Deniz İNCEOĞLU
Oluşturulma Tarihi: Şubat 10, 2011 20:57
Katalogdan alışveriş, özellikle ABD’de çok uzun yıllardır kullanılan ve pek de popüler olan bir yöntem. Bizde son 10 yılda gelişti. Zamandan ve paradan kazandırdığı için tercih ediliyor. Anketlere göre Türk kadını, kozmetik alışverişini mağazalardan değil, büyük oranla katalogtan yapıyor. Katalogdan makyaj ürünleri, parfüm, kıyafet, tencere, kolye ya da çarşaf takımı almak mümkün.
Çoğu firma kendi ürününü sattığından, arada dükkan kirası, toptancı ya da perakendeci gibi katmanlar olmadığından fiyatlar da çok makul. 700 bin kişi Türkiye’de katalogdan satış yapıyor, kuaförde ya da iş yerinde bile onlara ulaşmanız mümkün. Çevrenizde böyle biri olmasa da çağrı merkezleri yardımınıza koşuyor. Ürün teslimi ortalama 3 gün sürüyor. NIKKEN WELLNESS TÜRKİYEDinlenme ve rahatlama için1975’te Japonya’da kurulan Nikken Wellness, 2006’da Türkiye piyasasına girdi. Ürün skalası markaya özel patentli manyetik alan teknolojisi içeren uyku grubundan oluşuyor. Dinlenme & Rahatlama kategorisinde yatak, yorgan, yastık, masaj aletleri, manyetik tabanlıklar, ThermoWear tekstil ürünleri ve takılar mevcut. Fitness meraklıları kendinden ağırlıklı opsiyonel tabanı bulunan CardioStrides ayakkabı ve CardioSox çorapları tercih ediyor. Takılardaki özellikse 700 gauss gücünde neodimiyum mıknatıslardan oluşup yarattığı manyetik alan sayesinde denge vermesi ve stresten arındırması. Nikken Wellness için Türkiye’de yedi bin kişi satış yapıyor. Çevrenizde böyle biri yoksa www.nikkenturkey.com.tr’yi ziyaret edebilir, 0216 547 94 04 numaralı danışma hattını arayabilirsiniz. ORIFLAMEKozmetikte aradığınız her şey1967’de Jonas ve Robert Af Jochnick kardeşler tarafından İsveç’te kurulan Oriflame, Türkiye piyasasına 1992’de girdi. Cilt bakımı, makyaj, parfüm ve kişisel bakımdan oluşan ürün skalasına her yıl 300 çeşit ekliyor. 100’den fazla bilim adamıyla sadece kendi markalarını üretiyor. Yaş ve fiyat aralığına göre makyaj ve cilt bakımı kategorilerinde alt markalar var. Makyajda Giordani Gold prestij serisi, güzelliğe önem verenler için Oriflame Beauty, gençlere hitap eden Very Me en çok tercih edilenler arasında. Cilt bakımında, anti-ageing serileri olan Ecollagen 3D+ ve Time Reversing, her yaş ve cilt tipine uygun Optimals serisi, sarkmış ciltler için Bioclinic ve Royal Velvet, sorunlu genç ciltler için ise Pure Skin öneriliyor. 14 Şubat için kalpli Triple Core ruj üretilmiş. Fiyatı 9.90 lira. Hem erkek, hem de kadın seçeneği bulunan Urban Lovers parfüm de iyi bir hediye olabilir. 50 mililitrelik şişenin fiyatı 36.90 lira. Dünyada 3.3 milyon kişinin satışını yaptığı markaya www.oriflame.com.tr’den de ulaşabilirsiniz. NUSKINYaşlanmaya karşı etkili2009’da Türkiye piyasasına giren Nuskin, anti-aging, kişisel bakım ve besin takviyeleri kategorilerinde kendi ürettiği 200’den fazla ürüne sahip. Yaşlanmayı geciktirdiği iddia edilen ageLOC markası öne çıkıyor. 75 bilim adamının üzerinde çalıştığı günlük cilt bakım sistemi Transformation, ageLOC Edition Galvanic Spa System II ve Tru Face Essence Ultra en çok tercih edilenler. Ürünlere www.nuskin.com’dan ya da 0800 44 882 80 78’den ulaşabilirsiniz. TUPPERWAREBu ay tatlılara ayrıldıTürkiye piyasasına 15 yıl önce girdi. Zeki fikirleri, canlı renkleri ve gıda saklama koşullarını iyileştirmesi açısından kadınların sevgilisi. Mikrodalga fırına giren kaplar, silikon gereçler, bıçaklar, buzdolabı ve buzluk saklama serileri, ekmek-peynir saklama kapları, sürahi ve bardaklar bulabilirsiniz. Bunlar arasında en çok saklama, servis ve hazırlama ürünleri tercih ediliyor. Bu ayın teması “Tatlı”. Tatlı hazırlama, servis ve sunuşu konusunda hayat kolaylaştıran pek çok üründe kampanya var. Markaya ücretsiz danışma hattı 0800 261 21 37’den ya da www.tupperware.com.tr’den ulaşabilirsiniz.DORE14 Şubat’a özel hediyelerDore, 2009’da kişisel bakım ve kozmetik, temizlik, ev ve mutfak ürünleriyle piyasaya girdi. Sadece ithal ürün satıyor. Makyaj ürünlerinde Copines, Classics, Delia yer alırken cilt ve kişisel bakımda Eveline, Venus, Sweet Dreams, La Rive var. Bu ay Sevgililer Günü’ne özel seçenekler ve kampanyalar var. Iwan Woman EDP alana takı seti, Iwan Men EDT alana erkek cüzdanı hediye ediliyor. 