Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2008 00:00
Krizde işsiz kalan doktor, öğretmen, eczacı gibi çok sayıda meslek grubu doğrudan satışa yöneldi. Bunda da bazı satış danışmanlarının Türkiye’de ayda 20 bin YTL’ye varan gelir elde etmesi etkili oldu. Oriflame Türkiye CEO’su John Larsson "Dünyada CEO’dan fazla kazanan danışmanlar var. En fazla satış yapan 100 danışmanımızdan üçü de Türk" dedi.
ABD başlayıp Avrupa’nın ardından Türkiye’ye yansıyan kriz, işten çıkartılan kişi sayısında bir anda büyük bir patlama yaratınca doktor, öğretmen, eczacı gibi çok sayıda meslek grubu çareyi kaybettikleri işlerinin yerine doğrudan satışı koymakta buldu. Bunda da bazı satış danışmanlarının Türkiye’de ayda 20 bin YTL’ye varan oranlarda gelir elde etmesi etkili oldu. Kriz dönemlerinde bu mesleğe olan eğilimin arttığını ifade eden Oriflame Türkiye CEO’su John Larsson "1998 yılında Rusya’da yaşadığımız krizden sonra çok iyi eğitimli insanlar bize satış danışmanı olarak çalışmak üzere katılmaya başladı. Şimdi bu insanlar arasında CEO’dan bile fazla kazananlar var. Türkiye’de de benzer bir süreç bekliyoruz" dedi.
Türkiye’de de artacakBu dönemde Oriflame bünyesinde çalışmaya başlayan sanatçı Tamilla Riva’nın bugün yılda 1 milyon
Euro gelir elde ettiğini dile getiren Larsson, şöyle devam etti: "En fazla kazanan ikinci satış danışmanımız da yine kriz döneminde aramıza katılan bir doktor oldu. İşini kaybedenler zor bir sürece giriyor. Çocuklarını kendilerini ve ailelerini desteklemeleri gerekiyor. Ben bu gibi eğitimli insanların Türkiye’de de bize başvuracağını düşünüyorum. Şimiden Türkiye’de de birçok eczacı, doktor, öğretmen ve mimarla birlikte çalışıyoruz."
300 milyon Euro ödedikTürkiye’de 135 bin satış danışmanı ile çalıştıklarını kaydeden Larsson, şöyle konuştu: "Biz satış sanışmanlarına 2 fırsat sunuyoruz. Bunlardan birincisi ürünü kullanma fırsatı. Diğeri de iş fırsatı. Ekonomi kötüleştikçe daha çok başvuru alacağız. Erkeklerden de giderek daha yoğun ilgi görüyoruz. Bu işe girerken kadınlar kozmetiği erkekler ise parayı cazip buluyor. Bu nedenle biz çiftler halinde çalışmaya çok daha fazla yönlendiriyoruz. Genelde kadın başlıyor. Para kazanıyor. Sonra da adam işin içine giriyor. Oriflame kazancının yüzde 30’unu danışmanlarına ödüyor. Geçtiğimiz yıl dünyada ödenen bedel 300 milyon Euro’yu aşıyor."
500 bin danışman varTürkiye’de bu sektörde toplam çalışan sayısının 500 bine yakın olduğuna dikkat çeken Larsson konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bir ülkenin kriz ortamında olması iyi değil. Ancak insanlar işini kaybetse bile iyi görünmek istiyor. Bu anlamda krize karşı iyi durumdayız. Bir diğer taraftan da krizde insanların çok daha fazla paraya ihtiyacı oluyor. Bu yöntem ile hem alıcıya hem de satıcıya çok iyi fırsatlar sunulabiliyor." dedi.
Gün kültürüyle Doğu’da büyüyecekORIFLAME’in bugüne kadar Doğu’ya yönelmediğini ifade eden John Larsson, şöyle konuştu: "Bu yıldan itibaren doğuya daha çok yatırım yapacağız. Böylede 100 bine yakın danışman hedefliyoruz. İstanbul’da insanlar meşgul. Yapacak çok işleri var. Ama doğuda evde sık buluşmaları iyi bir fırsat. Kadınların çay kahve için bir araya gelmesi bizim için işi kolaylaştırıyor. Ankara’nın doğusu üzerinde artık daha çok duracağız. Orada gerçekten çok büyük bir potansiyel olduğunun farkındayız. O bölgede hem yeni personeller alıyoruz hem de odaklanıyoruz."
4 yılda 5 kat büyürüzORIFLAME’in Türkiye’yi geleceği en parlak ülkeler arasında görüğüne dikkat çeken John Larsson "Türkiye satış anlamında faaliyet gösterdiğimiz 61 ülke içinde 12’nci sırada. Ama ilk 3’te olmak istiyoruz. 4 yılda 5 kat büyümek gibi bir hedefimiz var" dedi.
Kadınlar krize daha hassas, yorgunluk makyajla kapanıyor
DÜNYAYI etkisi altına alan krizin satışlarını olumsuz etkilemeyeceğini anlatan Oriflame Türkiye CEO’su Johan Larsson, "Özellikle krizler kötü gidişatın işareti olarak insanların yüzünü daha fazla yorgun gösteriyor. Ve kadınlar bu durumda görüntüye karşı daha hassaslar ve makyaj ile bu olumsuzluğu kapatma ihtiyacı duyuyorlar" dedi.
En hızlı büyüyen pazar İran olduORIFLAME Türkiye’den önce şirketin Mısır, Sırbistan, Bulgaristan gibi ülkelerde CEO’luk ve bölgesel yöneticilik görevlerini de yürüttüğünü belirten Larsson, ülkelere göre kozmetik kullanım alışkanlıklarını şöyle anlattı:
Geçen yıl girdiğimiz İran şu an bizim için en hızlı büyüyen pazar.
Mısır’da bayan müşterilerimiz cilt rengini açsın diyerek beyazlatıcı ürünler, sabun ve kolonya kullanılıyor
Batı Avrupa’da en fazla cilt bakım satıyor
Rusya ve Doğu Avrupa’da ise kokular ve renkli kozmetik ürünler ilgi görüyor
Türk kadınları da Ruslar gibi renkli kozmetiğe ilgi gösteriyor.