Güncelleme Tarihi:
YARATICI beyinleri bir araya getiren Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin bu yıl 64’üncüsü gerçekleştirilecek. Festivalde yalnızca reklam ve pazarlama dünyası değil “eğlence” dünyasının da yaratıcı kimlikleri olacak. Geçen yıldan itibaren bünyesine yeni ‘Lions Entertainment’ı (Lions Eğlence) ekleyen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde yeteneklerle markaların işbirliklerinin reklamcılık ve eğlence sektörüne katkıları da örneklerle anlatılacak. 17 yıldır Türkiye temsilciliğini Vicky Habif’in yürüttüğü Türkiye Cannes Lions’un “entertainment- eğlence” ayağının Türkiye toplantısı geçtiğimiz hafta gerçekleştirildi. Cannes Lions’un Türkiye Resmi Temsilcisi Hürriyet ile PwC Türkiye stratejik ortaklığında, ATÜ Duty-Free, Infront Türkiye’nin sponsorluğunda, Akmerkez ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya Lions Entertainment Festival Direktörü Louise Benson da katıldı. İş, reklam ve pazarla dünyasını bir araya getiren etkinlikte gazeteci- akademisyen Fatoş Karahasan’ın moderatörlüğünde farklı alanlardan yetenekleri ve markaları buluşturan projeler anlatıldı.
YETENEKLİ İNSANLAR
Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Vicky Habif, dünyanın en büyük yaratıcılık platformu Cannes Lions’un 2016’da eğlence sektörünün sunduğu fırsatları görünür kılmak için özel bir festival programı yarattığını belirterek şöyle konuştu: “Lions Entertainment Festivali, iş dünyasını, eğlence dünyasıyla buluşturarak, markaların popular kültürler işbirliği yapmasını sağlayacak bir zemin hazırlıyor. Cannes Lions’ın Türkiye medya temsilcisi Hürriyet olarak, ülkemizde yapılan işleri değerlendirmek amacıyla bir buluşma düzenledik. Lions Entertainment, Lions Health ve Eurobest’in Başkanı Louise Benson’un da katıldığı toplantıda, ülkemizin önde gelen markalarının çalışmalarını izledik. 3 saat süren bir program yaptık. 14 konuşmacıdan, Türkiye’nin en başarılı ‘markalı içerik’ çalışmalarını dinledik, geleceğin trendleri hakkında bilgi aldık. Günü özetlemem gerekirse, biz Türkiye’de dünyanın gerisinde değiliz. Tam aksine, pazarlama, medya ve eğlence sektörümüz yetenekli insanlarla dolu. Sinema, spor, müzik, oyun ve televizyon dizlerinin yıldızları, markaların yöneticileriyle birlikte, özgün içerikler üretiyorlar. Türk reklam dünyası olarak, dünyanın en büyük yaratıcılık buluşması Cannes Lions’da her yıl başarılı sonuçlar elde ediyoruz. Tüm konuşmacılarımızın vurguladığı gibi kendimize güvenmemiz, dünyayı izlemekten ve yarışmaktan vazgeçmemiz gerekiyor.”
UÇAKTAN İNİŞTE TANITIM BAŞLAR
DOĞAN TV Holding Global Agency CEO’su İzzet Pinto: “9 yıl önce Gümüş ile başladığımız bu yolculukta en büyük yükselişi Binbir Gece ile yakaladık. Binbir Gece tüm dünyada yayınlandığı her kanalda reytingleri 3 katına çıkardı. Bu dizileri yurtdışına satmak kolay olmuyor. Cannes’da havaalanından başlayarak büyük tanıtımlar yapıyoruz.
DOĞAN TV Holding Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Tankut Karahan: Ekosistem kurmaya çalışırken içeriğin ne kadar güçlü olduğunu görüyoruz. Dizilerin içerisine markalı içerik yerleştirme 4 yöntemle gerçekleştiriliyor. Bunları kullanan bir çok popüler proje bulunuyor.
KİŞİYE ÖZEL SENARYO
TÜRK Henkel AŞ Yürütme Kurulu Başkanı ve Henkel Beauty Genel Müdürü Hasan Alemdar: “Reklamın hikayesi reklam yüzü olan Gökçe Bahadır düşünülerek hazırlandı ve bu yüzden de çok iyi sonuçlar aldık. Gökçe Bahadır’la olan reklam serilerinin de organik gelişen bir iletişimi bulunuyor. Gelecek reklam filmi de Bahadır’ın hayatından esinlenerek senaryosu oluşturulacak.”
Gökçe Bahadır: “Bir reklam filminin öncesinde bu denli hazırlık aşaması olduğunu bilmiyordum. Bir ürünle yan yana durduğumuz için seçici davranıyoruz.”
MARKANIN CAZİBESİNİ ARTTIRIYOR
NuLook İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Yıldırım: Kariyerim boyunca eğlence ve mutluluk satarken sponsor ve marka iş birlikleri yaptım. NuLook olarak da markaların sinema konumlandırmasına devam ediyoruz. Mert Fırat, Harun Tekin, Koray Caner ve Didem Balçın ile ortaklaşa kurduğumuz Das Das ile bir iş modeli yarattık. 8 Nisan’da açıyoruz. Ünlülerle alınan yol markaların cazibesini arttırıyor.
