Teknoloji geliştikçe araba markaları sayısı artmaktadır. Günümüzde birçok araba markası bulunur. Bu markalar yerli üretim veya yabancı bir ülkenin ürettiği arabalar olabilir. Türkiye de kullanılan birçok yerli ve yabancı araba markası bulunur. Tofaş hangi ülkenin markası? Tofaş nerede üretiliyor? Tofaş ne zaman kuruldu? Tofaş markasının sahibi kim? Tofaş markasının kısaca tarihçesi nedir? Sizler için Tofaş markası ile ilgili merak edilen bilgileri derledik.
#Tofaş Hangi Ülkenin Markası Ve Nerede Üretiliyor?Ticaret savaşlarının yarattığı belirsizlik yatırımcıları korumacı tedbirler almaya iterken, küresel piyasalarda meydana gelen zorluklar şirketleri varlıklarını sürdürebilmek, rekabet güçlerini artırabilmek ve müşteri portföyünü genişletebilmek için birleşme ve devralmalara yönlendiriyor.
#ŞirketÖTV, KDV, MTV... Bu dolaylı vergilerin dışında otomotivde bir de 2 yıl önce devreye sokulan kademeli sistem var. Bu karmaşık vergi yapısının bir an önce değişip, dünyada teknolojiye dayanan çevresel devrime ayak uydurması gerekiyor. Bu sayede hem devlet hem sektör hem vatandaş kazanır. Aksi takdirde mevcut yapıyla üretim üssü gücümüzü kaybedip oyun dışı da kalabiliriz.
#YazarTürk otomotiv sanayisini 2001 krizinden çıkarıp, ihracata yönelten ve Avrupa’nın üretim üssü olmasını sağlayan hafif ticari araçların iç pazardaki kan kaybı her yıl artarak devam ediyor. ÖTV avantajıyla 2002’de toplam pazarda yüzde 41.97’lik paya sahip hafif ticari araç satışları 2018’de yüzde 21.68’e, bu yılın 7 ayında ise yüzde 19.38’e kadar geriledi. Bu gerilemede ekonomik sebepler kadar muayene sıkıntısı, SRC belgesi zorunluluğu ve köprü geçiş yasakları da etkili oldu.
#GazetehaberleriSanayi Bakanlığı 25 Temmuz’da internet sitesinde ilginç bir konuyu görüşe açarak, tartışma başlattı. OSD üyesi bazı firmaların daha önce bir yıl ertelenen ‘yeni emisyon müktesebatı’na geçişi 1.5 yıl daha ertelemek istediklerini duyurdu. Halihazırda 1 yıldır Avrupa’ya istenilen nitelikte yeni faz motorlu araç üretip ihraç eden bu şirketler, iç pazarda ise eski faz motorları satıp ilave 10-12 bin TL maliyet avantajı elde etmeyi amaçlıyor.
#EMRE ÖZPEYNİRCİTofaş tarafından 1 milyar dolar yatırımla 2015 yılı sonundan, itibaren Bursa’da üretilen ve dünyaya Tipo ismiyle ihraç edilen Egea ailesi, 225 milyon dolar (1.4 milyar TL) yatırımla yenileniyor. Yeni nesil Egea’nın 2020 son çeyreğinde üretimine başlanması ve yüzde 70’ini ihraç edilmesi hedefleniyor.
#GazetehaberleriKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriFiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin geçen hafta ani ölümü finansal piyasalarda da tartışılmaya başlandı. Hissedarlar ve yatırımcılar hastane tarafından Marchionne ve ailesinin sağlık durumunun ciddiyetini 1 yıldır bildiğini açıklamasına rağmen FCA yönetiminin böylesine önemli bir riskten haberi olmamasına pek inanmıyor. Konuyla ilgili soruşturma başlatılırken, bazı hissedarlar dava açmaya hazırlanıyor.
