Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Mart 27, 2010 00:00
Doğrudan kozmetik satışı alanında faaliyet gösteren İsveçli Oriflame’in bünyesinde Türkiye geçen yıl yüzde 87’yle en hızlı büyüyen ülke oldu.
Oriflame Başkanı ve CEO’su Magnus Brannström, geçen yıl Türkiye’de satış danışmanlarının sayısının 200 bine ulaştığını belirterek, “Kriz nedeniyle ek iş arayan insan sayısı arttı. Artan satış kadromuz da yüzde 87 büyümemizi sağladı. 2010’da da benzer bir artış bekliyoruz” dedi. Türkiye’nin satış hacmi bakımından Oriflame’in yedinci en büyük ülkesi olduğunu ifade eden Brannström, “Türkiye’nin ilk beşte yer almasını bekliyoruz. Uzun vadede Türkiye’yi dünyadaki en büyük Oriflame pazarlarından biri olarak görüyoruz. Türk pazarı satış büyüklüğü ve kârı, Batı ile Doğu, Avrupa ve Asya arasında köprü olması açısından büyük öneme sahip” diye konuştu.
Daha fazla yatırım
Magnus Brannström, Türkiye’de kozmetik pazarının çok büyük olduğunu ve Oriflame’in bu pazarda önde gelen şirketlerden biri olmaya devam edeceğini dile getirerek, şunları söyledi: “Gelecek yıllarda Türkiye’ye daha fazla yatırım yapmayı düşünüyoruz. Türkiye’de daha güçlü bir şekilde büyüyecek ve ilerleme kaydedecek potansiyel var. Türkiye’deki ve dünyadaki birçok kadına da kendi bağımsız işlerini kurmalarında yardımcı olmaktan dolayı mutluyuz.”
Erkekler de başvuruyorOriflame Türkiye Genel Müdürü Johan Larsson da, son bir yılda 400 bin satış temsilcisinin ürün siparişi verdiğini belirterek, şöyle konuştu: “Yeni katılan 200 bin kişinin arasında işsizler ve ev hanımları olduğu gibi farklı meslekten kişiler de bulunuyor. Çok sayıda mimar, doktor, öğretmen ve bankacı satış temsilcisi olarak Oriflame bünyesine katıldı. Kriz korkusuyla gelirini artırmak isteyen ya da eve ekonomik anlamda katkıda bulunmayı amaçlayanlar Oriflame’e üye oldular. Eskiden daha çok kadınlar satış temsilcisi olmak için başvururdu. Şimdi erkeklerin de sayısı arttı. Erkekler hem eşlerini desteklemek için hem de gelir elde etmek için satış temsilcisi oluyor.”
Krizde en çok renkli kozmetik ve parfüm sattı
ORIFLAME’in faaliyet gösterdiği 62 ülke arasında Türkiye’nin 2009’da en fazla satış yapan şirket olduğunu aktaran Oriflame Türkiye Genel Müdürü Johan Larsson, “Türkiye’de pazarın büyüklüğü 1.7 milyon
Euro. Kişi başına tüketim ise 23 Euro, bu rakam Batı Avrupa’da 140 Euro. Bine yakın ürünümüz var. Krizde en çok renkli kozmetik ve parfüm sattık” diye konuştu. Satış temsilcilerine dünya genelinde yılda 10 dolarla, 2 milyon
dolar arasında kazanç sağlayan Oriflame’nin dünyada 3.3 milyon satış danışmanı var. Türkiye’de 1 lira kayıt ücreti yatırılarak satış temsilcisi olunabiliyor. Kazanç kişinin çalışmasına göre değişiyor. Oriflame Türkiye’nin satış danışmanları arasında bulunan üç Türk kadını geçen yıl dünya sıralamasına girmeyi başardı. Özgül Cingil dünya beşincisi, Özden Gül Eski dünya 23’üncüsü ve Emine Saraç ta dünya 24’üncüsü oldu.