Kovid-19 salgını pek çok sektörde ekonomik dalgalanmalara yol açtı, iç giyim ise bu süreçten en az etkilenen sektörlerin başında yer aldı. Geçen yılın ilk çeyreğine kıyasla bu yıl virüse rağmen iç giyim ihracatı yüzde 2 büyüdü. Sektörün yeni hedef pazarı ise Almanya’nın ardından Rusya ve Ukrayna oldu.
#Kovid-19 SalgınıİHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, "2018'de Türkiye'nin mevcut toplam iç giyim ihracatı 646 milyon dolardı. Biz çıtayı 800 milyon dolar olarak hedefledik. Rusya'ya hazır giyim ihracatı 2018'de önceki yıla göre yüzde 39 artışla 273 milyon dolara ulaştı. Bu yıl en az 300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.
#İhracatİstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Firmalarımız, dünyanın 9. büyük iç giyim ithalatçısı olan Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) pazarından hak ettikleri payı alamıyor. BAE'ye iç giyim ihracatımızı en az iki katına çıkarma hedefiyle planlarımızı yapıyoruz" ifadelerini kullandı.
#BAETekstil ve hazır giyim sektörleri, son iki yıldır daralma yaşıyor. Üretimde düşüş, maliyetlerdeki artış ve kur baskıları gibi nedenlerle istihdam kaybı da artış gösterdi. Öyle ki, 2022’de 1 milyon sınırını aşan hazır giyim ve tekstil sektöründe istihdam Haziran 2024’te 983 bine geriledi, temmuzda ise bu rakam 1 milyona geri çıktı. Ancak sektör eski günlerini aramaya devam ediyor. Sektör temsilcileri, 2025 yılında hem ihracatta hem de istihdamda düşüşün devam edeceğini belirtiyor. Dünyada ise durum farklı değil. Sektör temsilcileri, “Herkes en yakın, en az adetle nerede üretim yapabilirim fikriyle yürüyor” diyerek durumu özetliyor.
#Özge ESENFiyatların rakip ülkelere göre pahalı kalmasından dolayı sipariş kaybı yaşayan sanayici, hammaddedeki koruma önlemlerinin makul seviyeye indirilmesini talep etti. Bunun gerçekleşmesi durumunda fiyatlarda yüzde 25 gerileme yaşanacağı belirtildi.
#Spor AyakkabıTürkiye Seramik Federasyonu’nun liderliğinde, ekonomistler tarafından her yıl düzenli olarak hazırlanan ‘Türkiye İhracat Katkı Endeksi’nin bu yıla ait ilk yarı sonuçları açıklandı. 2024’ün ilk yarısında yavaşlayan pazarlar, jeopolitik gerginlikler, değerlenen Türk lirası ve seçim atmosferi, ihracatı ve katkı endeksini olumsuz etkiledi ve endeks 0,85 puanla negatif alanda kapandı. Buna rağmen inşaat seramikleri sektörünün ihracat katkı oranı 11,43 puan ile en yüksek seviyede gerçekleşti. Sektör, yılın ilk ve ikinci çeyreğinde katkı oranını artırarak, sanayi kolları arasında liderliğini sürdürdü.
#SeramikSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Sayın Cumhurbaşkanımızın ısrarı, iddiası ve güçlü liderliğiyle, ekonomik ve siyasi bağımsızlığımızın teknolojik bağımsızlığımızdan geçtiği anlayışıyla kritik teknolojileri üreten ve geliştiren Türkiye'yi inşa ediyoruz. Milli Teknoloji Hamlesi hedeflerimiz doğrultusunda; savunma sanayimizin başrolde olduğu bir dönüşüme tanıklık ediyoruz. Geçmişin acı tecrübeleri bize gösterdi ki; ateş çemberi içerisinde güvenli bir liman olan Türkiye'nin bekası ancak ve ancak savunma sanayisinde milli ve özgün teknolojiler geliştirerek mümkündür" dedi.
#Sanayi Ve Teknoloji BakanıMart ayında yapılan ihracat bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 4.1 gerilese de yılın ilk 3 ayındaki ihracat yüzde 3.6 artarak 63.6 milyar dolara ulaştı ve tüm zamanların ilk çeyrek rekoru kırıldı. İthalat martta yıllık bazda yıllık yüzde 5.7 azalırken; martta öncü dış ticaret açığı ise yüzde 10.3 düşüşle 7.52 milyar dolara geriledi.
#TİCARET BakanlığıTürkiye’nin ilk gastronomi rehberi olan İncili Gastronomi Rehberi’nin İngilizce versiyonu ‘The Pearl Gastronomy Guide Türkiye’nin tanıtımını geride bıraktığımız haftada Londra’da, Rüya Restoran’da yaptık. Sevgili Müge Akgün’ün titiz çalışmaları sonucu hayata geçen bu özel gecede Türkiye’nin Londra Büyükelçisi Ümit Yalçın, Müsteşar Güneş Yeşildağ, Müsteşar Sezin Yeşildağ ve Londra Başkonsolosu Bekir Utku Atakan bizi yalnız bırakmayan isimler arasındaydı. 70’e yakın seçkin misafirin ağırlandığı gecenin destekçilerinden biri de Damat, Tween, D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Grup’tu.
