Güncelleme Tarihi:
DOĞRUDAN satış ile kozmetik sektöründe faaliyet gösteren İsveçli Oriflame, Türkiye’de yatırım sinyali verdi. Kısa bir süre içerisinde Türkiye’de duş jeli ve şampuan üretimi yaptırmaya başlamayı planlayan Oriflame, ardından daha kapsamlı bir üretim düşünüyor. Oriflame CEO’su Magnus Brannström, Türkiye’nin üretim tabanının her geçen gün büyüdüğünü belirterek, “Ürünlerin faaliyet gösterdiğimiz ülkelere yetiştirilme süresi çok önemli. Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da bu sorunu gidermek için Türkiye’de üretim hayallerim arasında yer alıyor. Artık dünyanın tatlı ülkesi sizsiniz. Avrupa’daki diğer şirketlere de baktığım da sizdeki potansiyelin farkında oldukları ortada. Türkiye bu şekilde büyümeye devam ederse, bölgenin üretim üssü haline getirebiliriz” dedi.
Avrupa’nın en büyüğü
60 ülkede faaliyet gösterdiklerini, ağırlıklı olarak Doğu Avrupa, Latin Amerika ve Asya bölgelerinde bulunduklarını söyleyen Brannström, şöyle konuştu: “Kriz döneminde özellikle Yunanistan ve İspanya’da sıkıntılar yaşadık. Burada doğan sıkıntıları özellikle Türkiye, Rusya ve Ukrayna ile tazmin ettik. Türkiye son 3-4 yıldır resmen uçuyor. Oriflame için çok daha fazla önem kazanıyor. Almanya’dan sonra nüfusu en çok olan ülke. Türkiye, 2012’de Almanya’yı da geçerek Oriflame’in Avrupa’daki en büyük pazarı olacak. Gelecek planlarımızın başını çeken ülkelerden bir tanesi de Türkiye. Önümüzdeki yıl için 100 milyon Euro ciro hedefliyoruz.”
Tasarruf edeceğiz
Brannström, şunları söyledi: “Ürünlerimiz bulunduğumuz tüm ülkelere zamanında ulaşmalı. Türkiye bu konuda da çok avantajlı. Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarları buradan beslenebilir. Bu sayede hem Türkiye ekonomisi gelişecek hem de biz bölgedeki pazarlarımıza ürünlerimizi zamanında yetiştireceğiz. Lojistik konusunda da tasarruf sağlamış olacağız. Türkiye şu anda çok iyi gidiyor ve bu hayalin gerçekleşmesini istiyoruz.”
Potansiyel ortada
Türkiye’nin çok büyük bir satış potansiyeli taşıdığını dile getiren Brannström, şu değerlendir-melerde bulundu: “Türkiye’nin potansiyelinin farkındayız. Bu pek bir şey değiştirmiyor çünkü bütün şirketler Türkiye’nin farkına varmış durumda. Özellikle son dönemde Avrupa’daki krizin yoğunlaşmasından sonra tüm şirketler rotasını buraya doğru çeviriyor. Herkes parasını Türkiye’ye yatırmak istiyor. Ancak hala kişi başı milli gelirler Avrupa’ya oranla çok düşük. Eğitim seviyesi yükseliyor ve bu oran satışlara da yansıyor.”
Hiçbir din güzelliği reddetmez
MUHAFAZAKAR ülkelerde ürünlerini satmakta zorlanmadıklarını söyleyen Magnus Brannström, “Dünya üzerindeki tüm kadınlar herhangi bir sebeple güzel olmak istiyor. Türkiye için de ‘muhafazakarlaşıyor’ yorumları var. Bu Türk insanlarının kendi seçeceği bir yol. Bildiğim tek şey ise, hiç bir din güzelliği reddetmez. Güzellik evrensel bir kavram. Biz de bu isteğe cevap vermeye çalışıyoruz. Tüm insanlar zamanla çok daha güzel olmak isteyecek ve bu bizi mutlu edecek” diye konuştu.
En iyi kazanan ilk 10 içinde iki Türk var
DOĞRUDAN satış sektörünün kozmetik sektörü içerisinde aldığı payın son 10 yılda yüzde 8’den yüzde 12’ye çıktığını belirten Oriflame CEO’su Magnus Brannström, “Doğrudan satış sektörü, kozmetik sektöründen daha fazla büyüyor. Satış danışmanlarının sayısı artıyor. Bu kimsenin tek işi değil ve herkesin ek gelire ihtiyacı var.Genellikle kadınlar yapıyor. Bu sayede iyi anne ve iyi eş özelliklerinin yanına iyi bir işkadını olmayı da ekliyorlar” dedi.Brannström, en fazla kazanan Oriflame danışmanının yıllık 2 milyon dolar kazandığını, kazanç listesinde ilk 10’da iki kişinin de Türkiye’den olduğunu söyledi.
Genel müdürler Türkiye’yi istiyor
MAGNUS Brannström, Oriflame Türkiye Müşterek Genel Müdürü Kemal Kaya’nın çok şanslı olduğunu söyledi. Brannström, “Kemal, tüm dünyada adı giderek yayılan bir ülkede genel müdürlük yapıyor. Kemal özeniliyor Hızlı büyümek de zor kontrol edilebilir bir şeydir. Diğer müdürler de Türkiye’nin başına geçmek istiyor olabilir” dedi.