ve danışmanlarımızın desteği ile ilk 3’e sokmayı hedefliyoruz. Geçen yıl Türkiye pazarında çift haneli rakamlarla büyüdük. 60’dan fazla ülkede hizmet veren Oriflame için Türkiye stratejik olarak en önemli ülkelerden biri. Türkiye’nin önemi aslında ‘tek başına’ bölge ilan edilmesi ile de ispatlandı” dedi.
#ORIFLAME TürkiyeTürkiye genelinde 850 binden fazla doğrudan satışçı bulunuyor. Büyük bir kısmı ev kadını. Doğrudan satışçılar, evlerde toplanıp kozmetik, giyim, kişisel bakım, zinde yaşam ve beslenme destek ürünleri içeren çeşitli kataloglar vasıtasıyla satış yapıyor. Altın günlerini andıran bu etkinliklerde kadınlar hem birlikte vakit geçiriyor hem de para kazanıyor.
Oriflame, Türkiye’de üretim yapmayı gündemine aldı. Kısa sürede duş jeli ve şampuan üretimine başlayacaklarını belirten Oriflame CEO’su Magnus Brannström, “Daha sonraki planda ise Türkiye’de kapsamlı üretim yapmak var. Bu şekilde büyümeye devam ederseniz bölgenin üretim üssü haline geleceksiniz” dedi.
Teniste kadınlar dünya sıralamasında 1. sırada bulunan Danimarkalı tenisçi Caroline Wozniacki, İstanbul'da 25-30 Ekim 2011 tarihleri arasında düzenlenecek kadın tenisinin en prestijli turnuvası TEB BNP Paribas WTA Championships'in (Sezon Sonu Şampiyonası) heyecan verici olacağını söyledi.
Katalogdan alışveriş, özellikle ABD’de çok uzun yıllardır kullanılan ve pek de popüler olan bir yöntem. Bizde son 10 yılda gelişti. Zamandan ve paradan kazandırdığı için tercih ediliyor. Anketlere göre Türk kadını, kozmetik alışverişini mağazalardan değil, büyük oranla katalogtan yapıyor. Katalogdan makyaj ürünleri, parfüm, kıyafet, tencere, kolye ya da çarşaf takımı almak mümkün.
Doğrudan satış sistemiyle 63 ülkede 3.4 milyon danışmanla kozmetik sektöründe faaliyet gösteren Oriflame, krizde Türkiye’de büyümesini sürdürdü. Artan işsizliğe paralel olarak Türkiye’de danışman sayısını yüzde 26 artırdıklarını söyleyen Oriflame Türkiye CEO’su Johan Larsson, “Kriz döneminde 8 bin çalışanımızla Türkiye’de yüzde 18 büyüdük” dedi.
Krizde işsiz kalan doktor, öğretmen, eczacı gibi çok sayıda meslek grubu doğrudan satışa yöneldi. Bunda da bazı satış danışmanlarının Türkiye’de ayda 20 bin YTL’ye varan gelir elde etmesi etkili oldu. Oriflame Türkiye CEO’su John Larsson "Dünyada CEO’dan fazla kazanan danışmanlar var. En fazla satış yapan 100 danışmanımızdan üçü de Türk" dedi.
60 ülkede faaliyet gösteren, 3 milyondan fazla satış danışmanına sahip İsveçli kozmetik firması Oriflame’in en başarılı ilk 15 ismi arasında Özden Gül Eski. 26 yıldır istikrarlı bir şekilde sürdürdüğü işinde ‘lider’ isimlerden olan Özden Gül Eski, pandemi dönemini değerlendirirken “Pandemi döneminde kadınlar kişisel bakım ürünleri, makyaj malzemeleri yerine hijyen ürünleri ve doğal besin takviyeleri, bağışıklığı kuvvetlendirici desteklere yöneldiler. Sabun, sıvı sabun, şampuan, duş jeli, kolonya satışları arttı” diyor.
#Gazetehaberleri17-24 Haziran’da 64’üncüsü gerçekleşecek ‘Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nin eğlence ayağının Türkiye toplantısı geçtiğimiz hafta gerçekleştirildi. Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Vicky Habif, “Biz dünyanın gerisinde değiliz. Tam aksine, pazarlama, medya ve eğlence sektörümüz yetenekli insanlarla dolu. Kendimize güvenmemiz, dünyayı izlemekten ve yarışmaktan vazgeçmemiz gerekiyor” dedi.
#Uluslararası Cannes Lions Yaratıcılık Festivaliİstanbul İsveç Başkonsolosluğu’nda gerçekleştirilen basın toplantısıyla sonuçları açıklanan “Türkiye İş Ortamı Araştırması” isimli çalışma, İsveçli şirketlerin Türkiye ekonomisine olan güvenini ve ülkede yatırımlarını sürdürme konusundaki isteklerini ortaya koydu.
#İsveç