25 liralık Classics makyaj ürünlerinden alanlara ise makyaj çantası veriliyor. 35 bin bağımsız temsilcinin satış yaptığı Dore’ye www.doreonline.com.tr’den de ulaşabilirsiniz.AMWAYDağıtımcı sayısı 160 bin1959’da abd’de kurulan Amway, Türkiye’ye 1994’te geldi. Kataloğunda kozmetik ve cilt bakımından ev bakımı ve temizlik ürünlerine, vitamin ve beslenme destek ürünlerinden ev teknolojisi ve kişisel bakıma kadar 500’den fazla ürün var. Cilt bakımı ve kozmetik markası Artistry ile beslenme destek ürünleri markası Nutriway en çok tercih edilenler. Şubat’ta Beauty Cycle marka allık, göz kalemi, ikili göz farı, kalıcı ruj ve maskaradan oluşan hediye setlerinden alanlar, şık bir kozmetik çantasına sahip olacak. Geçen yıl dünya çapında 73 milyon dolar ciro yapan Amway, Türkiye’de 160 binden fazla serbest girişimciye sahip. Henüz onlardan biriyle tanışmadıysanız www.amway.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.AVONIphone ve Ipad de satılıyor“Kadınların kadınlar için çalıştığı şirket” sloganıyla 125 yıldır hizmet veren Avon, Türkiye pazarına 1993’te girdi. Her ay yenilenen kataloğunda makyaj, parfüm, cilt bakımı, kişisel bakım, erkek bakım, takı ve aksesuvar kategorilerinde ürünler sunuyor. Bunlar arasında özellikle makyaj ürünleri ve parfümler yok satıyor. Sadece kendi markalarını satıyorlar. Anew, Advance Techniques, Solutions, Avon Care, Color Trend, Perfect Wear, Skin So Soft ve Naturals bu markalardan bazıları. 14 Şubat’a özel olarak Up To You parfüm serisi eklendi. Hem erkek, hem de kadın için bulunan seri, yüzde 40 ucuza; 36 liraya satılıyor. Yanında parfümlü vücut spreyi ve antiperspirant roll on deodoran hediye. Avon, danışma hattı ve www.avon.com.tr’den sonra, iPhone ve iPad’te de hizmet vermeye başladı. Online kataloğu istediğiniz zaman görebiliyorsunuz. “İstek Listem” özelliği sayesinde kampanya fırsatları ve ürünler hakkında kişisel notlar alabiliyor, güzellik önerilerini ve kişisel notlarınızı e-mail/Facebook/Twitter üzerinden paylaşabiliyorsunuz. HERBALIFEİç ve dış beslenmeye önem veriyor31 yıl önce Amerika’da Mark Hughes’ın kurduğu Herbalife, Türkiye’de 1998’de “Daha iyi bir yaşam için beslenme” sloganıyla yola çıktı. İki ana ürün kategorisi var. Biri, vücudu içerden besleyen gıda takviyeleri ile kilo kontrol ürünlerinden oluşan İç Beslenme Ürünleri, diğeri vücudu dışarıdan besleyerek bu konsepti tamamlayan vitaminli cilt ve vücut bakım ürünlerinin olduğu Dış Beslenme Ürünleri. İç beslenmede kendi ürünlerini kullanan Herbalife, kişisel bakımda NouriFusion, Radiant C, Skin Activator ile çalışıyor. Türkiye’de yılda yaklaşık bir milyon ürün, 21 bin kişi tarafından satılıyor. (216) 542 75 90 numaralı telefonu da aramak mümkün.7 GÜNDE CAYMA HAKKIKatalogla satış sektöründe müşteri her zaman haklı. Satın aldığınız ürünü 7 gün içinde iade etme hakkınız var. Buna kısaca “cayma hakkı” deniyor. Bu sürede bir kez daha düşünüp malın kalitesini ve fiyatını karşılaştırma fırsatına sahip olursunuz. Özellikle Doğrudan Satış Derneği üyesi olan şirketler, bu vazgeçme süresini daha uzun tutarak tüketiciyi koruyor.KADINLARA İŞ İMKANIHerhangi bir dükkan olmadan sadece katalogdan yapılan satışa, doğrudan satış da deniyor. Sektör, özellikle ev hanımları olmak üzere pek çok kişiye ek gelir imkanı sağlıyor. Sektördeki bağımsız temsilcilerin yüzde 90’ını kadın.