Khor Al Adaid’in (İç Deniz) uçsuz bucaksız hissini veren kum tepelerini Sting’in Cezayirli şarkıcı Cheb Mami’yle birlikte seslendirdiği, Filistinli sürücümüzün de çok sevdiği “Desert Rose” (Çöl Gülü) şarkısı eşliğinde dört çekerli araçlarla aşıp deniz kıyısında güneşin batışını izlemek eşsiz bir deneyimdi.
#Müge Akgünİstanbul Modern’in koleksiyonundan oluşturduğu ‘Etkileşimler’ adlı yeni sergisi ziyarete açıldı. Sergi, sanatçıların yapıtlarıyla atıfta bulunduğu ve ilham aldığı plastik sanatlar, mimari, edebiyat, müzik ve sinema alanından çeşitli konu ve isimlere odaklanıyor.
#GazetehaberleriCemre Yeşil, Milli Reasürans Sanat Galerisi’nde açtığı ‘Çifte Portre’ (Double Portrait) sergisinde anne, çocuk, kucak kavramları ve kuşaklar arası bir ilişki içinde kim olduğunu, kime dönüştüğünü, fotoğraf ve yas arasındaki ilişkiyi, anne-çocuk ilişkisinin popüler kültürdeki imgelerine dair verileri otobiyografik bir açıdan ele alıyor. 19. yüzyılda teknik yetersizlikten ortaya çıkan bir fotoğraf geleneğine dayanan Yeşil, çifte portrelerle birlikte iki kişinin yer aldığı bir fotoğrafta, iki kişi dışında tekil temsiyetlerin ötesinde üçüncü bir temsiliyetin de varlığına işaret ediyor. Sergiyi Cemre Yeşil’le konuştuk...
#Cemre YeşilTürkiye’nin önde gelen kültür ve sanat kurumlarının dümeninde farklı disiplinlerden, hayallerden ve kariyer öykülerinden gelen yetenekli, öngörülü ve yaratıcı kadınlar var. 10 sanat kurumunun 10 yöneticisinden, onları bugün bulundukları yere taşıyan, sanatla temaslarını yöneticilik noktasına ulaştıran ‘karar anı’nın öyküsünü dinledik, tanışmak isteyecekleri kadın sanatçıları sorduk. Ortaya sanat dünyamıza yön veren isimlerin kısa portreleri çıktı.
#8 MartHeykel pratiğini seramiğe aktaran işleriyle tanınan Elsa Sahal, ‘Soft is the new Strong’ isimli Türkiye’deki ilk sergisiyle The Pill’e konuk oluyor. Sahal ile Louvre Müzesi bahçesinde yer alan ‘Fountain’ adlı ünlü heykelinin de yer aldığı sergisini konuştuk.
#Elsa SahalGeçen salı açılan ve 12 Kasım’a kadar sürecek olan 15’inci İstanbul Bienali’nin ‘İyi Bir Komşu’ temasıyla karşımıza çıkmasından daha isabetli bir tercih olamazdı. Bienalde bu yıl 32 ülkeden 56 sanatçının 150 eseri sergileniyor. ‘Duvarın hemen ardındakiler’ hakkında hayal kurup onları anlamak için gayret sarf etmeye yöneltmesi bakımından, benzersiz bir toplam.
#İyi Bir KomşuSanatçı ikili Elmgreen & Dragset’in küratörlüğünde ‘İyi Bir Komşu’ temasıyla düzenlenen 15. İstanbul Bienali, pekâlâ tarihe, bugüne kadar yapılmış en izleyici dostu, gezmesi basit, idraki hızlı, olumlu light bienal olarak geçebilir... Ağır felsefi metin göndermeleri yok. Alabildiğine izleyici yanında. Alabildiğine izleyicinin kendisi hatta. Sanat eleştirmeni Ayşegül Sönmez, bienalden 11 eser seçti.
#Kitap SanatBilbao, İspanya’nın kuzeyindeki Bask Bölgesi’nin en gelişmiş endüstri kenti. Eskiden sanayi ve madenciliğin merkeziymiş. Guggenheim Müzesi inşa edildikten sonra milyonlarca turistin geldiği, ülkenin en gözde turizm merkezlerinden biri olmuş. Çarpıcı hikâyesi aşağıdaki satırlarda…
#BilbaoChristie's müzayede evinin New York'taki sonbahar sezonu satışlarının 2. gününde, Türk koleksiyoncu Kemal Has Cıngıllıoğlu'na ait Andy Warhol'un "Dört Marilyn" adlı eseri müzayede evinin garanti ettiği fiyatın da altında 36 milyon dolara Asyalı bir koleksiyoncunun oldu.
#MüzayedeOslo pahalılıyla meşhur. Eğer İstanbul’dan gidiyorsanız durum sizi pek şaşırtmayacaktır. Kentin en ilgi çeken bölgeleri merkezin çevresindeki mahalleler. Kuzeydoğuda havalı Grunerlokka, güneybatıda şaşaalı Tjuvholmen ve az ileride muhteşem manzaralı Oslo Körfezi ve genişleyen kuzey ormanları. Bununla beraber şehir merkezi hâlâ “Çığlık”ın bir versiyonuna ev sahipliği yapıyor. Norveç’in en meşhur ressamı Edvard Munch’un 150’nci doğumgünü tüm yıl kutlanıyor. Geçen yıl açılan çağdaş mimari örneği kavisli sanat müzesi ve açısal opera binası etrafında heyecan büyük...
Çağdaş sanatın efsane kadını Peggy Guggenheim’ın felce meydan okuyan torunu Sandro Rumney Santralistanbul’da açılan ‘20. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı’ sergisi için İstanbul’a geldi. Sandro Rumney için sergiyi bu kadar ilginç kılan felç geçirdikten sonra desteğini üzerinden hiç çekmeyen dostu Ömer Uluç’un tabloları.
İstanbul Modern, birinci yılını kutluyor. Açıldığı günden bu yana büyük ilgi gören İstanbul Modern, kısa sürede binlerce ziyaretçisiyle gündelik yaşamla kültürün buluştuğu, çok yönlü bir kültür merkezi oldu. 11 Aralık 2004’teki açılışı izleyen ilk bir ay içinde özellikle hafta sonları günde yaklaşık 4 bin 500 ziyaretçiye kapılarını açan İstanbul Modern’i, bir yılda yaklaşık 500 bin kişi gezdi.