Otomotiv Sanayii Derneği’nin ilk 6 aylık üretim verilerinin açıklandığı bir toplantı gerçekleştirdi. Ocak-haziran dönemi verilerine göre, otomotiv üretiminin bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 arttığını belirten OSD Başkanı Haydar Yenigün yaptığı konuşmada Türkiye otomotiv sanayisinin yakın gelecekte Avrupa’daki elektrikli dönüşümü yakalamak için önemli çalışmalar yaptığını vurguladı.
#GazetehaberleriPandemi sürecinin yanı sıra artan fiyatlarla da önemli ölçüde darbe alan otomotivde ağır hasar kayıtlı araç sayısı artmaya devam ediyor. Hasarlı araçların yüzde 30’u yetkili servislerde, yüzde 40’ı özel servislerde, yüzde 30’u da tamirhanelerde onarılırken, trafikteki pert araç sayısı 2 milyona ulaştı. Tüketici sıfıra ulaşamayınca hasar kayıtlıya yönelirken, bir de buna iki aracı birleştirip kazasız süsü veren dolandırıcılar eklendi…
#GazetehaberleriOtomotiv sektörünün en büyük çatı örgütleri olan Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) başkanları ekonominin lokomotifi olan sektörün sorunlarını, taleplerini ve yapılması gerekenleri Hürriyet’e değerlendirdi.
#YazarlarToyota, Türkiye’de dizel otomobil satışını bitiren ilk marka oldu. Geçen yıl Avrupa’da dizel üretim ve satışını noktalayan Japon marka, Türkiye’de de bundan böyle sadece hibrit ve benzinli motor satacak. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Aslında 2020 için planlamıştık ama bir yıl önceden ulaştık. Dizel yerine yeni Corolla dahil artık her binek modelimizin hibrit versiyonunu satacağız” dedi.
#Ali Haydar BozkurtToyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, aralık ayına çok agresif girdiklerini belirterek, “Bu ay zarar da etsek 10 bin araç satmayı hedefledik. Bizim için özel bir ay. 2018’e temiz başlangıç yapacağız. Rakiplerimiz zam yaparken biz kur artışını fiyatlarımıza yansıtmadık. Tüm araçlarda MTV’yi karşıladık. Ayrıca hibrit modellerimizde 3 bin TL indirim yaptık. Bir daha bu fiyatları göremeyeceğimizi düşünüyoruz” dedi.
#GazetehaberleriGeçtiğimiz yıla kadar adeta panayır yeri havasında olan ve ihtişamdan uzak olan Detroit fuarı bu yıl tamamen evrim geçirmiş. ABD pazarının büyümesi ve benzinin neredeyse su fiyatına inmesiyle Detroit lüksün yeni adresi olmuş. Sütten ucuz, suyla rekabet eden benzin fiyatları Amerika’da elektrikli araç modasını da rafa kaldırdı.
#Detroit31 Mayıs’a kadar devam edecek Autoshow fuarını basın ve VIP günü dahil 4 günde 225 binin üzerinde rekor sayıda otomobilsever gezerken, 10 binin üstünde aracın sıcak satışı yapıldı. Fiyatları 100 bin Euro’dan (286 bin TL) başlayıp 675 bin Euro’ya (1,9 milyonTL) çıkan Jaguar, Porsche, Aston Martin, Ferrari, Maserati, Lexus, BMW, Audi, Jeep ve Land Rover gibi lüks markaların modelleri ilk 4 günde adeta kapış kapış satıldı. Fuar, Bursa’daki eylemlerle morali bozulan otomotiv sektörüne önemli bir hareket getirdi.
#Otomobil1995’te 300 bin dolar borç alarak kurduğu BYD’yle 5.1 milyar dolarlık servete ulaşıp, 'en zengin Çinli' konumuna yükselen Wang Chuan Fu, “Hayallerim vardı ama bu kadarını beklemiyordum. Başarımda az paraya haftanın 7 günü çalışan zeki Çinlilerin payı var” dedi.
2006 yılı Kasım ayında uluslarası statü kazanan İstanbul Auto Show’da Borusan Otomotiv’in standındayım. Borusan Otomotiv’in İcra Komitesi Başkanı Müşürref İlpars, Türkiye’de lüks sınıftaki otomobillerin yıllık satış adedinin en fazla 20 bin olduğunu belirterek, "Sonuçta hepimiz bu 20 bin kişi için mücadele veriyoruz" açıklamasını yapmıştı. Hatta Aybars, o dönemde bazı araştırma şirketlerinin bunun 15 bin olarak açıkladığını bile söylemişti.
Otomotiv devleri son yıllarda petrolün bir gün tükenecek olması ve çevrenin korunması amacıyla alternatif yakıtlar üzerine yaptıkları çalışmaları hızlandırdı. Bunun için hükümetlerin de desteğiyle çok büyük yatırımlar yapan firmalar, doğal gaz kullanımından geliştirilmiş temiz dizel teknolojisine, hibrid (melez) sistemlerden hidrojenle çalışan yakıt hücreli araçlara kadar birçok alternatifi araştırıyor.
Başta Hollywood ünlüleri olmak üzere Avrupa, İsrail ve Japonya'da çevre duyarlılarınca tercih edilen, küresel ısınmaya yol açmayan teknoloji kullanılan çevreci hibrit otomobiller, Türkiye pazarına vergilendirmede teşvik sağlanamaması ve altyapı sıkıntısı nedeniyle giremediği bildirildi.