Güncelleme Tarihi:
Brand Week İstanbul’da bir konuşma yapan ve reklamcılık ve pazarlamada yeni kullanılmaya başlanan nöromarketing uygulamalarını değerlendiren Girişken, tüketici davranışlarında duyguların rolünün çok önemli olduğunun altını çizdi.
Nöromarketing uygulamalarının verilerin ölçülebilmesine olanak sağladığını ve ölçülen verilerin duygusal ilgi, dikkat ve stres olarak üç parametrede çıktısının alınabildiğini ifade eden Girişken, özellikle dikkat verisinin reklamlar üzerinde kritik etkisinin bulunduğunu belirtti.
Reklam filmlerinden bazı örnekler sunan Girişken, bu reklamlarda yanlış kullanılan dış sesin izleyende olumsuz etkiler uyandırdığına dikkat çekti. Girişken’e göre bu dış ses izleyici etkili bir dikkat seviyesinde devreye girmezse markanın hatırlanması riske giriyor ve bunun sonucunda hatırlanan ancak hangi markaya ait olduğu bilinmeyen reklamlar ortaya çıkıyor.
Bilindik reklamların üzerinde yaptıkları incelemelerde ilginç sonuçlara ulaştıklarını belirten Girişken, görme eyleminin sanılanın aksine okuma eyleminde olduğu gibi soldan sağa değil dikey bir eksende işlediğini kaydetti. Girişken, logoda amblemin üstte yer almasının da izleyiciye ulaşmada daha etkili olduğunun altını çizdi.