Sütlü tatlı geleneğimize sahip çıkan köklü bir markanın dünyaca ünlü bir pastane ustasıyla işbirliği yaptığını öğrenince meraklanmamak elde değil... Artık Paris’teki pastanelerle yarışacak seviyede, katman katman, pofuduk kruvasanlar çıkardıklarını da duyunca, hemen gidip tadına bakmak istedim.
#Kruvasan1938’de İzmir’de Sefer Usta (Sefer Urlulu) tarafından kurulan Özsüt markası 2014 yılında Infinity Invest tarafından satın alınmıştı. Sefer Usta’nın oğlu İbrahim Urlulu markayı 5 yıl sonra geri aldı. Ünlü pasta şefi Karim Bourgi’yi de Özsüt’e transfer etti. Özsüt hem şubeleşmeye devam edecek hem de yeni lezzetler çıkaracak. Yakında Özsüt’e bir kardeş marka da geliyor.
#GazetehaberleriERNST&Young’ın (EY), 50’nin üzerinde ülkenin katılımıyla gerçekleşen ‘Yılın Girişimcisi’ yarışmasında Türkiye finalistleri 12 Şubat’ta jüri önüne çıktı. 5 finalistin başarı öyküsünü dinleyen jürinin belirlediği isim, Haziran 2014’te Monte Carlo’daki dünya galasında Türkiye’yi temsil edecek.
70 yıl önce İzmir’de tek dükkanla iş hayatına başlayan Özsüt Muhallebicisi, artık 40 milyon YTL cirolu ve 140 şubeli bir dev oldu. Özsüt’ün kurucusu İbrahim Urlulu, önümüzdeki yıl hem el yapımı çikolata işine girecek, hem de Fransız kahve zinciri Cafes Richard’ı Türkiye’ye getirecek.
Amerikalı ve Avrupalı pek çok restoran ve kafe zinciri, son birkaç yıldır Türkiye’de şube açıyor. Bunların arasında fast-food restoranları, kafeler, hatta slow-food restoranlar bile var. Ancak yiyecek içecek sektörü öyle hızla büyüyor ki, Türk markalarına da piyasada yer var. Onlarca Türk firması şubelerini hem Türkiye, hem de yurtdışında açıyor.
Özsüt zincirine danışmanlık yapan pasta şefi Christophe Niel, kazandibini kiraz ve şamfıstıklı pastayla, sütlacı çikolatalı mus ve karamelli pastayla, aşureyi ise cevizli bisküvili ve bademli musla birleştirerek ortaya çok lezzetli pastalar çıkartıyor. Yeni yaratılan aşure pek fazla tutmadı, sütlaç beğenildi, kazandibi ise deneme aşamasında.
Kemeraltı’nda 1938’de Sefer Urlulu’nun kurduğu Özsüt Muhallebicisi, ’kazandibi’yle ünlendi. Oğul İbrahim Urlulu şirketi yeniden yapılandırıp 90 şubeli tatlı-pasta zincirine dönüştürdü. Krizde kiraların düşmesini fırsat bilip 40 şube daha açan Özsüt, 20 milyon dolar ciroya ulaştı.