Paylaş
Pandemi öncesiydi. Karşı şirketin adını vermeyeceğim. Gizlilik terbiyesine ters düşer. Ama dünyanın en büyük havayolu ikram şirketinin lider kadrosu şirket satışı için Attila Doğudan ile pazarlığa oturdular. Bazen iki t, bazen iki l, yazılışını ben hâlâ çözemedim. Neyse ciddi tartışmalar yaşandı. Elbette pazarlıkta fiyat öndeydi. Ama DO&CO ana şart olarak ‘taze yemek’ üretimini şart koştu. Sonuçta dev şirketi satın alsa da şirketin dev müşterisi oyunun kurallarını belirliyordu. Karşı taraf ‘donmuş’ yiyeceklerden yanaydı. İmalatını hangi ülkede daha ucuzsa oraya göre organize etmişti. Vazgeçmiyordu. Bu yüzdende şirketi satsalar bile kendi havayolları için komik fiyatlar veriyorlardı. Doğudan ‘taze yemek’ten taviz vermedi. Masadan kalktı. Kendi büyümesini şirket alarak değil, dev müşterilere ulaşarak yapmak üzere planlarını hazırladı.
HİSSELER YÜKSELDİ
2019 yılında şirket ciddi bir atılım yaparak British Airways ve İspanyol İberia Havayolları’nın ikram hizmetleri ihalesini 10 yıllığına kazandı. DO&CO’nun Avrupa’daki büyük atılımından sonra sıra Amerika kıtasındaki büyümeye gelmişti. Amerikan Delta Havayolları, 1.380 uçağıyla Amerika Birleşik Devletleri’nde dört merkezden yoğun operasyon yapıyor. Delta’nın pandemi öncesi Detroit kalkışları günde 400 sefere ulaşıyordu. Ve bütün operasyon DO&CO’ya teslim edildiğinde şirketin hisseleri hızla tırmandı. Salgın nedeniyle havayolları dahil, ikram pazarında da büyük maddi kayıplar yaşanırken Attila Doğudan tam başarıya imza atmış oldu.
UÇAN ŞEFLER
Turkish DO&CO markası ile yıllardır Türk Hava Yolları’na (THY) ikram veren şirket, şöhretinin bir bölümünü de THY hizmetine borçluydu. Geçtiğimiz yıl, 15 yıllık bir anlaşma ile THY ile uzun yola devam kararı verildi. Dünyada ilk kez uçakta özellikle Business sınıfında ‘Uçan Şef’ uygulaması da başlatıldı. Kabinde büyük rahatlık ve önemli bir fark yaratan bu uygulama pandemi sonrası yine devam edecek. Uçan Şefler (Flying Chef) hazırladıkları tabaklar ve yemekleri doğru sürelerde ısıtarak yolcu memnuniyetini de doruğa çıkardılar. Şimdi Amerika kıtasındaki DO&CO büyümesi sürecek. Diğer havayolu ikmal şirketlerinden çok farklı bir kulvardaki koşu sürecek. Her şartta yolcuya yüksek hijyen, taze yemek sunarak pazarın gözbebeği haline gelen Attila Doğudan büyüme ile asla çizgisinden taviz vermeyecek. Her şeyin para olmadığını sık sık vurgulayan DO&CO patronu, Viyana’da bir zamanların efsane restoranı, babasının yarattığı Kervansaray’ın yazılı olmayan kuralları ile başarıya koşusunu sürdürecek.
60'TAN FAZLA ŞİRKETE HİZMET VERİYOR
DO&CO 60’tan fazla havayolu şirketine hizmet veriyor. Bunların arasında Avusturya Havayolları, Asiana Airlines, British Airways, Cathay Pacific, China Airlines, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Egypt Air, Iberia, Iberia Express, Jet Blue, Korean Air, Lufthansa, LOT Polish Airlines, Oman Air, Pegasus Airlines, Qatar Airways, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, Thai Airways ve Türk Hava Yolları gibi önemli müşteriler yer alıyor. Bu müşterilere en son Amerikan Delta Havayolları eklendi.Şirketin sadece Amerika’da New York, Chicago ve Los Angeles’ta imalat ünitelerine şimdi Detroit’e eklenecek.
RESTORANLAR, OTELLER VE ÖZEL YOLCU SALONLARI
Restoranlar, Demel Cafeler, özel yolcu salonu, otel, personel restoranları, perakende ve havaalanı yemek birimleri var. Münih’de Bayern Münih işbirliği ile Ocak 2021’de açılacak olan yeni DO&CO Münih Otel bu bölümün en yeni ünitesi olacak. Hizmette olanlar şöyle: DO&CO Restaurant Stephansplatz, DO&CO Otel Viyana, Albertina Restaurant, Henry-The Art Of Living, Hediard, Üvusturya Havayolları özel yolcu salonları Viyana, Emirates salonları (Londra Heathrow, Münih, Frankfurt, Düsseldorf) Lufthansa First Class Özel Yolcu Salonları Frankfurt, Lufthansa Business ve Senatör Özel Yolcu Salonları Londra Heathrow, Türk Hava Yolları Özel Yolcu Salonları İstanbul, Adana, Bodrum, Trabzon, Viyana Uluslararası Havalimanı Özel Yolcu Salonları.
ANA MARKALAR
Üç kıtada 12 ülkede yatırımları olan şirketin dünya çapında 32 gurme mutfağı var. İşte şirketin ana markaları:
- DO&CO
- DEMEL
- Hediard
- Henry
- Aioli
- DO&CO Ala carte
NELER YAPTI?
- British Airways ve İberia Havayolları ikram hizmetleri devralındı. (2019 yılında her iki şirketle de 10’ar yıllık ikram sözleşmesi imzalandı.)
- 2020 Formula 1 Grand Prix’si için DO & CO, takımların ikram hizmetlerini sağladı. DO&CO, COVID-19’a uyarlanmış bir konsept ile her takımın ayrı ayrı ikram tedarikine ek olarak, konaklama alanlarının tüm etkinlik altyapısından da sorumlu oldu.
- DO&CO ilk kez Viyana’daki Rathausplatz’daki film festivali için tüm ikram hizmetlerini devraldı.
- DO&CO, merkezi stratejik satış ve perakende mağazalarından teslim alınabilen hazır yemeklerin ve hazır menü bileşenlerinin ön siparişini vermek için kullanılabilecek kendi perakende uygulaması “The Lazy Chef”i piyasaya sürdü.
- FC Bayern Münih ile işbirliğinin genişletilmesi - FC Bayern Mağazası, DO&CO Hotel, Münih merkezindeki DO&CO restoranları, DO&CO ve FC Bayern Münih, uzun süredir devam eden başarılı işbirliklerini genişletmeye devam edecekler. DO&CO, FC Bayern mağazaları ile aynı binada iki restoran (Bavyera ve uluslararası), bir butik otel ve seçkin bir etkinlik alanını işletecek.
- DO&CO, dünyanın en büyük Amerikan havayolu şirketi Delta Havayolları ile 10 yıl süreli ikram hizmetleri sözleşmesi imzaladı.
Paylaş