#Giovanni AgnelliOtomotiv devi Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin ölüm döşeğinde olduğu ortaya çıktı. 66 yaşındaki CEO’nun akciğer kanseri olduğu ve durumunun çok ağırlaştığı bilgisi paylaşıldı. FCA üst yönetiminden bile gizlenen bu durumun ortaya çıkması sonucu acil olarak önceki gün Marchionne’nin yerine CEO olarak Jeep ve Ram markasının başındaki Mike Manley atandı.
#FCATofaş’ın 50’inci yılı törenine katılmak için İstanbul’a gelen Fiat Chrysler Grubu (FCA) Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann, 2068 yılında da Koç Grubu ile ortaklıklarının 100 yıllık başarısını kutlayacaklarına emin olduğunu söyledi. Fiat’ın kurucusu Giovanni Agnelli’nin torunu olan Elkann, “Tofaş bugün Avrupa’daki iki en büyük Ar-Ge merkezinden birisi. Bu merkez şu anda elektrifikasyon üzerinde çalışıyor” dedi.
#Elektrikli AraçElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#CitroenFiat, 2017 yılında hem Türkiye’deki satışların hem de Tofaş tarafından Bursa’da üretilen Egea/Tipo Ailesi’nin gücüyle dünyada yüzde 1.1 büyüyerek 1 milyon 520 bin adede ulaştı. Türkiye, Fiat’ın dünyada 3’üncü, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde ise ikinci büyük pazarı oldu.
#EgeaFIAT Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin 1 Haziran’da görevini bırakması bekleniyor. İtalyan Fiat’ı iflasın eşiğinden çıkartarak 2 milyar dolarlık şirketi 72 milyar dolarlık dünya devi yapan Marchionne’nin yerine CEO olarak adı geçen 4 aday arasında öne çıkan isim ise Tofaş’ın eski CEO’su olarak da yakından tanıdığımız İtalyan yönetici Alfredo Altavilla.
#Sergio MarchionneTOFAŞ’ın 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea 10 yıl sonra yerini Fiat Cronos’a bırakıyor. Linea’nın ikinci jenerasyonu olacak Cronos’un Arjantin’in Cordoba kentindeki FCA (Fiat Chrysler Automobiles) fabrikasında üretileceği resmi olarak da açıklandı.
#GazetehaberleriGölcük’te büyük tartışma yaratan bataklık arazisinde yükselen Ford Otosan, Türkiye’nin TÜPRAŞ’tan sonra en büyük, ihracatta ise lider sanayi şirketi olurken, Amerikan otomotiv devi Ford’a da Avrupa’da büyük keyif yaşatıyor. Ford Avrupa’nın yeni patronu Steve Armstrong, bu yıl 600 milyon dolarlık Brexit zararını Türkiye ile kapatacaklarını açıkladı.
#Ford OtosanÜretim ve ihracatta Türk otomotiv sanayi rekorlarını alt üst eden Tofaş, Egea projesinde talep patlaması yaşayınca Bursa fabrikasının kapasitesini ezber bozan bir hamleyle 400 binden 450 bin adede çıkartıyor. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, bunun artık en üst limit olduğunu belirterek, “Yeni model üretimi verilirse 2. fabrika gerekiyor. Biz artık Fiat’ın bölgeyi yöneten merkeziyiz. Dolayısıyla İran’daki üretim fırsatlarına da bakıyoruz” diye konuştu.
#FIATTüm dünyada yoğun talep gören yeni Egea Ailesi Tofaş’ı İtalyan Fiat’ın tartışmasız yıldızı yaptı. Pazar payı ve kârlılığı Egea ile artan Fiat’ta bugünlerde tam bir Türkiye rüzgarı eserken, bu durum yeni Punto gibi modellerin üretimi için de Tofaş’ın şansını artırdı. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Neden olmasın, her şey olabilir. Ama şu an kapasitemiz yeni model kaldırmaz. Yeni tesis gerek” cevabını veriyor.
#TOFAŞ