Ticaret Bakanlığı’nın uzun süredir gündeminde olan Perakende Yasası’nda sona yaklaşıldı. Yeni düzenleme ile zincir ve indirim marketlerine yönelik önemli adımlar atılacak. Özellikle market markalı ürünlere kısıtlama geliyor. Bu ürünlerin üreticileri ise bu kararın sektörü ve tüketiciyi olumsuz etkileyeceğini, enflasyona da olumsuz katkı yapacağını savunuyor.
#Marketİlk kez Amerika’da tadına baktığı yulaf sütü genç girişimciye ilham verdi. Türkiye’deki pazar açığını gören Emre Başar Sözen, arkadaşı Caner Peltekçi’ye yerli bir marka kurma fikrini götürdü ve Nilky’nin yolculuğu başladı. Bitkisel süt, kahve ve yoğurt üreten marka ilk yıl 350 bin adet olan satışını bu yıl 4.5 milyona çıkarmayı planlıyor. İhracata da başlayan girişimciler Türkiye’den doğan global bir marka olmayı hedefliyor.
#AmerikaYapılan araştırmalar, anketler hem tüketicilerin hem de markaların modada sürdürülebilirlik anlayışını benimsediğini, tercihlerini bu tür ürünlerden yana kullandıklarını söylüyor. Peki, gerçekte böyle mi? Markalar üretim yaparken, tüketici satın alırken çevre dostu ürünleri mi seçiyor? Eğer öyleyse adı yeni koyulan ve sürdürülebilirlik konusunda ciddi tehdit oluşturan ‘bracketing’ kavramını nasıl açıklayacağız?
#ModaKahvaltı sofralarının vazgeçilmezi Ezine Peyniri AB’den tescil alan ilk Türk peynir çeşidi oldu. Bunun yanı sıra Ayaş Domatesi de AB tarafından coğrafi işaret aldı. Uzmanlar gıdadaki iki tescili de üretim ve ihracat için fırsat olarak değerlendirirken, “Şimdi ürünlerimizi tanıtmaya odaklanalım” dediler.
#Ezine PeyniriÜlkenin pek çok yerinde mağazası bulunan zincir yapı marketlerden Koçtaş'ta, genellikle mobilyadan tekstile pek çok ürün bulunuyor. Vatandaşlar da Koçtaş çalışma saatleri kapsamında açılış ve kapanış saatlerini araştırıyor. Peki, Koçtaş saat kaçta açılıyor, saat kaçta kapanıyor? Cumartesi ve Pazar günleri açık mı? Öğle arası saatleri nedir? Bayramda da açık mı? İşte Koçtaş çalışma saatleri 2023...
#KoçtaşTürkiye bir tarım ülkesi... Bu değerli toprakları işleyip ülke ekonomisine katkı sağlayan milyonlarca üreticimiz var. Ama tarımla uğraşan nüfus giderek yaşlanıyor. Yaş ortalaması 50’lerin üzerinde. Genç nüfus tarımdan uzaklaşıyor. Tabii çok da umutsuz olmamak gerekiyor. Çünkü son dönemde yönünü toprağa, tarıma dönen gençlerimiz de var. Çok da güzel hikayelere imza atıyor ve akranlarına rol model oluyorlar. Turizmle anılan Bodrum’da tarımsal alanda katma değer yaratan gençlerin sayısı da her geçen gün artıyor. Cahide İmre, Hasancan Açık, Fatih Sevmez, Hüray Önal ve Huri Can bunlardan sadece birkaçı. İşte bu sayıda üreten isimlerin hikayelerini sizlerle paylaşacağız. Yeni girişimlere ilham olması dileğiyle...
#1‘Lezzetli ama sağlıklı çikolata da olur’ dedi ve kolları sıvadı. 50 milyon lira yatırımla kurduğu fabrikada altı ayda 2 milyon adet çikolata kaplı sağlıklı bar üreten Ceren Ballık Erdirik, dağıtım kanallarını ve ürün çeşitlerini hızla artırıyor. Hedefi ise yüzde 100 yerli üretimle dünyaya açılmak.
