Smarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! ConferenceERGUN GÜMÜŞ KİMDİR?ODTÜ İşletme Bölümü’nden mezun olup Pazarlama sektöründe uzun yıllar geçirdi. Dünyada Nöromarketing’in yükselişini tespit edip Türkiye’de bu alanda öncü oldu. 2004’te kendi şirketini kurup Türkiye’de ilk toplam beyin temelli Nöroaraştırma yöntemi Emoreader’ı yarattı.
#NöropazarlamaTurkcell Akademi Pazarlama Konferansı'nın bu yılki konuğu nöromarketing uzmanı Martin Lindstrom'a ilgi büyük oldu. ThinkNeuro'nun yönetici ortağı Dr. Yener Girişken, konferansa ilginin büyük olmasını, pazarlamanın, nörobilim sayesinde pozitif bilimden faydalanma trendinin göstergesi olarak yorumladı.
Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı marka dahisi olarak tanınan Martin Lindstrom’u ağırladı. Lindstrom, Türkiye ve İstanbul’un markalaşma sürecinde sadece TV reklamlarının yetmeyeceğini, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya ihtiyaç olduğunu söyledi.
Beyin dalgalarının ölçülmesine dayanan nöromarketing Türkiye'de de uygulanmaya başlandı. İlk yerli şirket şu sıralar Türk insanının bilinç dışı duygusal ilgi endeksini hazırlıyor. Nöromarketing sinemadan siyasete, mağaza tasarımından marka belirlemeye her alanda kullanılabiliyor.