ORGANİZE perakende markaları 2023’te enflasyonun etkisiyle cirolarında ortalama yüzde 80’in üzerinde artış sağlarken, her üç markadan birinin adet satışı 2022’nin gerisinde kaldı. Birleşmiş Markalar Derneği’nin yaptığı yazılı açıklamaya göre, markalar 2023’te turiste satışta da umduğunu bulamadı.
#ORGANİZE Perakende Markaları2022’de global olarak belirledikleri ‘deneyim şampiyonu olma’ vizyonunu Türkiye’de çok iyi bir şekilde uygulamaya koyduklarını belirten MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar “Hem mağazalarımızda hem de dijital mecralarda müşterilerimizin ürüne karar vermelerinden satın alımlarına, kullanım sırasında sunduğumuz desteklerden ürün ömrünü bitirdiğinde dahi onların yanında olmamıza kadar daha iyi bir alışveriş ve kullanım deneyimi için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Deneyim şampiyonluğu odağında 2023 yılına bakarsak, MediaMarkt Türkiye için iyi bir yıl olduğunu söyleyebilirim” dedi.
#MediamarktRekabet Kurulu Başkanı Birol Küle, fahiş fiyat artışı nedeniyle 13 teşebbüse 878 milyon TL idari para cezası uygulanan soruşturmada, 'topla-dağıt karteli' dedikleri tipte kartel yapılanmasıyla karşılaştıklarını söyledi. Küle, "Yüksek paya sahip tedarikçiler ile yine yüksek paya sahip perakende şirketlerinin mevcut ticari ilişkilerini kullanarak refah dağılımını nasıl bozdukları, suni fiyat artışları ile moral de dahil toplumsal adaleti nasıl tahrip ettikleri, yoğunlaşmanın olduğu piyasalarda rekabet ihlallerinin kolaylaştığı, kritik dönemlerde özellikle alt pazardaki darboğazın tüketiciler üzerindeki baskısını artırdığı görüldü" dedi.
#Birol Küle2010 yapı sektörüne giren Uğur ve Volkan Uray kardeşler, 2020’de kurdukları Yapıset A.Ş.’nin İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde 18 bin metrekare kapalısi kapalı olmak üzere toplam 25 bin metrekare alanda ürettiği yapı ürünleri, Türkiye’den olduğu kadar yurt dışından da yoğun talep alıyor.
#1Türkiye’de Apple, Beats by Dr.Dre, JBL, Harman Kardon, Thule, Case Logic ve Hama gibi dünyanın önde gelen teknoloji ve aksesuar markalarının distribütörü olan Aztek Teknoloji, halka açılıyor. 10-11-12 Ağustos tarihlerinde halka arz edilecek paylar için 10.90 TL’den talep toplanacak. Aztek Teknoloji Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hüseyin Ütebay, “Halka arz maceramız aslında bizim kurumsallaşma sürecimizin bize göre taç giyme töreni. Önümüzdeki 5 sene boyunca yüzde 40 nakit temettü dağıtacağımıza yönelik taahhüdümüz var. Bu da bize uzun vadeli yatırım yapmak isteyecek olan tüketiciyi cezbeden bir nokta olacaktır” dedi.
#Aztek TeknolojiPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetStrong Group Medya bu yıl ikincisini düzenlediği Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleriyle sanat, iş ve bilim dünyasını bir araya getirdi. Kazananların Strong Bosses Dergisi ve strongbosses.com okurlarının oylarıyla belirlendiği Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleri İstanbul Hilton Bomonti Otel’de gerçekleşti.
#Sponsorlu İçerikDO&CO havayolu ikramı pazarında Avrupa’dan sonra şimdi de Amerika kıtasında üst kalite marka olarak liderliğini ilan etti. Bin 380 uçaklık filosu ve büyük geliri ile bilinen Amerikan Delta Havayolları büyük anlaşmaya dijital platformda imza attı. Kıran kırana rekabetin yaşandığı ABD pazarında ikramdan aslan payını kapmak kolay değildi. Diğer oyuncular şaşkınlıklarını hâlâ üzerlerinden atamadılar. DO&CO’nun güçlü silahı yine ‘taze yemek’ bütün yolları açmıştı.
#YAZARİç pazardaki daralmayı ihracatla aşan Çalışkan Ofis Mobilyaları, Sri Lanka’ya kadar uzandı. Kişiye özel tasarım mobilya üreten firma, ürünleri 3 boyutlu olarak müşterisine sunuyor, tek tuşla fabrikaya sipariş olarak geçiyor. 2020’de ihracat payını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefleyen firma, yurtdışında 5 mağaza açmayı hedefliyor.
#KOBİBeymen ve Ay Marka’yı Katarlı Mayhoola’ya tamamen satan Cem Boyner’in hayali Ali Baba’nın kurucusu Jack Ma gibi perakendede teknoloji devi yaratmak. Mayhoola’dan gelecek kaynak bunun için harcanacak. Yeni lojistik merkezi ise Gebze’de sessiz sedasız açılmış. Mayhoola ise Beymenle coğrafi avantaj yaratacak. Duyumlarımıza göre Beymen’de yönetim değişmeyecek.