Mert Fırat: “Markalı içeriklerde dikkat ettiğimiz en önemli konu reklam karakterlerinin dışına çıkmamak. Das Das için heyecanlıyız. Zaman, sermaye ve emek yönetimi yaptığımız bir iş oldu.”
EĞLENCE SEKTÖRÜ ALTIN ÇAĞINDA
LIONS Entertainment Festival Direktörü Louise Benson: “Dünya hızla değişiyor. Reklamcılar stres altındalar çünkü insanlar TV’de reklamları geçebiliyorlar, reklam engelleyici yazılımlar var. Tüm bunlar eğlence sektörü üzerinde bir baskı yaratıyor. Artık reklamcılığın evrim geçirmesi gerekiyor çünkü insanların çok fazla seçeneği var. Eğlence sektörü altın çağını geçiriyor. İnsanlar artık duşta bile müzik dinleyebiliyorlar yani sınırsız platformda istediğiniz içerikle etkileşim halinde olabiliyorsunuz.”
AÇIK HAVA REKLAM ATAĞI
PWC Türkiye Ortağı Murat Çolakoğlu: “Biz akıl satıyoruz ve para kazanıyoruz. 2050’de Türkiye’nin Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi olacağı öngörülüyor. 12 yıldır yayınladığımız ‘Global Media and Entertainment Outlook Raporu’nda 2020’ye kadar reklam sektöründeki büyüme oranları bize çarpıcı sonuçlar veriyor. İnternet, açık hava, radyo, televizyon reklamcılığının ve basın önemli büyüme rakamlarına sahip olması bekleniyor. Açık hava reklamcılığında yeni mecralar ortaya çıkacak.”
İHTİYAÇ SAHİBİNE İLETİM
TOMS Türkiye Başkanı Rıfat Elhadef: 2006 yılında kurucusu Blake Mycoskie’nin Kaliforniya’daki evinde yolculuğuna başlayan TOMS’un, 10 yılda 100’den fazla sivil toplum kuruluşu ile işbirliği yaparak, 70 ülkede 70 milyon çiften fazla ayakkabıyı ihtiyaç sahibi çocuklarla buluştuk. Türkiye’de TEGV ile çalışıyoruz.”
DOĞRU MARKA DOĞRU SPOR
INFRONT Türkiye Genel Müdürü Ender Uslu: “Dünyanın 4 bir yanında sporla ilgileniyoruz. Spor pazarlama alanında dönüşüm yaratıyoruz. 25 spor dalına odaklandık. Spor dışı markaları spor içine sokarak duygusal bağ kurmalarını sağlıyoruz. Türkiye nüfusuna oranla en yüksek basketbol takip oranına sahip ülke. Doğru markalarla sporu öpüştürmemiz, bunu yaparken de farklı kulüpleri ve oyuncularını bir araya getirmemiz, çok güzel sonuçlar veriyor.”
EVRENSEL İŞ YAPIYORUZ
HÜRRİYET Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan: “Türkiyede iş yaparken evrensel iş yapmaya çalışıyoruz. 44 yıldır Hürriyet’in yaptığı Altın Kelebek artık Pantene Altın Kelebek oldu ve P&G ile yapılan işbirliğiyle Altın Kelebek’e eklenen yeni kategoriler çok ilgi çekti. Altın Kelebek’te sosyal medyada 311 milyon görüntülenme elde ettik. Her yaptığımız işi ticari amaçlar güderek yapmıyoruz. Gaziantep’i keşfet gibi illerimizi Hürriyet yazarlarıyla keşfettiğimiz işleri de TÜRSAB ile beraber yapıyoruz. Hürriyet markalı içerik projeleri de hayata geçiriliyor. Oriflame işbirliğinde Ayşe Arman ve Ceyda Düvenci’nin ilk online Facebook canlı yayın kadın programı olan ‘Mutluysan Güzelsin’ projesine başladık.”
HEYECAN YAŞATIYOR
MASTERCARD Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yasemin Bedir: “İstanbul’u farklı bir gözle yaşamak isteyen Mastercard kullanıcılarının, İstanbul’un paha biçilemez güzelliklerini deneyimlemesine imkan verecek ayrıcalıkları sunduğumuz özel bir platform olan “Paha Biçilemez İstanbul” projemiz yürüyor. Biz de platform üzerinden yaptığımız bu kampanyalar ve yarışmalarla kullanıcılarımızla dokunup, onları hikayenin içine alarak deneyimler yaşatıyoruz.”
HAVAALANI DA YENİLENİYOR
ATÜ Duty-Free Genel Müdürü Ersan Arcan: “8 ülke ve 21 havaalanında hizmet veriyoruz. Bu havaalanlarının yapılandırmasında yolcu dinamiklerinin, profillerin, alışveriş alışkanlıkları önemli. 2000’den bu yana mağazalarımız 4 kez yenilendi. Tabii ki bu yenilenmelerdeki en büyük etken yolcu profillerinin ve dinamiklerinin de değişmesi oldu. Ayrıca, Travel Happy isimli projemizle sürekli veri toplayan ve data yönetimi yapan bir marka haline geldik.”
DOĞRU İLETİŞİM
4129Grey CEO’su Alemşah Öztürk: “Ajansların marka iç görüsünü koruyarak, doğru araçlarla doğru içeriği bulup markanın kitlesine iletmeleri gerekiyor. Markanın organik bağı korunmalı.”