İstanbul ve Türkiye markaları için tavsiyeler

Güncelleme Tarihi:

İstanbul ve Türkiye markaları için tavsiyeler
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2012 13:26

Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı marka dahisi olarak tanınan Martin Lindstrom’u ağırladı. Lindstrom, Türkiye ve İstanbul’un markalaşma sürecinde sadece TV reklamlarının yetmeyeceğini, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya ihtiyaç olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

“Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı” alanında ünlü konuşmacıları konuk etmeye devam ediyor. Bugün beşinci kez gerçekleşen etkinliğe, markalaşma dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri olan “Buy-ology” kitabının yazarı Martin Lindstrom katıldı.

Time dergisi tarafından “Dünyanın En Etkili 100 İnsanı” arasında gösterilen ve özellikle nöro marketing alanında önemli çalışmaları bulunan Martin Lindstrom, İstanbul ve Türkiye’nin markalaşma yolunda iyi ilerlediğini belirterek tavsiyelerde bulundu.

Tüketicilerin satın alma sırasında verdiği kararların yüzde 85’inin irrasyonel ve bilinçaltı olduğuna işaret eden Linstrom, "Bu mekanizmayı analiz etmek için beynin işleyişini, insanları sürükleyen temel duyguları anlayabilmek çok önemli. Burada devreye nöromarketing giriyor" dedi.

Haberin Devamı

Konuşmasında yeni tüketim alışkanlıklarını değerlendiren Lindstrom, “O kadar yoğun bir hayatımız var ki artık dinlemeye vaktimiz yok. Yeni kuşak ise yeni şeylere çok şaşırıyor, hemen tüketiyor ve çöpe atıyor. Bu ortamda aşk duygusu yaratan bir marka olmadıkça fark yaratmak imkansız. Bunun yanı sıra hayatımızda var olan tüm ürünlere mutlaka oyun ayağını eklemek, oyunlaştırmak gerekecek. Tüketiciyle fiziksel temas çok önemli. Ayrıca bir şeyi tanıtmanın ve satmanın en iyi yolu hala kulaktan kulağa (word of mouth) tanıtım” şeklinde konuştu.

İSTANBUL VE TÜRKİYE ÇOK İYİ YOLDA

Konuşmasının sonrasında izleyicilerin sorularını alan Lindstrom, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in “İstanbul ve Türkiye markalarını daha iyi noktalara taşımak için neler yapabiliriz?” sorusunu şöyle yanıtladı:

"Aslında İstanbul ve Türkiye bu konuda çok iyi bir yolda ilerliyor. Ben İsviçre, Avustralya ve Kolombiya için marka danışmanlığı yapıyorum. Kolombiya’nın kötü bir imajı vardı. Holywood’da yürüttüğümüz aktif bir kampanya ile çok olumlu sonuçlar aldık. Avustralya için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığımız kampanya ile yaratıcı video içerikleri ve farklı kampanyalar ürettik. Türkiye ve İstanbul’a gelince, marka yolunda sadece TV reklamları yetmez, yaratıcı kampanyalara ve farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaya ihtiyaç var."
 
Turkcell Akademi’nin Pazarlama Konferansları, daha önceki senelerde Amerikan başkanlık seçimlerinde Obama zaferinin arkasındaki isim olarak tanınan David Plouffe, ünlü Amerikalı sosyolog Malcolm Gladwell, insan davranışları ve ekonomi üzerine yürüttüğü çalışmalarla ses getiren Dan Ariely’i ve son olarak sosyal medya uzmanı Charlene Li’yi ağırlamıştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!