#Sponsorlu İçerikTürkiye’nin ilk gastronomi rehberi olan İncili Gastronomi Rehberi’nin İngilizce versiyonu ‘The Pearl Gastronomy Guide Türkiye’nin tanıtımını geride bıraktığımız hafta Londra’daki Rüya Restoran’da yaptık. Müge Akgün’ün titiz çalışmaları sonucu hayata geçen bu özel gecede Türkiye’nin Londra Büyükelçisi Ümit Yalçın, Müsteşar Güneş Yeşildağ, Müsteşar Sezin Yeşildağ ve Londra Başkonsolosu Bekir Utku Atakan bizi yalnız bırakmayan isimler arasındaydı. 70’e yakın seçkin misafirin ağırlandığı gecenin destekçilerinden biri de Damat, Tween, D’S damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Grup’tu. Türkiye’nin en büyük erkek hazır giyim üreticilerinden ve perakendecilerinden Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ORKA Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu ve ekibinin katıldığı gecede Süleyman Orakçıoğlu, küresel pazardaki yurtdışı açılımlarını ve 2023 hedeflerini bizlerle paylaştı.
#The Pearl Gastronomy Guide TürkiyeÇelik sektörü, 2022'yi ihracatta miktar bazında yüzde 17,7 azalışla 19,6 milyon ton, değerde ise yüzde 5,3 düşüşle 21,1 milyar dolar ile kapattı. Sektör bu yılın ikinci yarısından ümitli. Enflasyondaki gerileme öngörüsü, küresel çelik talebindeki beklenen artış, enerji ve enerji verimliliği yatırımları gibi etmenlerle 2023 yılının ikinci yarısı itibariyle küresel çelik sektöründe toparlanmanın başlaması, bu durumun Türk çelik sektörünün ihracatını da 2022 yılına kıyasla olumlu yönde etkilemesini bekleniyor.
#ÇelikDamat fabrikasında üretimin yüzde 50’si grup markaları, kalan yüzde 50’si ise dünyanın en iyi 3-5 erkek giyim markası için yapılıyor. Dev markaların ek kapasite almak için sırada olduğunu söyleyen Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ‘‘Talebe yetişemiyoruz. 150 milyon TL’lik yeni yatırım kararı aldık. Günde 1700 takım elbise, 11 bin gömlek üreteceğiz’’ diyor.
#DamatE-ticaret ve ihracat artarken, depolama sorunu da aynı hızla büyüyor. Lojistik sektörü İstanbul’da uygun şartlarda depolama arazisi kalmadığını belirterek, bazı hazine arazilerinin bu iş için tahsis edilmesi gerektiğini söylüyor. Hazır giyim ve gıda sektörü ise depolamada İstanbul’dan Trakya’ya ve Anadolu’ya kayışın başladığını; bazı üreticilerin ise yaşanan sorunlar nedeniyle üretimlerini askıya aldığını kaydediyor.
#Ticaret BakanlığıTürkiye’nin Paris İklim Anlaşması’nı kabul etmesi ve COP26 hedeflerine katılmasının ardından hazır giyim sektöründe yeşil dönüşüm heyecanı başladı. Bir kaç yıldır sürdürülebilirlik adına çalışmalar yapmaya başlayan şirketler, karbon ayak izi ölçümü için danışmanlık almaya başladı.
#Paris İklim AnlaşmasıTüm İç Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Nazım Kanpolat "Türkiye'de yıllık pamuk üretimi 800 bin ton, tüketim ise 1,6 milyon ton civarında. Bu açığı kapatmakta zorlanıyoruz. En azından geçici olarak iplik ve kumaş ithalatındaki ek gümrük vergilerinin kaldırılmasını talep ediyoruz. Mevcut durum, fiyat artışlarına ve stokçuluğa neden oluyor" dedi.
#Hazır GiyimTürkiye'de İngiliz Ticaret Odası (BCCT) Başkanı Chris Gaunt, Türkiye'nin daha çok yatırım çekeceğini belirterek, "Türkiye'ye ilginin arttığını görüyoruz. Türkiye'ye Güneydoğu Asya'ya alternatif üretim merkezi olarak bakan İngiliz şirketlerinden de talepler alıyoruz" dedi.
#Sanayi Ve Teknoloji BakanlığıZeytinburnu Tekstil Sanayici İş Adamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sartık "İlçemizde yer alan 4 bin tekstil işletmesinde 40 bine yakın kişi istihdam ediliyor. Türkiye'de üretilen pijama, iç çamaşırı ve eşofman takımları gibi örme kumaş ürünlerinin yüzde 70'i Zeytinburnu'ndan pazarlanıyor" dedi.
#TekstilTürkiye ekonomisinde güçlenme sanayi ve ihracat öncülüğünde devam ediyor. Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracat rakamlarına ulaşan Türkiye ekonomisine ilişkin uzmanlar değerlendirmeler de bulundu. Prof. Dr. Sefer Şener, ihracatta 3-5 yıl içinde 400 milyar dolar seviyesinin görülebileceğini belirtti. Tera Yatırım Baş Ekonomisti Enver Erkan da "İmalat sanayiinin üretim kapasitesi de iyi seyrediyor. Geçen yıla göre güçlenen momentum devam ediyor. İç ve talep koşullarındaki değişimler, firmaların daha çok ihracata yönelen bir strateji geliştirmelerini sağlayabilir" yorumunda bulundu.
#İhracatHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,6 artışla 4 milyar 707 milyon 223 bin dolar, geçen ay ise yüzde 38,7 artışla 1 milyar 677 milyon 874 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken, ilk çeyrekte maske ve koruyucu giysi ihracatı, ülkeye 138,1 milyon dolarlık döviz kazandırdı.
#Türkiye İhracatçılar MeclisiTürkiye Seramik Federasyonu (TSF) desteği ile ekonomistler tarafından hazırlanan Türkiye İhracat Katkı Endeksi'nin 2020 son çeyrek verilerine göre, inşaat seramikleri, zorlu geçen 2020'yi 20 sektör arasında aldığı 47,2 puanla zirvede tamamladı.
#Türkiye İhracat Katkı Endeksi