#Ceren Ballık ErdirikSarı zemin üzerine yuvarlak bir çizgi, ortasında iki nokta bir de eğri. Dünyanın neresine giderseniz gidin karşınıza çıkabilen o basit gülen yüzün aslında milyonlarca dolarlık bir şirketin malı olduğunu biliyor muydunuz? Peki ama herkesin çizebileceği kadar basit görünen bu görsel, nasıl bu kadar değerlendi? İşte hiç solmayan o gülen yüzün hikâyesi...
#Smiley ŞirketiÇocuklukları yayladan geçen, Samsun’daki Nebiyan Dağı’na bakarak hayaller kuran iki kardeş büyüdü, dede mirası olan yaylacılık kültürüne sahip çıkarak markasını kurdu. Karadeniz’in yaylalarında beslenen hayvanların eti ve bölgenin tarımsal ürünleri Nebyan markası ile binlerce haneye ulaşıyor. İhracata da başlayan girişimci kardeşler yayladan doğan bir dünya markası olmayı hedefliyor.
#KaradenizBebeği için ürettiği ek gıda ürünlerini sosyal medyada paylaşan Çiğdem Ardıç yoğun ilgi gördü. Birçok çalışan anne ‘Bizim için yapar mısın?’ diye sorunca ‘Aşçı Anne’ markası doğdu. Kimyager Ardıç’ın özel formüllerle ürettiği katkısız bebek gıda ürünleri bugün e-ticaretle 81 ile yollanıyor. Yurtdışına satışa hazırlanan Ardıç, “Hedefimiz dünya markası olmak” dedi.
#KOBİAilesinin kurulu düzenini devam ettirmek yerine risk alarak tek başına Diyarbakır’dan İstanbul’a gelen Zafer Kutanoğlu, 2008’de kurduğu Aksan Kozmetik ile bugün 100 ülkeye ihracat yapıyor. Salgın nedeniyle ihracat yolları kapanınca Çin için üretilen antibakteriyel ürünleri Türkiye’de satışa sunan firma, iç piyasada da hızlı büyüdü. Bugün hem ihracat hem de Türkiye’de hedefleri yakaladıklarını söyleyen Kutanoğlu, “Şimdi sıra global marka olmakta. 5 ülkede ofis ve showroom açarak yola çıkıyoruz” dedi.
#HijyenNielsenIQ Türkiye ve Pazarlamasyon iş birliği ile gerçekleştirilen Tech Brands Turkey’de Türkiye'nin en teknolojik markaları ödüllerine kavuştu. Bu yıl üçüncü kez markaların teknoloji alanındaki tüketici-marka algısının ölçüldüğü program kapsamında ülkemizin en teknolojik markaları, toplam 40 farklı kategoride ödüllendirildi.
#TeknolojiPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetAvrupa’da gıda sektöründeki herkesin tanıdığı ‘Hilmi Baba’ lakaplı Hilmi Selçuk’u önceki gün yaşadığı Frankfurt’ta kaybettik. Tanıyanların ve sevenlerin başı sağ olsun demek isteriz. Faruk Şen, Halit Çelikbudak, Kerem Çalışkan ve Hüseyin Adalı ile yakın dosttu. Frankfurt’tan onu görmeden, pastırmasını ve işkembesini almadan yurda dönemezdik. Almanlar bile bu özgün gıdalara alışmıştı. Türkiye’de aynı tadı alamazdık diye söylersek ayıp sayılmamalı. Türk bakkalların en önemli gıda ürünü sayılırdı. Hem üretir hem de Türklerin yoğunlukta olduğu kentlere gider, servis ederdi.
#Hilmi SelçukKurdaki düşüşten sonra gözler zincir marketlere çevrildi. Üretici de tüketici de ‘fiyat düşmeli’ diyor. Tüketici Dernekleri Federasyonu ile iş dünyası örgütleri, dolardaki yüzde 30-40’lık düşüşe paralel, un, makarna, et, süt, yumurta, baklagiller başta olmak üzere fiyatların hızla inmesi gerektiğini belirtti. Bakan Muş da Twitter hesabından, "Fırsatçılara göz açtırmayacağız. İhlalde bulunanlara hukuki çerçevede en ağır cezaları vereceğiz. Vatandaşımızın hakkını-hukukunu kimseye çiğnetmeyiz!" ifadelerini kullandı.