#Yazarİstanbul Jewelry Show, 21-24 Mart'ta 48. kez CNR Expo, İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleştiriliyor . Fuar 24 ülkeden 1250 firma ve marka ile 120'yi aşkın ülkeden 30 bini aşkın mücevher sektörü profesyoneline ev sahipliği yaptı.
#İstanbul Jewelry ShowJLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, trafikte geçen zamanı azaltmak, verimliliği arttırmak için bölgesel ofislerin kullanma oranlarının artacağını belirterek, “Ayrıca ortak yaşam üniteleri de gelecek. Öğrenci yurtları gibi düşünebilirsiniz. Pazartesi-perşembe çalışan yurdunda kalıp, hafta sonları ailesinin yanına giden çalışanlar olacak” şeklinde konuştu.
#AVMİçecek kategorisinde kariyer yapan, Ortadoğu’da 6.5 yıldır üst düzey yönetici olarak çalışan Tolga Sezer, Dubai’nin en tanınmış ailelerinden Al Ghurair Grubu’nun içecek işinin CEO’su. 2019 yılında Ortadoğulu şirketlerin çok daha fazla Türkiye’de yatırım yapacağını söyleyen Sezer, Ortadoğulu yatırımcıların özellikle hızlı tüketim ürünleri, organik ve sürdürülebilir tarım alanlarında Türkiye’deki fırsatları değerlendirmek istediklerini anlattı.
#Gazetehaberleriİsveç’in batı sahilinde, Kopenhag ile Oslo’nun tam ortasındaki Göteborg bakımsız bir liman şehri olarak bilinirdi. Bugünlerde genç ve parlak girişimcilerin elinde hızla yeni çehreye bürünüyor. Yaratıcı projelerin sergilendiği galeriler, konser salonları, restoranlar limandan çıkıp şehrin tüm semtlerine yayılıyor. Beyazlı mavili tramvayların turladığı geniş bulvarların kıyısında dünya çapındaki biracılar, moda yaratan butikler, kültür merkezlerinin sayısı artıyor. Halka sorarsanız Göteborg ülkenin ve batı kıyılarının en güzel şehri.
#36 SaatAlışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, döviz kurlarındaki yükselişe ve olası risklere karşı uzun vadede kiralarda TL’ye geçişi sağlayacak bazı modeller üzerinde çalıştıklarını kaydetti.
#Alışveriş Merkezleri Ve Yatırımcıları DerneğiJLL Türkiye’nin 2017’nin ilk yarısını mercek altına alan ‘Yarıyıl Raporu’ yayınlandı. Rapora göre Ankara başta olmak üzere Anadolu’daki AVM’lerdeki ziyaretçi sayıları bir önceki yılın aynı dönemine göre İstanbul’daki AVM’lere göre daha hızlı arttı. Yeme-içme, hazır giyim ve kozmetik büyümeye devam etti, Kişi başına düşen perakende harcaması artışı ise sınırlı kaldı.
#PerakendeOrtadoğulu turist kozmetik firmalarının yüzünü güldürdü. Normal sepet ortalamasının 2-3 katı alışveriş yapan Arap turistler sayesinde yatırımcılar da Türk firmalarının kapısını çalıyor. Türkiye'deki 20 markanın bir yıl içinde 597 mağaza açacağı öngörülüyor.
#Eyüp Sabri TuncerJLL Türkiye’nin ‘2016 Yıl Sonu Raporu’ yayınlandı. Rapora göre, sıkıntılı geçen 2016 yılını en az hasarla kapatan perakende kolları yeme-içme sektörü ve kozmetik oldu. JLL’nin çalışmasına göre perakende caddelerinde Nişantaşı, geçtiğimiz yılı en az hasarla atlatan bölge olarak tespit edilirken, ofis pazarının yıldızları Maslak, Kağıthane ve Ataşehir olarak belirlendi. JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, “2017’nin kolay geçeceğini söylemek zor; ancak ülkemizin geleceğine güveniyoruz. Umudumuzu korumak için sektörde başarının anahtarı olan şeffaflık konusunda daha çok çaba göstermemiz gerekiyor” dedi.
#JLL TürkiyeDEMSA Holding’in kurucusu Demet Sabancı Çetindoğan, “Perakende grubumuz da otellerimiz de mevcut durumdan çok etkilendi, Güney Koreli ortağımız Türkiye’den çıkıyor. Biz tüm enerjimizi Türkiye’yi anlatmaya verdik ancak bizi en çok yabancı büyükelçiliklerden gönderilen mesajlar vuruyor. Psikolojik bir savaş veriliyor” açıklamasını yapıyor.
#Demet Sabancı