#DövizStrong Group Medya bu yıl ikincisini düzenlediği Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleriyle sanat, iş ve bilim dünyasını bir araya getirdi. Kazananların Strong Bosses Dergisi ve strongbosses.com okurlarının oylarıyla belirlendiği Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleri İstanbul Hilton Bomonti Otel’de gerçekleşti.
#Sponsorlu İçerikÖzellikle çocukların severek tükettiği kâğıt helva ile ilgili ilginç bir ‘taklit’ davasının görüldüğü ortaya çıktı. Şirinkos markası ile üretim yapan bir firma, asırlık Koska ile başka bir üreticiye açtığı “Tescilli tasarımımız taklit edildi” diyerek açtığı tazminat davasını kazandı. Davalı firmalar, 48 bin TL maddi, 30 bin TL de manevi tazminatı 10 yıllık faizi ile ödeyecek.
#GazetehaberleriHürriyet, Almanya’da yaşanan sel felaketinden ağır darbe alan Kuzey Ren Vestfalya eyaletine bağlı Stolberg kentine gitti. Caddeler yıkık, dökük. Şehir adeta viran olmuş. Sel, Türklerin işlettiği dükkânlarda kullanabilecek ürün bırakmazken, kapısı, penceresi parçalanmış iş yerlerinin bir çoğu balçık ve moloz yığınıyla dolu. Sel felaketinin açtığı yaraların sarılmasını bekleyen ve yavaş yavaş iş yerlerinden moloz ve çamur balçığını temizlemeye başlayan Türk esnafı, “Zor durumdayız, önümüzü göremiyoruz” diyerek dert yandı.
#AVRUPADAN HABERLERHER şey babasının İzmir Urla’da zeytin bahçesi almasıyla başlar. Kariyerine profesyonel olarak devam eden iç mimar Kübra Özmen Kutanoğlu da bir süre sonra kendini babasının en büyük tutkusunun içinde bulur. Süreç içinde babasının hobisi Kübra Özmen Kutanoğlu’nun da mesleklerinden biri olur ve bunu da bir markaya dönüştürür. “Hayal Bahçe’den” ismiyle yeni bir yolculuğa çıkan Kübra Özmen Kutanoğlu, bugün Türk zeytinyağının kalitesini dünyaya duyurma hedefiyle çalışıyor. Kutanoğlu’nun gündeminde ise hem zeytinyağı tüketicisinin bilinçlenmesi hem de ihracat var.
#İzmirBu hafta sizler için 3 fabrikayı ziyaret ettim. Son dönemde tatlarını beğendiğim, her zaman ilk tercihim olan ürünlerin nerede ve hangi şartlarda yapıldığına şahit olmak beni mutlu etti. Bunlardan birincisi, her geçen gün büyüyen, pandemiye rağmen 15 günde bir şube açma başarısı gösteren Chef Börek. Bir diğeri soslarıyla dünya markalarına kafa tutan, bildiğimiz, ithal sosları market raflarından indirmeyi başaran Let’s Sos. Bir diğeri ise bir çoğumuzun sofrasında yerini alan, Türkiye pazarında kısa sürede 2’ncilik koltuğuna oturmayı başaran Unabella. Gelin size bu üç markayı anlatayım.
#Börek43 yıl önce Kemalpaşa’da kurulan Fersan bugün 40 ülkeye ihracat yapıyor. Kurulduğunda bin ton olan yıllık sirke üretimi 22 bin tona, 4 ton olan turşu üretimi 6 bin tona kadar yükseldi. Turşuların yüzde 95’ini ihraç ettiklerini belirten Fersan Yönetim Kurulu Başkanı Gürhan Güven, “Bugün Rusya’dan Japonya’ya kadar 40 ülkede fast food zincirlerinde tüketilen turşular İzmir Kemalpaşa’dan gidiyor” dedi.
#KemalpaşaHepsiburada CEO’su Murat Emirdağ, “Silikon Vadisi ile Kapalıçarşı kültürünü birleştiren; veri ile tecrübeyi harmanlayan ekibimizle, tüm paydaşlarımızın ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışıyoruz. Silikon Vadisi’nin veri, sistem, süreç, Kapalıçarşı’nın insanı ve pazarı anlama, tanıma kaslarını bünyemizde taşıyoruz” dedi.
#Hepsiburada